سرور مجازی

سرور مجازی میکروتیک چیست؟ آشنایی کامل با MikroTik VPS

5
(1)

مدیریت و پیکربندی شبکه مخصوصاً در مقیاس بزرگ می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و ضمن اینکه کاری زمان‌بر است، به دانش فنی زیادی نیاز دارد. اما با استفاده از سرویس‌هایی مانند سرور مجازی میکروتیک، این چالش به یک تجربه آسان و راحت تبدیل می‌شود. شما می‌توانید به‌راحتی ترافیک شبکه را مدیریت کنید، کنترل شبکه را در دست بگیرید و در کم‌ترین زمان مکن تنظیمات پیچیده را اعمال کنید. 

در این مقاله، 0 تا 100 سرور مجازی میکروتیک را توضیح می‌دهیم و سپس به سراغ معرفی کاربردها، مزایا و معایب این سرویس می‌رویم. پس اگر می‌خواهید بدانید سرور مجازی میکروتیک چیست و چگونه به شما کمک می‌کند از دردسرهای زیاد تنظیمات و پیکربندی شبکه خلاص شوید، تا پایان این مقاله با ما باشید.

 

سرور مجازی میکروتیک چیست؟

✅کلید موفقیت در مدیریت شبکه

سرور مجازی میکروتیک (Mikrotik VPS) نوعی سرور مجازی است که سیستم‌عامل MikroTik RouterOS روی آن نصب شده و بر پایه هسته لینوکس کار می‌کند. سیستم‌عامل MikroTik RouterOS قدرت و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به سرور مجازی اجازه می‌دهد به‌عنوان یک روتر مجازی که دارای قابلیت‌های پیشرفته روتینگ است، عمل کند. بااین‌حال، قابلیت‌های سرور مجازی میکروتیک فراتر از روتینگ و مسیریابی است و در مواردی مثل ایجاد فایروال، راه‌اندازی شبکه خصوصی، انتقال امن داده‌ها و غیره هم کاربرد دارد.

به دلیل قیمت مناسب و عملکرد برجسته MikroTik RouterOS، سرورهای مجازی میکروتیک به‌عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین سرویس‌های هاستینگ ارائه می‌شوند و بین سیستم‌های یک شبکه ارتباط و اتصال ایجاد می‌کنند. سرور مجازی MikroTik همچنین پایداری بسیار بالایی دارد که یکی دیگر از عوامل محبوبیت آن در بین کارشناسان و متخصصان شبکه است.  

علاوه‌برآن، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای دسترسی به سرور مجازی میکروتیک استفاده کنید. دسترسی به این سرورها هم از طریق اتصال محلی (با کابل LAN) امکان‌پذیر است و هم می‌توانید از پروتکل‌هایی مانند SSH و Telnet استفاده کنید. برای دسترسی به این سرورها همچنین می‌توانید از نرم‌افزار WinBox یا قابلیت‌های سیستم‌عامل RouterOS استفاده کنید. تمام این‌ها باعث شده که سرور مجازی میکروتیک به انتخاب اول بسیاری از متخصصان شبکه و کسب‌وکارها یا سازمان‌ها تبدیل شود.

 

سرور مجازی میکروتیک چیست؟

 

تا اینجا متوجه شدید که سرور مجازی میکروتیک چیست و تا حدودی با کاربردهای آن آشنا شدید. در ادامه به سراغ مزایا و معایب این راهکار می‌رویم.

 

مزایای سرور مجازی میکروتیک

این سرور قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی دارد که آن را از سایر سرویس‌ها متمایز می‌کند. به‌طورکلی، وی‌پی‌اس میکروتیک برای مدیریت شبکه استفاده می‌شود و دارای قدرت، انعطاف‌پذیری و پایداری بسیار زیادی برای این کار است. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سرور مجازی میکروتیک پرداختیم.

 

1- سهولت استفاده و پشتیبانی از ابزارهای مدیریتی مختلف

برای راحتی استفاده، شما می‌توانید ابزارهای مختلفی مانند WinBox یا WebFig و غیره را روی سرور مجازی میکروتیک نصب و اجرا کنید. این ابزارها دارای رابط گرافیکی هستند و کاربران از طریق آن‌ها می‌توانند شبکه و سرور را با کمترین دانش فنی مدیریت کنند. در واقع ابزارهای مانند WinBox برای تنظیمات سریع و مدیریت آسان شبکه شناخته شده هستند.

 

2- صرفه‌جویی در هزینه‌ها با استفاده از سرور مجازی Mikrotik

سرور مجازی میکروتیک نیاز به روترها و سخت‌افزارهای شبکه فیزیکی را برطرف می‌کند. همچنین با خرید یک سرور مجازی میکروتیک اقتصادی می‌توانید تمام هزینه‌های مربوط به نگهداری فیزیکی، برق و خنک‌سازی سرور را کاهش دهید.

 

صرفه‌جویی در هزینه با وی‌پی‌اس میکروتیک

 

3- کنترل منابع به‌صورت اختصاصی و امنیت تضمین‌شده

سرورهای مجازی میکروتیک به‌صورت کاملاً ایزوله و با منابع اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرند که این مسئله باعث افزایش امنیت آن‌ها در مقایسه با محیط‌های اشتراکی می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌توانید کنترل کاملی بر منابع سرور مجازی داشته باشید و از نفوذ احتمالی سایر کاربران جلوگیری کنید. وی‌پی‌اس میکروتیک معمولاً همراه با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته مانند اتصال امن و دسترسی از راه دور ارائه می‌شود که برای مدیران و کاربران در دسترس است.

 

4-  مدیریت و نظارت از راه دور؛ کنترل کامل شبکه با سرور مجازی میکروتیک

در سرور مجازی میکروتیک شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند وین باکس (WinBox) یا پروتکل‌های اس اس اچ (SSH) و تل نت (Telnet) از راه دور به سرور خود متصل شوید. در واقع شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به سرور مجازی میکروتیک وصل شوید و تنظیمات مختلف را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید به ترافیک و عملکرد دستگاه‌های شبکه هم از این طریق نظارت کنید.

 

5- مقیاس‌پذیری بالا؛ از مزایای خرید VPS میکروتیک 

در سرور مجازی میکروتیک، شما می‌توانید منابع موردنیاز خود مانند پردازنده (CPU)، حافظه (RAM) و یا فضای ذخیره‌سازی (Storage) و غیره را در هر زمانی و بر اساس نیاز خود افزایش یا کاهش دهید. علاوه‌برآن، شما می‌توانید به‌راحتی نسخه‌های اضافی از یک سیستم یا سرویس را ایجاد کنید تا بتواند ترافیک بیشتر یا بخش‌های جدید شبکه را مدیریت کند.

 

مقیاس‌پذیری؛ از مزایای vps میکروتیک

 

6- انعطاف‌پذیری بالا و اتوماسیون وظایف تکراری

با سرور مجازی میکروتیک می‌توانید با استفاده از اسکریپت‌ها، وظایف تکراری را خودکارسازی کرده و پیکربندی شبکه را مطابق با نیازهای خود انجام دهید. شما همچنین می‌توانید VLAN یا شبکه‌های مجازی محلی مختلفی ایجاد کنید که به شما اجازه می‌دهد ترافیک شبکه را ایزوله کرده، امنیت را افزایش دهید و درعین‌حال از مشکلات احتمالی هم جلوگیری کنید. 

البته توجه داشته باشید که برخلاف سرورهای سیسکو (Cisco)، بعضی از پروتکل‌ها و سرویس‌های خاص در سرور مجازی میکروتیک قابل سفارشی‌سازی نیستند. برای همین اگر به پیاده‌سازی پروتکل‌های خاص و یا ویژگی‌های بسیار پیشرفته و پیچیده نیاز دارید، ممکن است محدودیت‌هایی را در سرور مجازی میکروتیک احساس کنید. این یکی از معایب این راهکار است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. 

 

معایب سرور مجازی میکروتیک

سرور مجازی میکروتیک هم مثل هر سرویس میزبانی دیگری، در کنار مزایا و ویژگی‌های جذاب، نقاط ضعفی هم دارد و کاملاً بی‌نقص نیست. اگرچه امکانات پیشرفته و هزینه مناسب سرور مجازی میکروتیک، بسیاری از کاربران را به خرید ترغیب کرده، اما آگاهی از نقاط منفی می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی بسیار تأثیرگذار باشد. در همین راستا در ادامه به سراغ معایب این سرویس می‌رویم تا بتوانید با دیدی کامل و واقع‌بینانه بهترین انتخاب را داشته باشید. 

 

1- یادگیری زمان‌بر و نسبتاً دشوار میکروتیک

در سرور مجازی میکروتیک، ابزارهایی مانند وین باکس (Winbox) یا وب فیگ (WebFig) به شما اجازه می‌دهند با استفاده از رابط گرافیکی ساده و راحت، به سرور متصل شوید و پیکربندی و مدیریت آن را راحت‌تر انجام دهید. بااین‌حال، گستردگی گزینه‌های پیکربندی و تنظیمات موجود در RouterOS می‌تواند برای کاربران تازه و مبتدی گیج‌کننده باشد. به عبارتی، برای بهره‌برداری کامل از امکانات این سرور باید دانش فنی عمیق و کافی در زمینه شبکه و مسیریابی داشته باشید.

 

یادگیری چالش‌برانگیز و زمان‌بر سیستم‌عامل سرور میکروتیک

 

2- محدودیت در ارائه خدمات پشتیبانی نسبت به رقبا

یکی دیگر از چالش‌های کار با سرور مجازی میکروتیک، منابع آموزشی و پشتیبانی محدود و همچنین جامعه کاربری کوچک است. برخلاف برندهایی مانند سیسکو (Cisco) که از جامعه کاربری بزرگ و منابع آموزشی زیاد برخوردارند، میکروتیک جامعه کوچک‌تری دارد. این موضوع می‌تواند در حین بروز مشکل، فرایند عیب‌یابی و حل مشکلات را پیچیده و زمان‌برتر کند.

 

3- وابستگی به زیرساخت مجازی‌سازی

سرور مجازی میکروتیک در نهایت یک نوع سرور مجازی است و از محدودیت‌ها و چالش‌های این راهکار مستثنی نیست. لازم است بدانید که سرورهای مجازی از طریق ابزارهای مجازی‌سازی مانند هایپروی (Hyper-V)، وی‌ام‌ور (VMware)، اوراکل (Oracle) و غیره ساخته می‌شوند که معمولاً به آن‌ها هایپروایزر گفته می‌شود. عملکرد سرورهای مجازی میکروتیک به عملکرد این هایپروایزرها وابسته است

به عبارتی دیگر، بروز هرگونه نقض یا مشکل در هایپروایزر، تأثیر منفی بر عملکرد سرور مجازی گذاشته و باعث می‌شود سرعت پاسخ‌دهی آن با اختلال روبه‌رو می‌شود. در همین راستا، اگر می‌خواهید زیرساخت مجازی شما به‌صورت بهینه و بدون اختلال کار کند، باید از منابع سخت‌افزاری قوی و قابل‌اعتماد استفاده کنید. اگر از شرکت‌های هاستینگ معتبر و باسابقه استفاده کنید، معمولاً چنین مشکلاتی را نخواهید داشت.

 

وابستگی به زیرساخت مجازی سازی؛ از چالش‌های استفاده از وی پی اس mikrotik

 

4- تمرکز کمتر بر نیازهای سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ

اگرچه سرور مجازی میکروتیک امکانات و قابلیت‌های قدرتمندی دارد، اما برخلاف رقبای بزرگ‌تر مانند سیسکو، قابلیت‌ها و امکانات کمتری برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ دارد. به‌طورکلی، سرور مجازی میکروتیک برای رفع نیازهای شبکه‌های پیچیده در سازمان‌های بزرگ مناسب نیست و بیشتر برای شرکت‌های کوچک تا متوسط ایدئال است. پس برای کسب‌وکارهایی که به‌دنبال راه‌حل‌های سازمانی و باثبات هستند، استفاده از راهکارهای دیگر که امنیت بیشتر، انعطاف‌پذیری و امکانات پیشرفته‌تری دارند، مناسب‌تر است. 

 

کاربردهای سرور مجازی میکروتیک

سرور مجازی میکروتیک به‌دلیل کارایی، عملکرد و قیمت مناسب، روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. اگرچه بیشتر کاربران این سرور مجازی را تهیه می‌کنند تا از آن به‌عنوان روتر مجازی استفاده کنند، اما برخی از شرکت‌ها هم برای برقراری اتصال امن و یا افزایش امنیت از آن استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد می‌خواهند با خرید سرور مجازی MikroTik یک سیستم تونلینگ (Tunneling) پیاده‌سازی کنند یا فایروال بسازند.

 

کاربردهای متنوع و مختلف؛ از مزایای سرور مجاز میکروتیک (mikrotik vps)

 

سرور مجازی میکروتیک کاربردهای متنوعی دارد و در موارد زیادی استفاده می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای سرور مجازی میکروتیک را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1- مسیریابی یا روتینگ (Routing) شبکه؛ کاربرد اصلی سرور مجازی میکروتیک

مسیریابی یا روتینگ یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سرور مجازی میکروتیک است. به فرایند انتخاب مناسب‌ترین مسیر در شبکه‌های داخلی و خارجی روتینگ گفته می‌شود که نقش مهمی در انتقال داده‌ها در شبکه ایفا می‌کند. سرور مجازی میکروتیک از انواع مسیریابی مانند مسیریابی رابط، استاتیک، پویا، مبتنی بر سیاست، ECMP و غیره پشتیبانی می‌کند. در واقع شما می‌توانید انواع مسیریابی شبکه را با این راهکار انجام دهید.

 

2- برقراری اتصال امن و خصوصی بین سرورها و شرکت‌ها

از سرور مجازی میکروتیک می‌توانید به‌عنوان راهکاری قدرتمند برای برقراری ارتباط امن و مدیریت تبادل داده‌ها بین سرورها، روترها و دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. این سرور مجازی دارای قابلیت‌هایی مانند رمزگذاری سخت‌افزاری، احراز هویت و پروتکل‌های پیشرفته ارتباطی است و به شما اجازه می‌دهد ارتباط امن بین دفاتر شرکت‌ها، شعب مختلف یا سیستم‌های درون‌سازمانی ایجاد کنید

علاوه‌برآن، سرور مجازی میکروتیک می‌تواند نقش واسط بین شبکه‌های داخلی و خارجی را هم داشته باشد. در واقع شما از طریق این راهکار می‌توانید ارتباطات ورودی و خروجی را به‌صورت دقیق مدیریت کنید. وی پی اس میکروتیک با روش‌های مختلف سرعت دسترسی کاربران را بهبود می‌دهد و حتی می‌تواند مصرف منابع شبکه را بهینه‌تر کند. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید داده‌ها و اطلاعات را در بستری امن ارسال و دریافت کنید و دسترسی افراد غیرمجاز را هم محدود کنید. 

 

ارتباطات امن از طریق سرور مجازی میکروتیک؛ از مزایای vps میکروتیک

 

3- راه‌اندازی شبکه‌های بی‌سیم (Wireless)

برای انتقال داده‌ها در یک پلتفرم امن، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده از فناوری‌های بی‌سیم است. سرور مجازی میکروتیک به لطف قابلیت‌هایی مانند رومینگ خودکار کاربران، لیست‌های کنترل دستی، پروتکل NV2، اکسس پوینت و سیستم توزیع بی‌سیم (WDS)، به شما اجازه می‌دهد شبکه‌های بی‌سیم ایجاد کنید. شما می‌توانید از این شبکه‌های بی‌سیم برای انتقال امن و پایدار داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. این قابلیت‌ها به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که نیاز به اتصال پایدار و بدون نقص دستگاه‌های بی‌سیم دارند، بسیار کاربردی است.

 

4- مانیتور شبکه و توزیع بار با لود بالانسینگ (Load Balancing)

از دیگر کاربردهای مهم سرور مجازی میکروتیک، مانیتور شبکه و همچنین پیکربندی لود بالانسینگ (Load Balancing) و فیل‌اُوِر (Failover) است. این قابلیت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بار ترافیک شبکه را بین چندین دستگاه تقسیم کنید به‌طوری‌که اگر یکی از دستگاه‌ها از کار بیفتد، ترافیک به طور خودکار به سایر دستگاه‌ها منتقل شود. شما همچنین می‌توانید ناظر وضعیت ترافیک شبکه باشید و آن را به‌صورت لحظه‌ای رصد کنید. به‌این‌ترتیب، پایداری شبکه بیشتر می‌شود و قطعی‌های احتمالی به حداقل می‌رسد.

 

5- استفاده از سرور مجازی میکروتیک به‌عنوان فایروال (Firewall)

یکی دیگر از کاربردهای VPS میکروتیک، استفاده از آن در حوزه امنیت و ارتباطات است و معمولاً به‌عنوان فایروال هم استفاده می‌شود. فایروال یکی از مهم‌ترین اجزای امنیت شبکه است که از دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های کامپیوتری و شبکه‌ها جلوگیری می‌کند. فایروال همچنین می‌تواند ارسال و دریافت انواع خاصی از اطلاعات را کنترل کند. 

این فایروال به شما اجازه می‌دهد تا با تعریف قوانین مختلف، دسترسی به پورت‌های TCP را محدود کرده و ارتباطات ورودی و خروجی شبکه را مدیریت کنید. در واقع با فایروال می‌توانید تمام داده‌های اینترنتی را مدیریت کرده و با ایجاد قوانین خاص از دسترسی غیرقانونی جلوگیری کنید. در نتیجه با استفاده از حفاظت سرور میکروتیک، می‌توانید از مشتریان خود در برابر حملات مخرب محافظت کنید.

 

راه‌اندازی فایروال سرور از طریق سیستم‌عامل میکروتیک

 

6- راه‌اندازی هات اسپات (Hotspot)

✅مدیریت دسترسی شبکه با VPS میکروتیک

یکی دیگر از کاربردهای رایج سرور مجازی میکروتیک، راه‌اندازی هات اسپات (Hotspot) است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد به شبکه بی‌سیم شما متصل شده و به اینترنت دسترسی پیدا کنند. این ویژگی مخصوصاً در اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ها، هتل‌‌ها، رستوران‌ها و غیره بسیار مهم است. شما همچنین می‌توانید با تعریف قوانین خاص و کنترل دسترسی‌ها، نحوه استفاده از اینترنت و محدودیت‌های دسترسی را مشخص کنید.

علاوه‌برآن، راه‌اندازی هات اسپات با استفاده از سرور مجازی میکروتیک به شما اجازه می‌دهد کنترل دقیقی بر ترافیک سرور داشته باشید و گزارش‌های جامعی از میزان استفاده کاربران دریافت کنید. این امر در نهایت منجر به مدیریت بهترِ منابع شبکه و ارائه خدمات اینترنتی بهتر می‌شود.

 

راهنمای خرید سرور مجازی میکروتیک

قبل از خرید سرور مجازی میکروتیک، باید به‌دقت الزامات شبکه را بررسی و به امکانات موردنیاز خودتان هم توجه کنید. علاوه بر این دو، عوامل و فاکتورهای دیگری هم در انتخاب سرور مجازی میکروتیک تأثیرگذار هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره کردیم.

  • تخمین منابع موردنیاز: مهم‌ترین نکته در خرید سرور مجازی میکروتیک، شناسایی دقیق نیازها و منابع است. شما باید تخمینی از منابع موردنیاز مانند فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند، حافظه رم، پردازنده و غیره داشته باشید تا بهترین پلن را متناسب با آن انتخاب کنید.
  • لوکیشن سرور: سرور مجازی میکروتیک در دو موقعیت ایران و اروپا قابل خریداری است. سرور مجازی میکروتیک ایران در دیتاسنترهای شاتل، آسیاتک، تبیان و غیره میزبانی می‌شود و عملکرد و سرعت مناسبی دارد. سرور مجازی میکروتیک اروپا نیز در کشورهای انگلیس، آلمان، فنلاند، فرانسه و غیره میزبانی می‌شوند و دسترسی به بازارهای بین‌المللی را راحت‌تر می‌کنند.
  • مقیاس‌پذیری و قابلیت ارتقا: بهتر است قبل از خرید سرور مجازی MikroTik، از مقیاس‌پذیری سرویس مطمئن شوید. اگر کسب‌وکار شما رشد کند و به سرور قوی‌تری نیاز داشته باشید، می‌توانید سرور را به‌راحتی و با کمترین هزینه ممکن ارتقا دهید.
  • مقایسه ارائه‌دهندگان مختلف: شرکت‌های مختلفی VPS میکروتیک را ارائه می‌کنند و شما باید مواردی مانند قیمت، پلن‌ها، قابلیت‌های هر پلن، مزایای کسب‌وکار و غیره را با هم مقایسه کنید تا بهترین شرکت ارائه‌دهنده را پیدا کنید.
  • پشتیبانی فنی: پشتیبانی فنی شرکت هاستینگ یکی دیگر از مهم‌ترین نکات خرید سرور مجازی میکروتیک است. سابقه و تخصص شرکت ارائه‌دهنده می‌تواند به‌صورت مستقیم روی کیفیت و عملکرد سرور تأثیر داشته باشد و بسته به نحوه کانفیگ، از عملکرد و امنیت پیشرفته‌تری برخوردار باشد.

 

انتخاب بهترین سرور میکروتیک بر اساس میزان منابع لازم و نیازمندی‌های فنی 

 

سرور مجازی میکروتیک امن و قابل‌اعتماد را از کجا بخریم؟

در این مقاله گفتیم که سرور مجازی میکروتیک چیست و چه کاربردهایی در مدیریت شبکه دارد. همان‌طور که خواندید، این راهکار کاربردهای متنوعی دارد و ضمن مدیریت شبکه، برای حفظ امنیت و مسیریابی هم استفاده می‌شود. سرور مجازی میکروتیک همچنین مدیریت شبکه و ترافیک را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند. پس اگر می‌خواهید برای همیشه از دردسرهای مدیریت شبکه خلاص شوید و یک روتر مجازی قدرتمند داشته باشید، سرور مجازی میکروتیک بهترین انتخاب برای شماست.

علاوه‌برآن، به فاکتورها و عوامل تأثیرگذار در خرید سرور مجازی میکروتیک اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین عوامل، شرکت ارائه‌دهنده بود. یکی از خدمات ما در ماهان سرور، ارائه انواع سرور مجازی از جمله سرور مجازی میکروتیک است. تمام سرورهای مجازی ماهان سرور برای عملکرد و امنیت بالا بهینه شده‌اند و با خرید از ماهان سرور، دغدغه سرعت و عملکرد بهینه نخواهید داشت. همین موضوع باعث شده که بتوانید از تمام پتانسیل سرور مجازی استفاده کنید و نیازی به ارتقای سریع پلن‌ها نباشد.

همچنین ماهان سرور تلاش می‌کند تا همواره همراه کاربران باشد و یک تجربه برد-برد را ایجاد کند. برای خرید این سرویس می‌توانید از طریق ماهان سرور اقدام کنید یا اگر به مشاوره رایگان نیاز دارید، از طریق شماره 02171057619 با ما در تماس باشید. همچنین اگر سؤال دیگری در مورد سرور مجازی میکروتیک دارید، در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید.

 

سؤالات متداول

  • آیا سرور مجازی میکروتیک برای راه‌اندازی وب‌سایت مناسب است؟ سرور مجازی میکروتیک به طور خاص به‌عنوان یک روتر مجازی و برای کارهایی مثل مدیریت و مسیریابی ترافیک شبکه، فایروال و کارهای مشابه ارائه شده است. اگرچه این وی‌پی‌اس هم امکاناتی برای راه‌اندازی وب سرور دارد، اما به‌اندازه سیستم‌عامل‌های تخصصی مانند لینوکس یا ویندوز بهینه نیست. برای راه‌اندازی وب‌سایت، بهتر است برای خرید سرور مجازی مخصوص میزبانی وب اقدام کنید.
  • تفاوت سرور مجازی میکروتیک با روتر میکروتیک چیست؟ روتر میکروتیک یک دستگاه سخت‌افزاری است که برای مدیریت و مسیریابی ترافیک شبکه استفاده می‌شود. از طرف دیگر، سرور مجازی میکروتیک نوعی وی‌پی‌اس (VPS) است که بر روی یک سرور فیزیکی اجرا می‌شود و سیستم‌عامل RouterOS میکروتیک روی آن نصب شده است. این سرور مجازی می‌تواند حکم یک روتر مجازی را داشته باشد و جایگزین آن شود.
  • آیا VPS میکروتیک امن است؟ امنیت سرور مجازی میکروتیک بسته به زیرساخت شرکت ارائه‌دهنده و نحوه کانفیگ و پیکربندی هاستینگ متفاوت است. ما در ماهان سرور به واسطه زیرساخت‌های پیشرفته و استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، امنیت سرور مجازی میکروتیک را تضمین می‌کنیم.
  • چگونه باید به سرور مجازی میکروتیک وصل شوم؟ برای اتصال به سرور مجازی میکروتیک راه‌های مختلفی وجود دارد. ساده‌ترین راه از طریق نرم‌افزار Winbox است که دارای رابط کاربری راحت و ساده‌ای است و به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی به سرور مجازی میکروتیک خود وصل شوید و آن را مدیریت کنید.
  • انواع سرور مجازی میکروتیک کدام‌اند؟ سرور مجازی میکروتیک انواع مختلفی ندارد و تنها یک راهکار اصلی است که سیستم‌عامل RouterOS روی آن نصب می‌شود. البته سرور مجازی میکروتیک را می‌توان با منابع و قابلیت‌های مختلف ارائه کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا