میزبانی وب

هاست چه تائیری روی سئو دارد ؟ نکاتی که در هنگام خرید هاست باید به آن دقت کرد

هاست چه تائیری روی سئو دارد ؟ در این مطلب از بلاگ ماهان سرور مهمترین نکاتی که در هنگام خرید هاست برای سئو سایت باید به آن دقت کرد را ارائه خواهیم کرد.

معمولا کاربرانی که می خواهند تازه پا به عرصه تجارت الکترونیک بگذارند سوالات زیادی را مطرح می کنند. اینکه تاثیر هاست در سئو سایت واقعیت دارد یا صرفا تبلیغاتی برای شرکت های هاستینگ می باشد. هنگام ورود به دنیای وب پارامترهای مختفی را در نظر بگیرید و براساس آن ها نسبت به خرید میزبانی وب اقدام کنید.

هاست چه تائیری روی سئو دارد ؟

حقیقت این است که سرویس میزبانی وب شما می تواند وضعیت رتبه بندی سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد یا خراب کند. ما می دانیم که کلمات کلیدی، بک لینک و سایر مولفه های بهینه سازی محتوا منجر به اتخاذ استراتژی صحیح سئو SEO می گردد. اما اثر مثبت این موارد زمانی اعمال می شود که هنگام انتخاب میزبانی وب به اندازه کافی دقت کرده باشید.

اما باید معیارهای مختلفی را برای راستی آزمایی این مسئله در نظر گرفت که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کردیم. چه عواملی تاثیر هاست در سئو را نشان می دهد، سوالی که در ادامه پاسخ خواهیم داد.

محل سرور

مکان سرور چه تاثیری در سئو سایت دارد ؟ محل سرور برای مخاطبان محلی اهمیت بالایی دارد اما شبکه توزیع محتوا CDN با ورود خود توانست یک شبکه محلی جهانی به وجود آورد. موتورهای جستجو مکان سرور میزبان را مورد ارزیابی قرار می دهند و هرچه سرور به محل مخاطبان شما نزدیک تر باشد احتمال نمایش در صفحات نتایج جستجو بالا می رود.

فراموش نکنید که هدف قرار دادن مخاطبان محلی بر رتبه بندی سایت شما و جذب ترافیک بیشتر اثر فوق العاده ای دارد. شبکه توزیع محتوا محتوای استاتیک سایت شما را ذخیره کرده به کاربران بر اساس موقعیت جغرافیایی ارائه می کند.

آپتایم و دان تایم

موتورهای جستجو مانند گوگل تمام توجه خود را معطوف خواسته های کاربران کرده اند. اگر دان تایم سایت شما زمان زیادی رخ می دهد، موتورهای جستجوگر آن را هشداری برای غیرقابل اعتماد بودن شما تلقی می کنند. سایت های غیرمعتبر در صفحات نتایج جستجو نمایش داده نمی شوند و این یک اصل مهم است!

در چنین شرایطی مسئله ورود کاربران به سایت با سختی هایی همراه است که باعث افزایش نرخ پرش یا در اصطلاح Bounce Rate می شود. این مسئله بر قدرت سایت شما اثر می گذارد و رتبه بدی را به شما خواهد داد. بنابراین از تاثیر هاست در سئو سایت غافل نشوید و هنگام انتخاب میزبانی وب آن را با اهمیت بشمرید.

هاست چه تائیری روی سئو دارد ؟

اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده هاستینگ شما حداقل 99 درصد آپتایم داشته باشد تا سایت را همیشه در حالت فعال قرار دهد. هر چیزی کمتر از این مقدار درآمد اینترنتی شما را به صورت بالقوه کاهش می دهد. برای بررسی این موضوع حتما با کمک آموزش بررسی وضعیت آپتایم سایت uptime با ابزار آنلاین وضعیت سایت خود را بررسی کنید.

نوع سرویس میزبانی وب

هاست اشتراکی سریعترین سرویس برای راه اندازی سایت به حساب می آید، اما برخی شرایط میزبانی مشترک برای سئو ایده‌ال نیست. در صدر این مشکلات اسپم قرار دارد.

سرویس های هاست اشتراکی ارزان تر هستند و بیشتر در معرض هرزنامه ها قرار می گیرند. همچنین اگر به خوبی از سوی ارائه دهنده هاستینگ حمایت نمی شوید، در معرض خطر امنیتی قرار دارید. هنگامی که هکرها به یک وب سایت واحد نفوذ می کنند، بقیه سایت های تحت سرور مشترک نیز آسیب پذیرند. با دریافت یک آدرس IP اختصاصی از این کار جلوگیری کنید؛ این کار علاوه بر ایجاد نمودن امنیت اضافی، سرعت و ترافیک سایت شما را نیز افزایش می دهد.

البته گزینه های بهتری برای برای سایت شما وجود دارد، سرویس هایی مانند سرور مجازی می تواند سرعت سایت شما را تا حد زیادی افزایش داده و از لحاظ سئو وضعیت مناسب تری را به وجود آورد. همچنین پاسخگوی سایت های با ترافیک بالا خواهد بود و به براحتی می توان روی بهبود کیفیت خدمات تمرکز کرد.

سرعت بارگذاری صفحه

هیچی کسی برای سایت های کند صبر نمی کند، حتی گوگل! اگر بارگذاری سایت شما بیش از 3 ثانیه طول می کشد، مردم بی درنگ شما را رها کرده و دنبال گزینه بهتری می روند. یک هاست قابل اعتماد زمان بارگذاری سایت شما را کاهش می دهد، بنابراین اگر سایت شما کند است به دنبال انتخاب میزبانی وب بهتری باشید.

هاست چه تائیری روی سئو دارد ؟

بعد از انتخاب سرویس میزبانی وب خوب از روش های زیر برای بهبود سرعت بارگیری صفحه سایت خود اشتفاده کنید:

  • بهینه سازی سایت از طریق caching
  • فشرده سازی فایل ها و تصاویر
  • به حداقل رساندن محتوای پویا

همچنین می توانید زمان بارگذاری صفحه خود را با ابزار آنلاین مانند GTMetrix و webpagetest.org مورد بررسی قرار دهید.

امنیت سایت

هکرها می توانند راه های مختلفی را برای نفوذ به سایت شما به کار ببندند. آن ها می توانند سایت شما را کند کرده و منابع سرور شما را مصرف کنند. همچنین پیوندهای نامربوطی به سایت اضافه نمایند. در چنین شرایطی گوگل نیز شما را مجازات کرده و فضای نا امن سایت شما را برای ورود کاربران ممنوع می کند. در چنین حالتی ترافیک سایت شما افت کرده و به وضوح تاثیر هاست در سئو را درک می کنید.

با انتخاب صحیح یک سرویس میزبانی وب خوب در برابر بدافزارها، هرزنامه ها، حملات DDOS و سایر تهدیدات سایبری ایمن باشید. برا اطمینان از برقراری چنین شرایطی در سایت حتما نسبت به تهیه یک گواهینامه SSL اقدام کنید.

هاست چه تائیری روی سئو دارد ؟

داشتن گواهینامه امنیتی SSL یکی از ملزومات سئو برای موتورهای جستجو مانند گوگل است که در رتبه بندی سایت شما اثر فراوانی دارد. این گواهی امنیتی اعتماد به برند شما را افزایش می دهد، زیرا مردم به دنبال فعالیت در فضاهای ایمن می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا