میزبانی وب

مهمترین واژگان هاست – قسمت دوم

در قسمت اول مهمترین اصطلاحات هاست با برخی از مهمترین واژگان هاست مانند addon domain ، پارک دامنه، نسخه پشتیبان و پهنای باند آشنا شدیم. در این قسمت از مجموعه مقالات مهمترین واژگان هاست قصد داریم شما را با دیگر واژگان و اصطلاحات هاست آشنا کنیم. پس همچنان با ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی همراه شوید.

کو لوکیشن یا Co-location

این واژه به این معناست که شما سخت افزار سرور سایت خود را از قبل تهیه کرده باشید و مالک کامل سرورهای سایت خود باشید. پس از آن سرورهای سایت خود را در دیتاسنتر شرکتهای هاستینگ جهت مدیریت و نگهداری توسط آنان قرار دهید.

کنترل پنل‌های Cpanel ، Direct Admin

حتما در پلن‌های هاست روبروی گزینه کنترل پنل یا پلتفرم، عباراتی مانند Cpanl و direct admin را مشاهده کرده‌اید. این دو کنترل پنل از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مدیریت وب سایت هستند. شما با استفاده از رابط گرافیکی و ساده این کنترل پنل‌ها قادر به راه اندازی و مدیریت وب سایت خود هستید.

پایگاه داده ، دیتابیس یا Database

از دیگر واژگان هاست که دقت به آن بسیار مهم است، پایگاه داده یا دیتابیس می‌باشد. دیتابیس سرویسی است که داده‌ها و اطلاعات وب سایت شما را به صورت جدول گردآوری کرده و در سرورهای هاستینگ ذخیره می‌کند. در نظر داشته باشید که هاست‌هایی مانند هاست دانلود معمولا فاقد دیتابیس می‌باشند.

FTP

FTP سرویسی است که به شما امکان دانلود و آپلود فایل در اینترت را می‌دهد. شما برای انتقال فایل‌های خود از روی کامپیوتر شخصی به هاست باید از FTP استفاده کنید.

Htaccess

این عبارت هم یکی از واژگان هاست است که برای تازه کاران در این زمینه سوال ایحاد می‌کند. Htaccess فایلی در هاست می‌باشد که به شما اجازه کنترل و مدیریت تنظیمات لایه‌های امنیتی فایل‌ها، مسیرهای محافظت شده و IP های مسدود شده را می‌دهد.

هارد دیسک SSD

این هارد دیسک‌ها فاقد هر گونه قطعه مکانیکی هستند و به همین دلیل احتمال کندی کار و یا خراب شدن آنها بسیارپایین است. از طرفی سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در هاردهای SSD سه برابر هاردهای معمولی است.

SSL

SSL گواهینامه امنیتی است که باعث رد و بدل ایمن و رمزنگاری شده اطلاعات بین وب سایت و کاربران می‌شود. استفاده از SSL بویژه برای وب سایت‌های فروشگاه اینترنتی بسیار ضروری است.

SSH

SSH پروتکلی است که مدیران سرور جهت تنظیم سرورها از آن استفاده می‌کنند. این پروتکل نیز یکی از پروتکل‌های امن و رمزنگاری شده جهت ارتباط ایمن بین کامپیوتر کاربران و کامپیوتر سرور است.

دیگر اصطلاحات و واژگان هاست

امیدواریم که این قسمت از مجموعه مقالات واژگان هاست به شما کمک کرده باشد. در قسمت سوم و پایانی اصطلاحات و واژگان هاست با برخی دیگر از این اصطلاحات هاست آشنا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا