دیجیتال مارکتینگ

آموزش ساخت فایل htaccess روی هاست با ساده ترین روش

امروز در بلاگ ماهان سرور آموزش ساخت فایل htaccess در هاست را به شما ارائه خواهیم داد. فایلی مهم و کاربردی که در انجام بسیاری از کارهای مهم به شما کمک می کند.

بعد از محتواهای مختلفی که در مورد فایل htaccess نوشتیم، بسیاری از کاربران ما را با پرسشی مشابه روبرو کردند؛ نحوه ساخت فایل htaccess چگونه است؟ این پرسش ما را به تکاپو انداخت تا این بار آموزش ساخت آن را خدمت شما ارائه کنیم. نقش .htaccess در عملکرد سایت اهمیت فراوانی دارد و فرایندهای درون آن را جهت می دهد. با این حال برخی از وب سایت های موجود در فضای وب این فایل را در دایرکتوری اصلی میزبانی وب خود ندارند باید به صورت دستی آن را ایجاد نمود. در ادامه ماهان سرور به شما روشی را برای ساخت فایل .htaccess معرفی خواهد کرد، پس همراه ما باشید!

برخی شرایط می تواند باعث حذف ناگهانی htaceess شود اما از این امر وحشت زده نشوید! اگر یاد داشته باشید که در وردپرس چگونه نسبت به ساخت فایل htaccess اقدام کنید، هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. پس خودتان را برای یک تنظیمات جدید آماده نمایید.

فایل htaccess. چیست؟

فایل .htaccess یکی از پرونده های اصلی وردپرس برای تنظیمات خاص سرور وب Apache است. این فایل به شما اجازه می دهدتا ویژگی های خاصی از سرور خود را فعال یا غیرفعال نمایید. به طور مثال به شما در ریدایرکت کردن یا سایر موارد کاربردی کمک خواهد کرد. در این زمینه محتوای کاملی با عنوان ترفندهای مهم فایل htaccess. در وردپرس منتشر شده که بسیار هم خواندنی است!

پس از نصب وردپرس در میزبانی وب می توان .htaccess را در دایرکتوری اصلی سایت به نام public_html پیدا کرد. در برخی از موارد فایل از دید کاربران مخفی شده است پس حتما گزینه Show Hidden Files را فعال کنید. اما در برخی از موارد نادر دایرکتوری اصلی سایت فایل htaccess ندارد، اما خوشبختانه شما با کمک سی پنل قادر به ساخت فایل htaccess به صورتی دستی می باشید.

آموزش ساخت فایل htaccess وردپرس در هاست

در صورتی که از هاست سی پنل استفاده می کنید، مسیر بدون پیچ و خمی را تجربه می کنید. در حقیقت اگر مراحل پایین را متوجه نشدید یا کار با سی پنل را نمی دانید، پست مربوط به مدیریت فایل در سی پنل Cpanel را به صورت کامل مطالعه کنید. با این وجود مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید، در ابتدا وارد حساب میزبانی وب شوید و سپس روی File Manager کلیک کنید.

آموزش ساخت فایل htaccess

سپس به مسیر public_html وارد شوید و روی New File بزنید و نام .htaccess انتخاب نمایید.

آموزش ساخت فایل htaccess وردپرس در هاست

سپس فایل .htacess وردپرس را کلیک راست کرده و edit کنید و کد زیر را جایگذاری کنید:

# BEGIN WordPress

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^index\.php$ - [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php [L]

</IfModule>

# END WordPress

 

در نهایت فایل را ذخیره کرده تا تغییرات اعمال گردد.

البته می توانید از ویرایشگر متن notepad ویندوز نیز برای ساخت فایل htaccess و آپلود آن در دایرکتوری public_html استفاده نمایید.

تبریک عرض می کنم، شما موفق شدین!

در مرحله بعدی به سایت خود مراجعه کنید اگر بدون مشکل نمایش داده شد، فرایند تکمیل شده است. در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی دیگر به مطلب خطای ۵۰۴ در وردپرس و نحوه رفع ارور ۵۰۴ Gateway Timeout مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا