دیجیتال مارکتینگ

۲ دلیل مهم برای خروج سریع کاربران از وب سایت

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که پس از ورود به یک وب سایت (چه از طریق موتورهای جستجو و چه از طریق تبلیغات) بلافاصله از آن خارج شوید. پس به عنوان مدیر و گرداننده یک وب سایت، خوب می‌دانید که این یک رفتار پیش بینی شده از سوی کاربران است و ممکن است کاربران همین رفتار را در قبال وب سایت شما داشته باشند. اگر مدت هاست که محتوای ضعیفی در وب سایت خود دارید، حتما متوجه کاهش نرخ تبدیل شده‌اید. پس زمان آن رسیده است که دلایلی که موجب خروج سریع کاربران از وب سایت شما شده است را بدانید و در جهت رفع این مشکل اقدام کنید. همچنان همراه مجله اینترنتی ماهان سرور باشید.

پیش از مطالعه ادامه مقاله پیشنهاد می کنیم که از صفحات هاست دانلود ارزان و هاست پربازدید ماهان سرور دیدن کنید.

وب سایت بسیار کند است

یکی از مهمترین ویژگی های یک وب سایت، سرعت بارگزاری آن است. هیچ کاربری دوست ندارد برای بارگزاری صفحه اصلی وب سایت شما صبر کند. شما می‌توانید از کاربران نهایتا ۲ ثانیه صبر را انتظار داشته باشید. ثانیه سوم برابر است با ۷ درصد کاهش نرخ تبدیل. پس برای اینکه شاهد خروج سریع کاربران از وب سایت خود نشوید حتما سرعت بارگزاری صفحات خود را الا ببرید.

وب سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو نیست

همانطور که می‌دانید وب سایت ریسپانسیو به وب سایتی گفته می‌شود که متناسب با سایز صفحه نمایش کاربر تغییر کرده و بهترین ظاهر ممکن را برای نمایش در دستگاههای کوچکی مانند تبلت و موبایل داشته باشد. با توجه به اینکه تعداد افرادی که از طریق موبایل به اینترنت متصل شده و از وب سایتها دیدن می کنند از کاربران دسکتاپ پیشی گرفته است، وقت آن رسیده است که برای بهترین نمایش وب سایت در صفحات موبایل برنامه ریزی داشته باشید.

برای اینکه وب سایت شما در موبایل تجربه کاربری خوبی را به مخاطبین‌تان بدهد باید اطمینان حاصل کنید که آنها نیاز به کارهایی مانند زوم کردن صفحه مرورگر نداشته باشند. دکمه‌های Call to Action باید در فاصله مناسبی از یکدیگر قرار بگیرند و بسیاری از نکات دیگر که باید در ریسپانسیو کردن سایت خود رعایت کنید.

اما مهم تر از همه همان اقدام به ریسپانسیو کردن وب سایت است. زیرا کاربرانی که با موبایل از یک وب سایت دیدن می‌کنند به سرعت از وب سایتهایی که ریسپانسیو نیستند خارج میشوند.

علاوه بر خروج سریع کاربران از وب سایت ، ریسپانسیو نبودن وب سایت باعث میشود که در موتورهای جستجو نیز از رقبای خود عقب بیفتید. گوگل در رتبه بندی های خود وب سایتهای mobile friendly را در اولویت قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا