آموزش وردپرس

پلاگین Cache و نقش آن در افزایش سرعت وب سایت وردپرسی

آیا شما هم به دنبال بهترین پلاگین cache برای بهبود کارایی و افزایش سرعت وب سایت وردپرسی خود هستید؟ پلاگینهای کش وردپرس سبب افزایش سرعت و بهبود عملکرد وب سایت می شوند. در این راهنما از مجله اینترنتی ماهان سرور ما به شما بهترین ابزارها برای کش وردپرس را معرفی خواهیم کرد، پس همچنان همراه ماهان سرور ارائه دهنده هاست دانلود ارزان و با کیفیت و هاست پربازدید باشید.

کش یا Cache چیست؟

مجموعه ای از داده های ذخیره شده موقت برای دسترسی سریع به یک درخواست را کش یا cache می گویند. اطلاعات در کامپیوترها بر روی هارد دیسک ذخیره میشوند و هنگامی که درخواستی برای دسترسی به این اطلاعات باشد، کامپیوتر باید چندین پروسس را پیش از ارائه آن اطلاعات انجام دهد. Caching این مشکل را حل کرده و با قرار دادن پردازش هایی که اغلب اوقات و بیشتر از همه صورت می گیرند، در یک حافظه موقت، اجازه می دهد تا کامپیوتر به سرعت به فایل ها دسترسی پیدا کند.

توضیحی که در بالا ارائه شد بر اساس عملکرد هارد دیسک ها بر روی رایانه های شخصی بود. با در نظر گرفتن همین روند و همین نوع عملکرد برای وب سایتهای وردپرسی می توان به اهمیت caching برای افزایش سرعت وب سایت وردپرسی پی برد.

وردپرس نیز یک سیستم مدیریت محتوای پویا است. این بدان معناست که هر بار که یک کاربر به وب سایت شما می آید، وردپرس اطلاعات را از پایگاه داده استخراج می کند و سپس چند مرحله دیگر را اجرا می کند تا صفحه وب به مرورگر ارسال شود.

تکرار چنین مراحلی وقتی که تعداد زیادی از کاربران به صوت همزمان از وب سایت شما دیدن می کنند، باعث کند شدن کل این فرایند یعنی درخواست کاربر تا ارسال صفحه مورد نظر به مرورگر می شود. کش کردن به وب سایت وردپرسی این امکان را می دهد که از بسیاری از مراحل این فرایند عبور کند. پلاگین Cache این امکان را بوجود می آورد که به جای اینکه هر بار کل صفحه فراخوانی شود، یک نسخه از صفحه را پس از اولین درخواست کپی کرده و پس از آن این نسخه ذخیره شده را به کاربر بعدی نمایش می دهد.

 

چرا کش کردن مهم است؟

کش کردن از این لحاظ مهم است که باعث کاهش بار بر روی سرور هاست وردپرس می شود. همین امر باعث می شود که وب سایت شما سریعتر بارگزاری شود. وب سایتی که سریع تر بارگزاری شود، تجربه کاربری را بهتر می کند و باعث ترغیب بیشتر کاربران برای بازدید صفحات بیشتری از وب سایت می شود. همچنین گوگل به وب سایتهایی که سرعت بیشتری دارند، رتبه بهتری در نتایج حستجو می دهد. پس شما می توانید بازدید بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنید.

حال که با مفهوم و اهمیت Caching آشنا شدید، به شما 2 پلاگین Cache برتر را معرفی می کنیم. همچنان همراه ماهان سرور ارائه دهنده خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی باشید.

WP Rocket

WP Rocket یکی از بهترین پلاگین های کش برای وردپرس است. این پلاگین cache برای کاربران مبتدی مناسب است.

W3 Total Cache

W3 Total Cache نیز یکی از پلاگین های کش محبوب است، اکا نکته ای که در رابطه با آن باید در نظر داشت این است که برای افراد مبتدی کمی پیچیدگی دارد.

در هر صورت با انتخاب هر یک از پلاگینهای کش وردپرس شما قدم مهمی در افزایش سرعت وب سایت خود بر خواهید داشت. در صورتی که در رابطه با نصب افزونه های ورپرس نیاز به راهنمایی داشتید، با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی ماهان سرور توسط همکاران ما راهنمایی خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا