دیجیتال مارکتینگمیزبانی وب

راهنمای انتخاب و خرید بهترین سرور مجازی در ماهان سرور

هنگامی که سرور مجازی را انتخاب می‌کنید احتمالاً دنبال امنیت بیشتری هستید. این نوع سرورها به‌دلیل مجزا‌بودن منابع سخت‌افزاری کمتر در معرض تهدیدهای امنیتی قرار می‌گیرند. بااین‌حال پیش از خرید به اقدامات امنیتی هاستینگ برای ساخت بستری امن و حفاظت از دارایی‌های کاربران توجه کنید.

در خرید سرور مجازی جزئیات زیادی وجود دارد که باید آن ها را بدانید. هر کدام از این جزئیات می تواند در کیفیت و عملکرد سرور مجازی شما تاثیر داشته باشد. بنابراین  برای خرید سرور مجازی نیاز است که بدانید که چه انتظاراتی از خریدتان دارید و می خواهید کدام نیاز سایتتان رفع شود؟

سرور مجازی چیست؟

برای آن که بتوانید بهترین سرور مجازی را خریداری کنید، نیاز است که بدانید اصلا سرور مجازی چیست؟ مقاله های زیادی در مورد سرور مجازی در ماهان سرور شده است و حتی ما مقاله کامل و جامع در رابطه با vps چیست داریم، اما اینجا می خواهیم به ساده ترین زبان تعریف سرور مجازی را ارائه دهیم که دیگر نیاز به هیچ مقاله دیگری نداشته باشید.

در تعریف سرور اختصاصی گفتیم که یک کامپیوتر بسیار قدرتمند است. این را در ذهن داشته باشید تا برویم و به تکنولوژی جدیدی به نام تکنولوژی مجازی سازی برسیم. این تکنولوژی قادر است که سرور را شبیه سازی کند! زمانی که از تکنولوژی مجازی سازی در سرور ها استفاده می شود، سرور اختصاصی به چندین سرور مشابه تقسیم می شود که سرور مجازی نامیده می شود. سرور مجازی هرچند که از سرور اختصاصی جدا شده اند، اما در منابع و امکانات کاملا جدا و مستقل از یک دیگر هستند. این تعریف کلی از سرور مجازی بود و در ادامه فاکتور های بهترین سرور مجازی و اختصاصی را بیان خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک سرور مجازی خوب

خرید بهترین سرور مجازی نیاز به شناخت معیارهای انتخاب میزبان وب دارد. علاوه‌براین باید نوع کار، بودجه و نیازهای کسب‌وکار را هم در نظر بگیرید. ماهان سرور پلن‌های متفاوتی از سرور مجازی با کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

با وجود این داشتن اطلاعاتی درباره معیارهای خرید سرور مجازی ابری و مطالعه این راهنمای انتخاب بهترین VPS کمک می‌کند با اطمینان بیشتری تصمیم نهایی را بگیرید.

قابلیت دسترسی به روت سرور مجازی

دسترسی روت امکان پیاده‌سازی فرمان‌های بیشتری روی وب‌سایت و اطلاعات دیجیتال و سفارشی‌سازی را فراهم می‌کند. البته همه به این ویژگی نیازی ندارند و برای توسعه‌دهنده‌های حرفه‌ای با دانش فنی بالاتری کاربرد دارد.

با طرح‌های سرور مجازی ماهان سرور دسترسی کامل به کنسول خواهید داشت و می‌توانید همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشید.

در غیر این صورت هاست مدیریت‌شده و خدمات نصب کنترل پنل‌‌های Plesk و cPanel کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. پس پیش از انتخاب پلن مورد نظر به این فکر کنید که آیا می‌خواهید دسترسی روت داشته باشید یا نه!

قدرت سخت‌افزارها و عملکرد سرور سرور مجازی

جذابیت ویژه سرورهای VPS تاثیری است که بر افزایش سرعت و عملکرد وب‌سایت دارند. وب‌سایت شما منابع مشترکی با سایت‌های دیگر ندارد؛ پس کاربران سرعت بالاتری را تجربه می‌کنند. سرعت بیشتر معادل افزایش بازدید و رضایت مخاطب هم هست.

برای مشاهده بهینه‌ترین عملکرد سایت باید از اطلاعات سخت‌افزاری مانند مقدار RAM، فضای دیسک و CPU مطمئن شوید. دیسک SSD اطلاعات وب‌سایت شما، مانند تصاویر، فیلم‌ها، محتواها، صفحه‌های وب و… را ذخیره می‌کنند.

سرور مجازی ارزان

RAM بر میزان حافظه کاری که توسط CPU سرور قابل دسترسی است تاثیر دارد. هنگامی که برنامه‌ای راه‌اندازی می‌شود، برای دسترسی آسان به‌طور موقت در RAM سرور ذخیره می‌شود. چنانچه رم پایین باشد، اطلاعات باید در هارد دیسک ذخیره گردد که دسترسی به آن زمان بیشتری می‌برد که البته قبل از خرید سرور مجازی باید به پرسش مهمی پاسخ دهید؛ اینکه برای وب‌سایت خود به چه منابعی نیاز دارید؟

امنیت سرور

سرور مجازی

هنگامی که سرور مجازی را انتخاب می‌کنید احتمالاً دنبال امنیت بیشتری هستید. این نوع سرورها به‌دلیل مجزا‌بودن منابع سخت‌افزاری کمتر در معرض تهدیدهای امنیتی قرار می‌گیرند. بااین‌حال پیش از خرید به اقدامات امنیتی هاستینگ برای ساخت بستری امن و حفاظت از دارایی‌های کاربران توجه کنید.

مقیاس‌پذیری

مزیت کلیدی استفاده از VPS انعطاف‌پذیری آن است. منابع سرور مجازی به‌راحتی می‌توانند، متناسب با نیازهای پروژه‌ای که شروع کرده‌اید افزایش یابند و یا ممکن است استراتژی‌های مارکتینگی و تبلیغات دیجیتال کسب‌وکارتان موفق باشد و یک‌باره حجم زیادی از بازدیدکننده‌ها سراغ وب‌سایت شما بیایند.

خدمات پشتیبانی مناسب

برای سرور مجازی پشتیبانی خوب مزیت مهمی است. به‌ویژه هنگامی که مالک فروشگاه آنلاین هستید؛ باید مطمئن شوید اگر سایت از کار افتاد یا مورد حمله DDoS قرار گرفت می‌توانید در هر لحظه با تماس تلفنی مشکل را به‌سرعت حل کنید.

ماهان سرور امکان برقراری ارتباط از طریق ارسال تیکت و تماس تلفنی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا