طراحی سایت

آموزش نصب Node.js و NPM بر روی ویندوز

در این مقاله ابتدا با روش نصب Node.js بر روی ویندوز آشنا می شوید. سپس نکاتی در رابطه با هاست نود جی اس و ویژگی های هاست نود جی اس ماهان سرور به شما گفته خواهد شد. پس تا پایان این مطلب همراه ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور مجازی و سرور اختصاصی باشید.

جاوااسکریپت ؛ یک تیر و چند نشان

یادگیری جاوااسکریپت برای طراحان وب و توسعه دهندگان Front-end امری کاملا ضروری است. با جاوااسکریپت می توانید یک رابطه کاربری پویا و قدرتمند بسازید. کتابخانه‌ها و فریمورک‌های مختلف جاوااسکریپت نیز روز به روز به محبوبیت این زبان اضافه می کنند. اما قدرت جاوااسکریپت تنها محدود به این موارد نمی شود. با جاوااسکریپت می توانید بر روی Back-end نیز کار کنید. این همان قدرتی است که Node.js زبان برنامه نویسی نشات گرفته از جاوااسکریپت به شما می دهد. در نتیجه با یادگیری تنها یک زبان می توانید به یک توسعه دهنده Full-Stack تمام عیار تبدیل شوید.

نصب Node.js بر روی ویندوز چه امکاناتی به شما می دهد؟

با نصب Node.js بر روی ویندوز می توانید کارهایی از قبیل تبدیل  CoffeeScript به JavaScript و SASS به CSS را به سرعت انجام دهید. همچنین می توانید سایز HTML ، جاوا اسکریپت و فایلهای گرافیکی کار خود را کم کنید. استفاده از NPM (ابزار نصب و مدیریت ماژول های node) بستری را برای استفاده از ابزارهایی که توسعه وب را برای شما سریع و آسان می کنند، فراهم خواهد کرد.

Node.js همانند برنامه های آفیس و فتوشاپ اجرا نمیشود. برای اجرای آن باید در command-line دستوراتی را تایپ کنید. اما لازم نیست از این جهت نگران باشید. در این مطلب تمامی نکات نصب نود جی اس بر روی ویندوز را یاد خواهید گرفت.

راهنمای گام به گام نصب Node.js بر روی ویندوز

نصب Node.js

  1. نسخه مخصوص نصب بر روی ویندوز را از وب سایت رسمی js به آدرس nodejs.org دانلود کنید.
  2. پس از دانلود، آن را اجرا کنید.
  3. مطابق با دستورالعمل ها پیش بروید تا نصب به پایان برسد.
  4. برای استفاده باید یک بار سیستم خود را Restart کنید.

تست Node.js

  1. ابتدا با تایپ عبارت cmd در قسمت جستجو در کنار دکمه ویندوز به Windows Command Prompt دسترسی پیدا کنید.
  2. در این قسمت دستور node –v را تایپ کنید. این دستور در پاسخ به شما ورژن نسخه نصب شده را نمایش میدهد. مانند ۱۰٫۳۵
  3. برای تست نصب بودن NPM نیز می توانید عبارت npm –v را تایپ کنید. در پاسخ به این دستور و در صورت نصب بودن NPM ، به شما نسخه آن نمایش داده خواهد شد. مانند ۱٫۴٫۲۸
  4. پس از انجام مراحل ۲ و ۳ برای اطمینان از درست کار کردن js یک فایل جاوااسکریپت با نام hello.js ایجاد کنید. به این فایل کد console.log(‘Node is installed!’); را اضافه کنید.
  5. حال آدرس این فولدری را که این فایل در آن قرار دارد را در command line ویندوز کپی کنید و به انتهای آن عبارت node hello.js را اضافه کنید.

در صورتی که همه چیز درست کار کند شما باید پیام Node is installed! را مشاهده کنید.

نصب نود جی اس

نکته: برای بروزرسانی Node و NPM کافی است که مجدد آخرین نسخه را از وب سایت رسمی Node.js دانلود و اجرا کنید. بروزرسانی به صورت خودکار انجام خواهد شد. Uninstall کردن نیز مانند هر برنامه دیگری از طریق کنترل پنل ویندوز انجام میشود.

هاست نود جی اس ماهان سرور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

با وجود اینکه بسیاری از هاستینگ ها در پاسخ به پرسش کاربران در رابطه با هاست نود جی اس آنها را به استفاده از سرورهای مجازی خود تشویق می کنند، ماهان سرور در پاسخ به این نیاز کاربران، سرویس هاست Node.js را برای آنان آماده کرده است.

از ویژگی های هاست Node.js ماهان سرور می توان به پرفورمنس بالا ، امنیت بالا و Developer Friendly بودن آن اشاره کرد. برای تهیه هاست نود جی اس ماهان سرور و دریافت راهنمایی های بیشتر، می توانید همین حالا با مرکز تماس ماهان سرور تماس بگیرید. کارشناسان ما در بخش پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعت آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا