سیستم مدیریت محتواطراحی سایت

افزایش سرعت سایت جوملا با 7 راهکار کاربردی ؟

سیستم مدیریت محتوای جوملا، وبسایت شما را به یک دیتابیس MySQLi، MySQL یا PostgreSQL متصل می‌کند تا مدیریت و ارائه محتوا را هم برای مدیر سایت و هم بازدیدکننده، آسانتر کند.

قبل از توضیح در خصوص افزایش سرعت سایت جوملا باید گفت که نوعی سی ام اس است که به شما کمک می‌کند وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های قدرتمند و پویا بسازید. یک رابط بصری دارد که به شما کمک می‌کند از حداکثر ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن استفاده کنید.

به عبارتی دیگر سیستم مدیریت محتوای جوملا، وبسایت شما را به یک دیتابیس MySQLi، MySQL یا PostgreSQL متصل می‌کند تا مدیریت و ارائه محتوا را هم برای مدیر سایت و هم بازدیدکننده، آسانتر کند.

افزایش سرعت سایت جوملا ؟

چرا افزایش سرعت سایت جوملا مهم است؟

دسترسی سریع کاربران به سایت جوملا : هدف ما از راه اندازی وبسایت برقراری ارتباط با مخاطب است و هر چه این ارتباط بهتر و راحتتر برقرار شود، به هدف خود نزدیکتر شده ایم. کند بودن وبسایت مخاطب را کلافه می کند و او را از ادامه مسیر در وبسایت و دیدن صفحات دیگر منصرف می کند.

بهینه سازی و ایندکس سریع محتوای تولیدی در موتورهای جستجو : از سال 2010 سرعت لود شدن صفحات به عنوان یک عامل مهم در رنکینگ صفحات در نظر گرفته شد. در ابتدا سرعت برای دسکتاپ ها در نظر گرفته می شد اما بعدها با افزایش استفاده از موبایلها و تبلت ها سرعت لود شدن صفحات در این ابزارها هم مورد بررسی قرار گرفت.

1- استفاده از CDN برای افزایش سرعت سایت جوملا :

CDN مخفف Content Delivery Network می باشد. برای کسانی که اطلاعاتی درباره آنها ندارند، CDN ها با کاهش فاصله بین سرور اصلی و بازدیدکننده وبسایت سرعت لود شدن وبسایت را افزایش می دهند. اگر شما نیز روزانه مطالب زیادی را در وبسایت جوملایی خود بارگزاری و منتشر می کنید ، استفاده از cdn  که بتوانید تصاویر و ویدیو های سایت خود را جدای از تکست در جای دیگری بارگزاری کنید سایت شما دیگر منتظر بارگزاری و لود تصاویر نخواهد ماند و در مواقعی که مشکل فنی برای وبسایت شما رخ دهد ، ابتدا مطالب سایت لود شده و بعد تصاویر هم بعد از آن لود خواهد شد.

2- کوچک کردن تصاویر برای افزایش سرعت سایت جوملا :

با پیشرفت تکنولوژی دوربینهای دیجیتال، تصاویر بهتر، دقیقتر و چشم نواز تر شده اند. همچنین استفاده از اسلایدرها در وبسایتها بسیار رایج شده است. تصاویر با کیفیت و چشم نواز یک ایراد دارند: حجم بالا، که میتواند بر روی سرعت وبسایت شما تاثیر بگذارد.

ابزارهای آنلاین و آفلاین فراوانی هستند که بدون کاهش محسوس در کیفیت تصاویر، حجم آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. تجربه شخصی من استفاده از وبسایت compressor.io می باشد که به خوبی به شما در کوچک سازی حجم تصاویر کمک می کند.

آشنایی با ۷ افزونه سئو جوملا که قابلیت های کاربردی دارند ؟

3- استفاده کمتر از Redirect جهت برای افزایش سرعت سایت جوملا :

Redirect بعضی وقتها مفید است، مثلا زمانی که یک صفحه پربازدید وبسایت شما از دسترس خارج شده است و می خواهید به جای نمایش خطای 404، مخاطبان خود را به صفحه ای دیگر از وبسایت هدایت کنید. اما به خاطر داشته باشید استفاده از Redirect باعث کاهش سرعت لود شدن صفحات می شود.

برای درک بهتر فرض می کنید می خواهید برای مهمانی شام به منزل عموی خود بروید، به جای اینکه مستقیم به منزل وی بروید در بین راه سری هم به دانشگاه می زنید و از آنجا به مقصد نهایی خود می روید که نتیجه‌ی آن  ، مسیر طولانی تر…زمان بیشتر…سرعت کمتر است.

4- افزایش سرعت سایت جوملا با فعالسازی Gzip :

با استفاده از Gzip Compression صفحات وبسایت شما قبل از ارسال به بیننده فشرده سازی می شود و سپس توسط مرورگر بیننده وبسایت از حالت فشرده خارج می شود. به صورت پیش فرض Gzip در جوملا 3 غیر فعال است. برای فعالسازی لازم است از مسیر زیر آن را فعال کنید:

Site->Global Configuration->Server Tab و گزینه Gzip Compression را به Yes تغییر دهید.

لطفا در نظر داشته باشید که ممکن است برخی افزونه ها با فعالسازی Gzip به درستی کار نکند که در این حالت چاره ای جز غیر فعال کردن آن ندارید.

آموزش آسان آپدیت وردپرس در دایرکت ادمین و سی پنل ؟

5- افزایش سرعت سایت جوملا با استفاده از Caching :

با استفاده از قابلیت Caching، با هر بار لود شدن صفحه نیازی نیست که سرور به بانک اطلاعاتی مراجعه کند، بلکه اطلاعات را برای مدت زمانی که شما تعریف کرده اید به صورت Cache ذخیره می کند و این باعث افزایش سرعت وبسایت خواهد شد. برای فعالسازی مسیر زیر را دنبال کنید : Site->Global Configuration->System->Cache setting

6- افزایش سرعت سایت جوملا با انتخاب  هاست یا سرور مناسب :

وبسایت شما بر روی سروری قرار گرفته است که احتمالا صدها و شاید هزاران وب سایت دیگر نیز روی آن قرار دارد. اگر همزمان تعداد زیادی بازدیدکننده به یک سرور مراجعه کنند، ممکن است به کاهش سرعت سرور بیانجامد.

در نتیجه باید سروری را برای وب سایت خود پیدا کنید که بتواند منابع سرور را به درستی مدیریت کند و حدالمقدور قطعی نداشته باشد. هاست مورد نظر لازم است تعداد محدودی وب سایت را در سرور بپذیرد، از کش در سرور پشتیبانی کند و دارای پشتیبانی مناسب جوملا باشد.

7- افزایش سرعت سایت جوملا با استفاده کمتر از کدهای Javascript و CSS :

استفاده از کدهای Javascript و CSS باعث کندشدن سرعت وبسایت می شود. از آنها کمتر استفاده کنید. Google Page Speed ابزار مناسبی است که متوجه شوید کدام قسمت ازکدها باعث کندی وبسایت شما شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا