وردپرس

وردپرس چیست و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس چیست ؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای اوپن سورس است که کاربران را قادر می سازد که یک وب سایت را به راحتی ایجاد و مدیریت کنند. تقریبا پس از ۱۵ سال از درست شدن وردپرس، به دلیل ماهیت اوپن سورس بودن آن، توسط توسعه دهندگان زیادی توسعه یافته است و با توجه به گستردگی استفاده از آن می توان گفت که تبدیل به یک استاندارد برای توسعه وب گشته است. همچنان همراه مجله اینترنتی ماهان سرور باشید. همچنین می توانید برای تهیه سرور مجازی ایران و هاست دانلود ارزان از وب سایت ماهان سرور دیدن کنید.

در این مقاله کوتاه به صورت مختصر به این پرسش که وردپرس چیست پاسخ می دهیم. تاریخچه آن را بررسی می کنیم و درباره نحوه کارکرد آن توضیحاتی می دهیم. بیایید نگاهی کوتاه به تاریخچه وردپرس بیندازیم. در سال ۲۰۰۳ Matt Mullenweg در شرکتی به نام Automatic سیستمی با معماری بسیار خوب برای انتشار مطالب ، با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده My SQL طراحی کرد. اما این پروژه اندکی بعد رها شد ولی پس از مدتی مجدد پیگیری شد و در سال ۲۰۰۶ با استقبال گسترده بسیاری از وبلاگ نویسان روبرو شد و برنامه نویسان زیادی نیز شروع بع کمک برای توسعه آن کردند. در واقع می توان گفت که وردپرس اولین گام های حیاتی خود را در سال ۲۰۰۶ برداشت.

حال که به این سوال پاسخ داده شد که وردپرس چیست بهتر است که این را درباره آن بدانید که وردپرس سیستم مدیریت محتوایی است که مورد استفاده یک چهارم وب سایت های جهان قرار گرفته است. پیشخوان ساده وردپرس مطالب را در قالب نوشته ها، صفحات و رسانه ها منتشر می کند. برای وردپرس هزاران قالب و پلاگین برای کاربردهای متنوع و گوناگون ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا