آموزش سئو

آشنایی با مفاهیمی از سئو یا بهینه سازی سایت ؟

فراموش نشود که سئو نکات بسیار زیادی دارد که در نظر گرفتن همه آن ها نیاز به تجربه و تخصص فراوان دارد. معمولا یک شرکت سئو برای ایجاد بک لینک اپراتور سئو را در نظر میگیرد و مدیر سئو مسئولیت برنامه ریزی و بررسی وضعیت سایت را بر عهده خواهد گرفت.

سئو که از کلمه انگلیسی SEO گرفته شده است که این کلمه مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به فرآیند بالا آوردن وب سایت در نتایج موتورهای جستجو از بابت کلمات کلیدی خاصی گفته می شود. از بین موتورهای جستجو مهمترین موتور جستجویی که هم اکنون توسط کاربران مورد استفاده قرار میگیرد گوگل می باشد و بنابراین تمرکز اکثر سئوکاران بر روی این موتور جستجو می باشد. سئو هم اکنون یکی از پر بازده ترین روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد که یکی از دلایل اصلی موفقیت برندهای معروفی چون دیجی کالا و آمازون انجام سئو سایت می باشد. فعالیت های بسیار زیادی لازم است انجام گردد تا وب سایت در رتبه های اول گوگل باشد.

انجام فرایند سئو شامل موارد زیر می باشد:

بهبنه سازی وب سایت
تولید محتوا
بک لینک سازی

اگر چه سه مورد بالا جزو فعالیت های اصلی سئو وب سایت می باشند و برای بهبود سئو سایت موارد بسیار زیادی انجام می گردد. در اجرای سئو، سئوکار موارد بسیاری نظیر سئو داخلی (سئو داخل سایت)، سئو خارجی (سئو خارج سایت) و سئو تکنیکال را مدیریت می نماید تا به نتایج لازم برسد. بنابراین ممکن است هر کارشناس سئو روش های انجام متفاوتی را برای رتبه اول گوگل بودن در پیش بگیرد.

با این حال در فرآیند سئو ممکن است موارد دیگری نظیر خرید بک لینک و خرید رپورتاژ نیز انجام گردد که لازم است متخصص سئو این موارد را با دقت بسیار بالا انجام دهد، چون ممکن است بی تاثیر باشد و یا حتی تاثیر منفی بر روی رتبه سایت در موتور جستجو داشته باشد. دقت نمایید بررسی سئو سایت حتما لازم است زیر نظر افراد با تجربه انجام گردد.

فراموش نشود که سئو نکات بسیار زیادی دارد که در نظر گرفتن همه آن ها نیاز به تجربه و تخصص فراوان دارد. معمولا یک شرکت سئو برای ایجاد بک لینک اپراتور سئو را در نظر میگیرد و مدیر سئو مسئولیت برنامه ریزی و بررسی وضعیت سایت را بر عهده خواهد گرفت.

نحوه رتبه بندی سایت های مختلف در موتورهای جستجو چگونه است؟

هر موتور جستجو با توجه به الگوریتمی که داره به صفحات سایت ها امتیاز می ده ، هر چقدر این امتیازها بیشتر باشه در هنگام نمایش نتایج جستجوی کاربر ؛ سایت بالاتر از سایت های رقیبش قرار می گیره. اولین چیزی که این روزها برای این رتبه بندی خیلی مطرحه PageRank سایت گوگل به این دلیل که این سایت در جهان اولین رتبه رو داره.

گوگل امتیازی بین 0 تا 10 به سایت ها می ده و تقریباً هر ماه یک یا دو بار این رتبه بندی توسط گوگل بازبینی می شه و تغییر می کنه. سایت هایی که دارای رتبه 10 هستن از محبوبیت و مقدار لینک بالایی برخوردار ن و سایت هایی که نمره ی 3-7 را کسب می کنن سایت های متوسطی هستن اما سایت هایی که تازه شروع به کار کرده ان و هنوز محبوبیتی ندارن رتبه ای بهتر از 0 نمی توانند کسب کنن. حالا این رتبه بندی برای سایت ما چه مزیتی داره؟ وب سایت هایی که رتبه بندی بالاتری دارن درصد بیشتری از کلیک ها و بازدید کننده ها رو به خودشون جذب می کنن و این به وضعیت اقتصادی تجارت ما کمک می کنه. رتبه بندی موتورهای  جستجو تحت تاثیر بسیاری از عوامل از جمله سن سایت، کیفیت نمونه کارها، پیوند سایت، ربط صفحه، سیگنال های اجتماعی و سطح رقابت در میان سایت های دیگه ست.

گوگل با استفاده از 200 عامل در تعیین رتبه بندی موتور جستجوی سایت، اعتراف می کنه که بسیاری از آنها نمی توانند توسط مالک وب سایت کنترل بشن. موتورهای جستجو همچنین بر روی ایجاد یک تجربه جستجوی شخصی تر برای کاربران تمرکز کرده و سابقه جستجو فرد را به حساب میارن یعنی در حالی که یک وب سایت ممکن است برای عبارت خاصی برای یک بازدیدکننده رتبه 3 باشد، ممکن است فقط 8 رتبه دیگر را رتبه بندی کند. پس اینکه نتایج جستجوی تمام کاربرها یکی باشه حتی با اینکه یک کلمه کلیدی مشخص باشه تضمین نمی شه. موتورهای جستجو صفحات سایت رو رتبه بندی می کنن نه کل یک سایت رو ، به این معنی که صفحه اصلی ممکنه رتبه 1 برای کلمات کلیدی خاصی داشته باشد، در حالی که یک صفحه داخلی عمیق ممکن است در صفحه سوم ذکر بشه.

seo site

موتورهای جستجوگر برتری که به پیشرفت سئو سایت کمک می کنند ؟

1) Google.com
2) ‌Bing.com
3) Yahoo.com
4) Ask.com
5) Aol.com
6) Wow.com
7) Webcrawler.com
8) Mywebsearch.com
9) Infospace.com
10) Info.com

ضرورت سئو برای وب سایت ما چیست؟

اکثر کاربران موتورهای جستجو احتمالا بر روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه نتایج (SERPS) کلیک می کنن ، بنابراین برای استفاده از این مزیت و به دست آوردن بازدید کننده های وب سایت یا مشتری برای فروشگاه اینترنتی تون باید جزو اولین های لیست باشید.

SEO فقط در مورد موتورهای جستجو نیست، اما روش های جستجوگر خوب، تجربه کاربری و قابلیت استفاده از وب سایت رو بهتر می کنه.

کاربران به موتورهای جستجو اعتماد می کنن و حضور داشتن شما در موقعیت های بالا برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کنه، اعتماد به وب سایتتون رو افزایش میده.

SEO برای تبلیغات اجتماعی وب سایت شما مناسبه ؛ افرادی که وب سایت شما رو با جستجو در Google یا Yahoo پیدا می کنن احتمال بیشتری داره که آن را در Facebook ، Twitter ،Google+ یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنن.

SEO برای اجرای صحیح یک وب سایت مهمه ، وب سایت های دارای بیش از یک نویسنده می تونه از طریق SEO به طور مستقیم و غیر مستقیم به سود برسه. مزایای مستقیم آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو است و مزایای غیر مستقیم آنها داشتن چارچوب مشترک (چک لیست) برای استفاده قبل از انتشار محتوای سایت ست.

SEO می تونه شما رو در صدر این رقابت قرار بده ، اگر دو وب سایت یک چیز مشترک رو بفروشن ، این بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت برای شما احتمال داشتن مشتری بیشتر و فروش بیشتری رو رقم می زنه.

لینک ساختن چیست و چه کمکی به سئو می کند؟

هنگامی که لری پینگ و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل) الگوریتم رتبه بندی اولیه Google را ایجاد کردند، به دنبال راهی برای مقایسه وب سایت ها بودن تا بهترین نتایج در صفحات نتایج موتورهای جستجو نشان داده بشه. علاوه بر توجه به عوامل سئو در سایت (On-Page SEO) ، آنها تصمیم گرفتند که وب سایتهایی که لینکهای ورودی از سایر وب سایتها دارن، احتمالا مهم تر و محبوب تر از دیگران هستن، پس سزاوار رتبه بهتری ان. به عبارت دیگه، لینک های ورودی به عنوان «رای اعتماد» محسوب میشه و این تاثیر مثبتی بر موقعیت و رتبه بندی وب سایت داشت. هرچقدر لینک ورودی بیشتری به وب سایت اشاره کنه ، رتبه بهتری به وب سایت تعلق می گیره. اوایل این راه راحتی بود و وب سایت هایی که این مفهوم رو فهمیدن هزاران لینک ایجاد کردن که به وب سایتشون اشاره و رتبه بندی رو افزایش می داد اما مشکل این بود که وب سایت های موجود بی کیفیت بودن و حق نداشتن در صفحه اول گوگل قرار بگیرن که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکل بزرگی برای گوگل شد و کیفیت نتایج جستجو رو تحت تاثیر قرار داد.

برای محافظت از شهرت و دور نگه داشتن وب سایت های اسپم ، Google شروع به اضافه کردن قوانین سخت تر به الگوریتم رتبه بندی خودش کرد و بالاخره بین لینک های طبیعی و مصنوعی ایجاد شده فرق قائل شد. نتیجه ، موفقیت بزرگی برای گوگل بود. اسپم ها (وب سایت هایی که محتوای شما رو کپی می کنن) و وب سایت های کم کیفیت نه تنها رتبه بندی خودشونو از دست دادن بلکه در بسیاری موارد از فهرست گوگل حذف شدن.

و در آخر…

تفاوت بین سئو و بازاریابی اینترنتی چیست؟

سادهترین پاسخ اینه که SEO یکی از ابزارهای موجود در بازاریابی اینترنتی شماست. این بازاریابی اینترنتی نیست به عنوان مثال، اما می تونه بخشی از کمپین بازاریابی اینترنتی شما باشه که معمولا شامل موارد دیگه ای مثل ارتقاء رسانه های اجتماعی، استراتژی محتوا و … است.

به طور خلاصه بهینه سازی موتور جستجو یا سئو راهی برای بهینه سازی وب سایت شماست تا موتورهای جستجو بهتر آن را درک کنند و به شما رتبه بندی بالاتری بدن در نتیجه به هر تجارتی که نیاز به مشتری داره کمک می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا