آموزش سئوآموزش وردپرس

افزایش سرعت سایت وردپرسی با 8 راهکار ساده و کاربردی

اگر در هر یک از مطالب وب‌سایت‌تان از تصاویر متعددی استفاده کنید و همچنین سایز هر یک از تصاویر به عنوان مثال 1 مگابایت یا حتی 500 کیلوبایت باشد، سرعت بارگذاری سایت‌تان به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

از جمله عواملی که موجب می‌شود کاربران در سایت نمانند و خیلی سریع آن را ترک کنند، سرعت پایین سایت است. بنابراین شما، به عنوان مدیر یا وب‌مستر سایت، بایستی توجه بسیاری به سرعت وب‌سایت داشته باشید و مانع از آن شوید که سرعتِ پایین وب‌سایت‌تان موجب کاهش کاربران سایت‌تان شود. اگر به دنبال روش‌هایی برای افزایش سرعت سایت هستید، این نوشتار از وبلاگ ماهان سرور از آنِ شماست. در ادامه به 8 روش برای افزایش سرعت سایت خواهیم پرداخت با این امید که برای‌تان مفید واقع شوند.

روش‌های افزایش سرعت سایت

1- تصاویر را بهینه کنید:

سعی کنید در هر یک از مطالب‌تان به کرات از تصویر زیاد استفاده نکنید، همچنین تصاویری که استفاده می‌کنید نیز بایستی بهینه شده باشند، یعنی حجم‌شان کم شده و تا حد امکان کیفیت‌شان بیش‌تر شده باشد.

اگر در هر یک از مطالب وب‌سایت‌تان از تصاویر متعددی استفاده کنید و همچنین سایز هر یک از تصاویر به عنوان مثال 1 مگابایت یا حتی 500 کیلوبایت باشد، سرعت بارگذاری سایت‌تان به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

برای بهینه سازی حجم تصاویر، ساده‌ترین کار این است که پس از ادیت در فتوشاپ، آن‌ها را با استفاده از گزینه‌ی Save For Web ذخیره کنید.

افزایش سرعت سایت

2- از محتویات فلش (flash) استفاده نکنید:

اگر هنوز هم در وب‌سایت‌تان از محتویات فلش استفاده می‌کنید، سخت در اشتباه هستید. فلش دیگری قدیمی شده و ابزارهای بهتری جای آن را گرفته‌اند. محتویات فلش پر حجم اند و به همین دلیل کاهش سرعت سایت را به همراه خواهند داشت. بنابراین سعی کنید از فلش استفاده نکنید بلکه از جایگزین‌هایی مانند HTML5 استفاده کنید که هم جدیدتر است و هم افزایش سرعت سایت را به همراه خواهد داشت.

3- ویدئوها را در سرویس‌های بارگذاری ویدئو بارگذاری کنید:

افزایش سرعت سایت

اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید می‌توانید به راحتی ویدئوها را در سایت‌ وردپرسی‌تان آپلود کنید، اما بهتر است برای افزایش سرعت سایت هم که شده این کار را انجام ندهید. در عوض می‌توانید ویدئوها را در یوتیوب، آپارات و سایر سرویس‌های بارگذاری ویدئو آپلود کنید.

4- دیتابیس را بهینه سازی کنید:

مدتی که از فعالیت‌تان در سایت بگذرد، اطلاعات و جداول متعددی در دیتابیس ذخیره شده و کاهش سرعت سایت‌تان را به همراه می‌آورند. خبر خوب این است که شما برای ادامه‌ی فعالیت‌‌تان در وب‌سایت نیازی به آن‌ها ندارید، بنابراین می‌توانید با بهینه سازی دیتابیس موجب افزایش سرعت سایت شوید.

با استفاده از افزونه WP-Sweep Plugin می‌توانید فایل‌های غیر ضروری دیتابیس را حذف کنید و همچنین جداول را بهینه سازی نمایید و با این کار موجب افزایش سرعت سایت شوید.

5- محتواها را کش کنید:

یکی دیگر از مواردی که موجب افزایش سرعت سایت می‌شود کش کردن محتوا است. سایت‌هایی که با php نوشته شده‌اند، از جمله وردپرس، به هنگام درخواست کاربر برای باز کردن سایت، اطلاعات را از سرور دریافت نموده و پس از آن برای کاربر ارسال می‌کنند. این فرآیند زمانی که چند کاربر وارد سایت شوند دیرتر صورت می‌پذیرد و به همین دلیل سرعت بارگذاری سایت کم می‌شود.

 با کش کردن محتواها، از جمله فایل‌های css و html، فشار کمتری به سرور وارد شده و نتیجتاً سرعت سایت افزایش می‌یابد. برای این کار می‌توانید از افزونه‌ی W3 Total Cache استفاده کنید.

6- از CDN استفاده کنید:

گاه به هنگام دریافت اطلاعات وب‌سایت شما توسط مرورگر ممکن است فایل‌های تصویری، و یا حتی فایل‌های css و جاوااسکریپت‌های استاتیک موجب تأخیر در این فرآیند، یعنی فرآیند دریافت اطلاعات وب‌سایت شما توسط مرورگر، شوند و در نتیجه کاهش سرعت لود سایت را به همراه داشته باشند.

برای این کار، بهترین راه‌حل استفاده از CDN است. برای استفاده از CDN می‌توانید از MaxCDN استفاده کنید.

افزایش سرعت سایت

7-  افزونه‌های غیرفعال را حذف کنید:

ممکن است در طول زمان افزونه‌های متعددی را روی وردپرس‌تان نصب کرده باشید اما در حال حاضر از بسیاری از آن‌ها استفاده نکنید. این افزونه‌های نصب‌شده اما در عین حال غیرفعال موجب افزایش حجم فایل پشتیبان دیتابیس شده و نتیجتاً کاهش سرعت لود سایت را به همراه دارند.

در فرصتی مناسب، مروری بر افزونه‌های نصب‌شده‌ی روی وردپرستان داشته باشید و آن‌هایی که غیرفعال هستند و استفاده‌ای ندارند را حذف کنید.

8- از یک هاست خوب استفاده کنید:

فارغ از تمامی موارد، استفاده از یک هاست خوب و حرفه‌ای نقشی غیرقابل‌انکار در سرعت سایت دارد. بنابراین سعی کنید از یک هاست خوب و حرفه‌ای استفاده کنید. جهت انتخاب یک هاست حرفه‌ای می‌توانید از طریق وب‌سایت ماهان سرور اقدام کنید.

سخن آخر

جز این 8 روش، روش‌های دیگری نیز برای افزایش سرعت سایت وجود دارند. خوشحال خواهیم شد اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید در قسمت کامنت‌ها با ما و کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا