دیجیتال مارکتینگ

عکس در اینستاگرام (راهنمای کامل سایز و ابعاد عکس)

عکس در اینستاگرام نقش اصلی را ایفا می‌کند و به همین دلیل هم سایز و ابعاد مناسب آن باید به صورت استاندارد باشد. اما ابعاد و سایز مناسب عکس در اینستاگرام باید چقدر باشد؟ رابطه سایز عکس در اینستاگرام و وضوح تصاویر چیست؟ انتخاب سایز مناسب برای بارگزاری عکس چه تاثیری در زیباتر شدن صفحه اینستاگرام دارد؟ اگر می‌خواهید همه چیز را درباره عکس در اینستاگرام بدانید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از مجله اینترنتی ماهان سرور را تا پایان مطالعه کنید. ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی در ایران.

شاید بسیاری از کاربران به ابعاد و اندازه عکس در صفحات شخصی خود اهمیتی ندهند، اما این موضوع برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. چرا که انتخاب ابعاد مناسب در زیباتر شدن و مرتب بودن نمای کلی صفحه اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و کاربران بیشتری را جذب می‌کند. اما شاید بسیاری اندازه استاندارد و مناسب عکس در اینستاگرام را ندانند و به همین دلیل خروجی کار آنها مناسب نباشد.

انواع عکس در اینستاگرام

عکس‌ها در اینستاگرام به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • مربعی
  • منظره ، چشم انداز (افقی)
  • پرتره (عمودی)

عکس مربعی

اولین مدل عکس در اینستاگرام مربعی است که بیشترین میزان استفاده را دارد. ابعاد پایه عکس‌های مربعی برای اینستاگرام 600×600 پیکسل است، اما پیشنهاد مجله اینترنتی ماهان سرور به شما استفاده از ابعاد 1080×1080 پیکسل است. در صورت استفاده از این ابعاد، عکس شما دارای رزولوشن مناسب برای استفاده در پلتفرم‌های مختلف خواهد بود.

منظره ، چشم انداز

با توجه به تست‌هایی که روی انواع ابعاد عکس مدل منظره یا افقی در اینستاگرام انجام دادیم، متوجه شدیم که در این حالت صرف نظر از ابعادی که عکس آپلود شده دارد، اینستاگرام چنین عکس‌هایی را در ابعاد  607×1080 نمایش می‌دهد.

پرتره

عکس‌های عمودی یا پرتره نیز از قاعده عکس‌های افقی یا چشم انداز پیروی می‌کنند. بدین ترتیب مناسب‌ترین ابعاد برای عکس‌های عمودی در اینستاگرام 1350×1080 است.

عکس استوری اینستاگرام

یکی از موفق‌ترین آپدیت‌ها و تغییرات اینستاگرام، امکان قرار دادن استوری بود. این امکان با استقبال کاربران بسیاری مواجه شده و روز به روز به خلاقیت‌هایی که در استوری به کار می‌رود افزوده می‌شود. شما نیز حتما به دنبال یافتن بهترین سایز استوری در اینستاگرام هستید. پیشنهاد ما به شما استفاده از سایز 1920×1080 پیکسل است.

برای اینکه بیشتر و به صورت یکجا با موارد بالا آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم اینفوگراقی پایین را مشاهده بفرمایید. در پایان اینکه برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه آموزشهای دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و برنامه نویسی میتوانید به صفحه آکادمی ماهان سرور مراجعه کنید.

مناسب ترین سایز عکس در اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا