سرور مجازیهاست

تفاوت هاست و سرور مجازی چیست؟ معرفی کامل +‌ مزایا و معایب

5
(3)

هاست اشتراکی و سرور مجازی دو مورد از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی وب هستند که به‌دلیل عملکرد مناسب و هزینه مناسب، طرف‌داران زیادی دارند. اگرچه این دو سرور جزو بهترین راهکارها محسوب می‌شوند، اما هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند و هر کدام در شرایط خاصی به کار می‌روند. برای همین لازم است که با تفاوت هاست و سرور مجازی آشنا باشید و مزایا، معایب و همچنین ویژگی‌های هر کدام را بدانید.

برای همین در این مقاله به سراغ مقایسه هاست اشتراکی و سرور مجازی (VPS) از لحاظ مختلف مانند قیمت، امنیت، سرعت، پایداری و غیره رفتیم تا در انتخاب آن به شما کمک کنیم. اگر می‌خواهید بهترین راهکار را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید. 

 

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی (Shared Hosting)، به نوعی از میزبانی وب گفته می‌شود که در آن چندین مشتری از منابع یک سرور فیزیکی به‌صورت اشتراکی برای میزبانی سرویس‌های خود استفاده می‌کنند. البته در این نوع میزبانی، فایل‌ها و اطلاعات شما به‌صورت جداگانه از سایر کاربران ذخیره و میزبانی می‌شود و تا حد زیادی خیالتان از بابت امنیت آن‌ها راحت خواهد بود. در واقع در هاست اشتراکی با اینکه منابع به‌صورت مشترک استفاده می‌شود، سایر همسایه‌های شما نمی‌توانند ببیند که شما چه چیزی روی سرور خود دارید و فضا به‌صورت خصوصی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در یک هاست اشتراکی شما تنها بخشی از منابع سرور مانند فضای ذخیره‌سازی، قدرت پردازشی، RAM، پهنای باند و غیره را در اختیار دارید. استفاده از هاست اشتراکی را می‌توان به زندگی در یک آپارتمان تشبیه کنیم که هر فرد فضای زندگی خود را دارد؛ اما ممکن است همچنان از منابع عمومی مانند حیاط، پارکینگ یا استخر به‌صورت مشترک با همسایگان خود استفاده کنند. 

همه این‌ها باعث شده که هاست اشتراکی ارزان‌ترین گزینه میزبانی وب باشد. البته در این نوع میزبانی ممکن است پهنای باند محدودی داشته باشید و اگر وب‌سایت‌های دیگر روی همان سرور ترافیک زیادی دریافت کنند یا درخواست‌های بیشتری را پردازش کنند، سایت شما کند می‌شود.

پس هاست اشتراکی اگرچه گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای است و ممکن است برای افراد تازه‌کار ایده‌آل باشد، اما معایبی هم دارد و برای برخی از سرویس‌ها مناسب نیست. در مقاله هاست اشتراکی چیست، زیروبم این سرویس را به‌صورت کامل بررسی کرده‌ایم و تمام کاربردهای آن را توضیح داده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با این سرویس مقرون‌به‌صرفه و کارآمد، توصیه می‌کنیم حتماً سری به آن بزنید.

هاست اشتراکی چیست

 

چرا هاست اشتراکی را انتخاب کنیم؟ 3 دلیل محبوبیت میزبانی اشتراکی 

  • مقرون‌به‌صرفه: میزبانی اشتراکی به دلیل تقسیم هزینه‌ها بین کاربران، بسیار اقتصادی است.
  • نگهداری آسان: ارائه‌دهندگان هاستینگ فرایندهای کانفیگ و مدیریت سرور، نگهداری، حفظ امنیت و حل مشکلات و اختلالات را بر عهده دارند.
  • سهولت در استفاده: هاست اشتراکی نیازی به مدیریت پیچیده ندارد و به‌دلیل داشتن کنترل پنل‌های راحت، گزینه‌ای ایده‌آل برای مبتدیان است.

مزایا و معایب هاست اشتراکی در یک نگاه

در هاست اشتراکی، شما منابع کافی مانند فضای ذخیره‌سازی، پردازنده، پهنای باند، رم و غیره را دریافت می‌کنید که با سایر کاربران تقسیم شده و به‌صورت اشتراکی استفاده می‌شوند. این موضوع، درعین‌حال که مزایای زیادی دارد، ممکن است معایبی هم داشته باشد. در جدول زیر، می‌تواند برخی از این مزایا و معایب را مشاهده کنید. 

 

مزایای هاست اشتراکی معایب هاست اشتراکی
  • هزینه کمتر نسبت به سایر گزینه‌های میزبانی
  • نیاز به دانش فنی و تخصص کمتر
  • مناسب برای سایت‌های کوچک یا تجاری ساده
  • مدیریت سرور توسط مدیران سایت، مناسب برای مبتدی‌ها
  • میزبانی راحت ایمیل سرور
  • عملکرد پایین در وب‌سایت‌های پرترافیک
  • عدم دسترسی به روت سرور و کنترل آن 
  • عدم‌سفارشی‌سازی سیاست‌های امنیتی

 

سرور مجازی

یک قدم بالاتر از هاست اشتراکی، سرور مجازی یا وی‌پی‌اس (VPS) است که فضای بیشتری برای رشد و محدودیت‌های کمتری دارد. سرور مجازی یک گزینه میزبانی منعطف‌تر در مقایسه با هاست اشتراکی است که هر کاربر در آن به یک محیط خصوصی و مستقل دسترسی دارد. یعنی در سرور مجازی، از منابع به‌صورت اشتراکی استفاده نمی‌کنید و آن را به‌صورت اختصاصی در اختیار دارید.

در این حالت میزبانی هم چندین وب‌سایت‌ها روی یک سرور فیزیکی میزبانی می‌شوند، اما هرکدام محیط‌های مستقلی دارند که بر اساس نیاز کاربر سفارشی‌سازی شده و تحت تأثیر فعالیت کاربران و وب‌سایت‌های دیگر قرار ندارد. در واقع بر خلاف هاست اشتراکی، فعالیت سایر کاربران در سرور مجازی روی عملکرد سرور شما تأثیر ندارد.

در سرور مجازی، شما همچنین می‌توانید سرور را تقریباً به‌صورت کامل کنترل کنید و به روت سرور دسترسی دارید. درنتیجه می‌توانید هر نوع نرم‌افزاری را نصب کنید و تنظیمات سرور را به دلخواه تغییر دهید. معمولاً این سطح از شخصی‌سازی در یک هاست اشتراکی امکان‌پذیر نیست و شما با محدودیت‌های بیشتری مواجه می‌شوید. در مقاله سرور مجازی چیست 0 تا 100 این سرویس میزبانی را به‌صورت کامل معرفی کرده‌ایم؛ پس اگر به‌دنبال اطلاعات بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را بخوانید.

 

سرور مجازی چیست

 

چرا سرور مجازی را انتخاب کنیم؟ 3 دلیل محبوبیت VPS

  • کنترل پیشرفته: یک سرور مجازی کنترل و سفارشی‌سازی بیشتری نسبت به هاست اشتراکی ارائه می‌دهد.
  • مقیاس‌پذیری: سرور مجازی امکان افزایش یا کاهش منابع هم‌راستا با رشد وب‌سایت یا برنامه را فراهم می‌کند.
  • افزایش عملکرد: منابع اختصاصی در میزبانی سرور مجازی منجر به عملکرد بهتر و پایداری بیشتر می‌شود.

 

مزایا و معایب سرور مجازی در یک نگاه

سرورهای مجازی برخلاف هاست اشتراکی منابع را به‌صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهند و به‌طبع هزینه بیشتری هم دارند. اما در این سرورها شما کنترل بیشتری بر سرور دارید و می‌توانید راه‌حل‌های امنیتی و نرم‌افزارهای موردنیاز خود را نصب و اجرا کنید. برخی دیگر از مزایا و معایب سرور مجازی را در جدول زیر بیان کرده‌ایم.

 

مزایای سرور مجازی معایب سرور مجازی
  • امنیت بالا
  • منابع اختصاصی برای هر کاربر 
  • قابلیت شخصی‌سازی و کنترل بیشتر روی سرور
  • مناسب برای سایت‌های متوسط و بزرگ‌تر یا سایت‌های فروشگاهی با ترافیک بالا
  • دسترسی به روت سرور (Root Access)
  • انعطاف‌پذیری برای نصب سیستم‌عامل دلخواه
  • گران‌تر از میزبانی اشتراکی
  • نیاز به دانش فنی بیشتر برای مدیریت و نگهداری

 

مقایسه هاست اشتراکی و سرور مجازی

در مقایسه هاست و VPS، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید در نظر داشته باشیم تا بتوانیم بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنیم. در ادامه این بخش، ما به سراغ 6 تفاوت اصلی این دو راهکار می‌رویم و آن‌ها را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

1- منابع اختصاصی و اشتراکی؛ مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و هاست

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، شما با خرید سرور مجازی به صورت اختصاصی و انحصاری به منابع سرور فیزیکی دسترسی دارید. یعنی منابعی مانند پردازنده (CPU)، رم (RAM)، فضای ذخیره‌سازی و غیره، همه به‌صورت اختصاصی به شما تعلق می‌گیرند. منابع اختصاصی در سرور مجازی، به‌معنای عملکرد بهتر و زمان بارگذاری سریع‌تر برای وب‌سایت یا سرویس‌های شما است. 

از طرف دیگر، ممکن است در هاست اشتراکی به‌خاطر منابع مشترک با سایر کاربران، با برخی مشکلات امنیتی و یا سرعت و عملکرد پایین مواجه شوید. در پلن هاست‌های اشتراکی، کاربران معمولاً دارای محدودیت‌هایی در استفاده از منابع هستند. کاربرانی که از این محدودیت‌ها عبور می‌کنند و از منابع بیشتری استفاده می‌کنند، باعث کندی سایت یا سرویس سایر کاربران می‌شود. این یکی از مهم‌ترین معایب هاست‌های اشتراکی است که عملکرد آن تحت تأثیر فعالیت کلی کاربران قرار دارد.

 

تفاوت سرور مجازی و هاست در اختصاص منابع 

 

2- تفاوت هزینه هاست اشتراکی و سرور مجازی

با اینکه سرور مجازی راهکار بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای است، اما خرید هاست اشتراکی اقتصادی‌تری راه‌حل برای کاربرانی با بودجه محدود است. در واقع یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کاربران را به خرید هاست اشتراکی ترغیب می‌کند، هزینه کم و اقتصادی بودن آن است. باتوجه‌به ساختار یک هاست اشتراکی، کاربران منابع را با هم به اشتراک می‌گذارند و هزینه‌ها بین افراد بیشتری تقسیم می‌شود.

البته در سرور مجازی هم منابع بین چندین کاربر تقسیم می‌شود اما ساخت این سرورهای مجازی معمولاً به سخت‌افزارهای قوی‌تری نیاز دارد. برای همین هزینه‌های کلی سرورهای مجازی بیشتر است و منابع به‌صورت بهینه‌تر بین کاربران تقسیم می‌شود. اگرچه قیمت اغلب نقش مهمی در تصمیم‌گیری دارد، اما افراد در بسیاری از مواقع عملکرد و پایداری سرور را به قیمت ترجیح دهید.

در همین راستا، کسب‌وکارهایی که به عملکرد، مقیاس‌پذیری و امنیت بالا نیاز دارند، سرور مجازی را گزینه‌ای ایده‌آل‌تر برای خود می‌دانند. پس می‌توان گفت که قیمت سرور مجازی به دلیل مزایای بیشتری که دارد، بیشتر است و البته این موضوع کاملاً توجیه‌پذیر است.

 

3- مقایسه عملکرد؛ از تفاوت‌های مهم سرور مجازی و هاست اشتراکی 

به‌عنوان مالک یک وب‌سایت یا سرویس آنلاین، احتمالاً می‌دانید که سایت یا سرویس شما باید هم کاربردی و هم زیبا باشد. بااین‌حال، اگر خدمات شما برای بارگذاری سریع بهینه نشده باشند، این عوامل ممکن است هیچ اهمیتی نداشته باشند. طبق آمار منتشرشده، 47٪ از بازدیدکنندگان انتظار دارند که صفحات وب در کمتر از 2 ثانیه بارگذاری شوند. بنابراین اگر بارگذاری وب‌سایت یا سرویس شما زیاد طول بکشد، کاربران به‌سرعت از صفحه خارج می‌شوند.

از طرفی دیگر، اگر بازدیدکنندگان شما با عملکرد بارگذاری ضعیفی مواجه شوند، 79٪ از آن‌ها احتمالاً برای دفعات بعدی وارد سایت شما نمی‌شوند. در همین راستا، باید یک راهکار میزبانی مطمئن انتخاب کنید که بتواند کمترین زمان بارگذاری و بیشترین سرعت را به شما بدهد.

در مقایسه عملکرد سرور مجازی و هاست اشتراکی، سرورهای مجازی تقریباً همیشه سریع‌تر از هاست‌های اشتراکی عمل می‌کنند و سرعت بالاتری دارد. در سرورهای مجازی، معمولاً از قطعات سخت‌افزاری جدید و پیشرفته استفاده می‌شود که کارایی و آپ‌تایم سرور را هم تضمین می‌کند. علاوه‌برآن، سرور مجازی به واسطه منابع اختصاصی که در اختیار دارند، می‌توانند درخواست‌های پیچیده را بهتر پردازش کنند و عملکرد آن‌ها بهینه‌تر است.

پس به طور خلاصه، اگر سایت شما نسبتاً کوچک است، احتمالاً هاست اشتراکی برای شما مناسب باشد. اما اگر سایت شما بزرگ‌تر است و باید ترافیک بیشتری را مدیریت کند، بهتر است از سرور مجازی استفاده کنید. وی‌پی‌اس‌ها منابع پردازشی و قدرت محاسباتی بیشتری دارند و می‌توانند سرعت بیشتر سایت یا سرویس را تضمین کنند. 

 

تفاوت عملکرد سرور مجازی و هاست اشتراکی

 

4- مقایسه امنیت و سفارشی‌سازی در سرور مجازی و هاست اشتراکی 

یکی دیگر از تفاوت‌های سرور مجازی و هاست اشتراکی، میزان امنیت آن‌هاست. هاست اشتراکی معمولاً دارای قابلیت‌های امنیتی پایه است که برای محافظت از وب‌سایت شما ضروری هستند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به گواهینامه‌های SSL، اسکن‌های ضد بدافزار، پشتیبان‌گیری خودکار و غیره اشاره کرد. بنابراین اگر به‌دنبال ویژگی‌های امنیتی پیشرفته و سفارشی هستید، احتمالاً هاست اشتراکی چندان برای شما مناسب نیست. 

درحالی‌که یکی از مزایای اصلی سرور مجازی، امنیت بالا و امکان سفارشی‌سازی آن است. در سرورهای مجازی شما انعطاف‌پذیری زیادی دارید و می‌توانید انواع برنامه‌های مورد نیاز خود را نصب کنید یا از راه‌حل‌های امنیتی متنوع بهره ببرید. در سرور مجازی همچنین می‌توانید روی پورت‌های شبکه نظارت داشته باشید و فعالیت‌های مشکوک را شناسایی کنید.

پس در مقایسه سرور مجازی و هاست اشتراکی، سرورهای مجازی دارای بالاترین میزان امنیت هستند. در هاست‌های اشتراکی معمولاً خطر نفوذ هم بیشتر است و اگر یکی از سایت‌های همسایه شما دچار نقض امنیتی شود، سایت و داده‌های شما هم به خطر می‌افتد. اما ایزوله و مستقل بودن سرور مجازی، این ریسک‌ها را به صفر می‌رساند. 

 

تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی از لحاظ میزان امنیت 

 

5- مقایسه قابلیت‌های شخصی‌سازی و میزان کنترل؛ تفاوت کلیدی وی‌پی‌اس و هاست 

یکی از ویژگی‌های اصلی سرور مجازی، سطح بالای انعطاف‌پذیری آن است. در سرورهای مجازی شما به روت سرور دسترسی دارید و می‌توانید تغییرات و سفارشی‌سازی‌های موردنیاز را اعمال کنید. در واقع با این راهکار می‌توانید بسته به نیاز خود، از انواع راه‌حل‌های امنیتی استفاده یا نرم‌افزارهای موردنیاز خود را نصب کنید. 

هاست‌های اشتراکی معمولاً این سطح از کنترل و انعطاف‌پذیری را ندارند. منابع اختصاص داده‌شده در هاست معمولاً ثابت هستند و مشتریان به ابزارهای پیشرفته برای تغییر تنظیمات میزبانی یا دسترسی به سرور میزبان وب‌سایت خود دسترسی ندارند. پس اگر به دنبال راهکاری هستید که روی آن کنترل داشته باشید و منعطف باشد، سرور مجازی بهترین انتخاب است.

البته یکی از نکات مهم، این است که سفارشی‌سازی سرور مجازی به دانش فنی بیشتری نیاز دارد. پس اگر با مدیریت سرور مجازی آشنا نیستید، ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو شوید یا نتوانید سرور مجازی را برای بالاترین میزان امنیت بهینه کنید. هر چند شما می‌توانید سرور مجازی را به‌صورت مدیریت‌شده دریافت کنید که کاملاً آماده است و تمام فرایندها اعم از راه‌اندازی و نصب ابزارهای امنیتی، اعمال پچ‌های امنیتی، اعمال تنظیمات پیشرفته امنیتی و غیره توسط شرکت هاستینگ انجام می‌شود.

این کار معمولاً تحت عنوان کانفیگ سرور مجازی انجام می‌شود و اگر یک کاربر مبتدی هستید، می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. ما در ماهان سرور با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه خدمات هاستینگ، آماده ارائه انواع خدمات کانفیگ سرور مجازی و سرور اختصاصی با هزینه‌ای منصفانه هستیم. به‌این‌ترتیب، شما خیالتان از بابت امنیت سرور مجازی راحت خواهد بود و نیازی به استخدام افراد متخصص هم نخواهید داشت. همین موضوع می‌تواند هزینه‌های شما را برای مدیریت زیرساخت کاهش دهد.

 

6- تفاوت هاست و سرور مجازی از لحاظ کاربردها

با توجه به اینکه سرورهای مجازی دارای منابع اختصاصی هستند و کاربران کنترل بیشتری روی آن دارند، کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد. از جمله کاربردهای سرور مجازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • میزبانی انواع وب‌سایت و فروشگاه‌های اینترنتی
  • میزبانی انواع برنامه یا اپلیکیشن و سرویس‌های آنلاین
  • استفاده به‌عنوان گیم سرور
  • میزبانی فایل و انواع رسانه
  • ساخت محیط‌های مختلف تست و توسعه
  • استفاده برای تریدرها یا فریلنسرها
  • ساخت دیتابیس سرور یا سرور مخصوص بکاپ
  • میزبانی وبینار یا انواع رویدادهای آنلاین
  • و…

اما هاست اشتراکی کاربردهای محدودتری دارد و اغلب به میزبانی وب، فایل و یا ایمیل محدود می‌شود. اینکه هاست‌های اشتراکی کاربردهای کمتری دارند، دو علت اصلی دارد: 

  1. منابع به‌صورت اشتراکی بین کاربران تقسیم شده و فعالیت سایر کاربران روی عملکرد شما تأثیر می‌گذارد
  2. دسترسی روت سرور را به کاربران نمی‌دهد و امکان شخصی‌سازی بسیار محدودی دارد

در همین راستا، نمی‌توانید از هاست برای راه‌اندازی گیم سرور، میزبانی پایگاه‌داده یا فروشگاه‌های آنلاین پرترافیک استفاده کنید. این در حالی است که کاربردهای سرور مجازی تقریباً محدودیتی ندارند و شما در هر شرایطی می‌توانید از وی‌پی‌اس استفاده کنید.

 

تفاوت سرور مجازی و سرور اشتراکی از لحاظ مقیاس‌پذیری

 

نوبت شماست که انتخاب کنید: سرور مجازی یا هاست اشتراکی؟

تا اینجا به‌صورت کامل با تفاوت هاست اشتراکی و سرور مجازی (VPS)‌ آشنا شدید و متوجه مزایا، معایب و ویژگی‌های هر کدام شدید. همان‌طور که خواندید، در بحث مقایسه هاست و VPS هیچ یک بر دیگری برتری ندارد و این نیازهای شماست که تعیین می‌کند کدام راهکار می‌تواند عملکرد بهتر و مناسب‌تری برای شما داشته باشد. پس باید نیازهای خود را به‌خوبی شناسایی کنید و سپس بر اساس آن‌ها انتخاب خود را انجام دهید. امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم در این انتخاب به شما کمک کنیم و به سؤالات و ابهامات شما دراین‌رابطه پاسخ داده باشیم. اگر همچنان سؤالی دارید، حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ‌گوی شما باشیم.

 

سؤالات متداول

  • هاست چیست و چه تفاوتی با سرور مجازی دارد؟ هاست یک نوع سرویس میزبانی اشتراکی است که در آن چندین کاربر از منابع به‌صورت اشتراکی استفاده می‌کنند و چندین وب‌سایت یا سرویس روی آن میزبانی می‌شوند. تفاوت اصلی سرور مجازی و هاست اشتراکی در نحوه تخصیص منابع، هزینه، عملکرد و سرعت آن‌ها است.
  • برای سایت فروشگاهی بزرگ، هاست مناسب‌تر است یا VPS؟ معمولاً برای سایت‌های فروشگاه‌هایی که بازدیدکننده‌های زیادی دارند، استفاده از هاست اشتراکی مناسب نیست و بهتر است از VPS یا همان سرور مجازی استفاده کنید.
  • سرور مجازی مدیریت‌شده (Managed VPS) چیست؟ در سرور مجازی مدیریت‌شده، تمام فرایندهای کانفیگ سرور، نصب به‌روزسانی‌ها، رفع مشکلات امنیتی و غیره بر عهده شرکت هاستینگ است و با اینکه کنترل و مدیریت سرور در اختیار شماست، اما شما اقدامات و کارهای فنی را انجام نمی‌دهید. این نوع سرور برای کاربرانی که دانش فنی زیادی ندارند، بهترین گزینه است.
  • هاست یا سرور مجازی؛ کدام را انتخاب کنم؟ انتخاب هاست یا سرور مجازی کاملاً بستگی به نیازهای کسب‌وکار و بودجه شما دارد. اگر هنوز در ابتدای راه هستید و به‌تازگی سرویس یا وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید، خرید هاست اشتراکی گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و کارآمد خواهد بود. اما اگر به کنترل بیشتر و منابع اختصاصی نیاز دارد، به سراغ سرور مجازی بروید.
  • آیا هاست برای وب‌سایتی با بازدید روزانه 2500 نفر کافی است؟ خیر؛ ازآنجاکه هاست اشتراکی منابع محدودی دارد و از طرفی منابع آن به‌صورت اشتراکی استفاده می‌شوند، برای وب‌سایت‌های با ترافیک بالا مناسب نیست.
  • آیا VPS سریع‌تر از هاست اشتراکی است؟ سرعت و عملکرد یک سرویس میزبانی به عوامل متعددی از جمله میزان منابع، زیرساخت سرور، سخت‌افزار و تکنولوژی‌های به‌کاررفته بستگی دارد. در همین راستا، نمی‌توان به قطع گفت که سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی پرسرعت‌تر است. از طرفی، حتی اگر بهترین VPS را داشته باشید، اگر وب‌سایت شما به خوبی بهینه نشده باشد سرعت بارگذاری همچنان پایین خواهد بود.
  • آیا می‌توان از VPS برای میزبانی وب استفاده کرد؟ بله؛ وی‌پی‌اس یا همان سرور مجازی یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها برای میزبانی وب و سایت‌های فروشگاهی است. این سرور مجازی ضمن اینکه کارایی و عملکرد بالایی دارد، دارای قابلیت‌های امنیتی زیادی بوده و کاملاً مقیاس‌پذیر است.
  • آیا می‌توانم وردپرس را روی VPS میزبانی کنم؟ بله؛ شما می‌توانید با نصب سیستم‌عامل‌های سازگار با وردپرس مانند توزیع‌های لینوکس و همچنین کنترل پنل مناسب مانند سی پنل، دایرکت ادمین، پلسک و غیره، بستری مناسب برای نصب و اجرای وردپرس فراهم کنید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا