دیجیتال مارکتینگسرور و شبکهمیزبانی وب

آشنایی با 4 مزیت هاست نود جی اس و کاربردهای آن برای برنامه نویس ها ؟

هاست NodeJS می‌تواند موجب شود مدت‌ زمان انتظار کاربر برای دسترسی به صفحه مدنظر کاهش داده شود، به همین خاطر این هاست بین توسعه‌دهندگان بسیار محبوب است. 

قبلا در ماهان سرور در خصوص ۵ ویژگی مهم برای خرید هاست نود جی اس NodeJS برای شما مطلبی منتشر کرده ایم ، اما امروز می خواهیم مفصل در خصوص آشنایی با هاست نود جی اس و کاربردهای آن برای برنامه نویس ها برای شما صحبت کنیم . با ما همراه شوید.

در تعریف هاست نود جی اس باید گفت که Node.js محیط سرور منبع‌بازی است که روی پلتفرم‌های مختلف، از ویندوز گرفته تا لینوکس، اجرا می‌شود.

با این حال یکی از دلایل محبوبیت Node.js این است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از جاوااسکریپت برای اسکریپت‌نویسی سمت سرور یا اجرای اسکریپت‌های سمت سرور برای تولید محتوای صفحات وب داینامیک قبل از ارسال صفحه به مرورگر کاربر استفاده کنند.

البته هاست NodeJS می‌تواند موجب شود مدت‌ زمان انتظار کاربر برای دسترسی به صفحه مدنظر کاهش داده شود، به همین خاطر این هاست بین توسعه‌دهندگان بسیار محبوب است.

قبل از خرید هاست نود جی اس NodeJS چکار باید کرد ؟

قبل از این که تصمیم می‌گیرد هاست نود جی اس NodeJS را انتخاب و خریداری کنید، تحقیق در خصوص منابع سخت‌افزاری هاست از‌ جمله مواردی است که  باید به آن توجه کرد. یا شاید ممکن است برایس توسعه نرم افزارتان به هاست اشتراکی NodeJS یا هاست اختصاصی نیاز داشته باشید. علاوه‌ بر‌ این، ارائه‌دهندگان سرویس‌های هاستینگ احتمال دارد موارد مختلف دیگری را هنگام خرید هاست NodeJS به‌‌رایگان یا گاهی با دریافت هزینه‌ای اندک دراختیارتان قرار دهند. بنابراین، اطلاعات کافی درباره اینکه کدام ویژگی‌ها در استفاده از هاست نود جی‌ اس برایتان کاربرد بیشتری دارد، می‌تواند به شما در انتخاب هاست مناسب کمک کند.

آشنایی با هاست نود جی اس ؟

 هاست نود جی اس با ارائه یک محیط میزبانی بهینه به توسعه دهندگان، اجرای برنامه‌های نوشته شده به زبان نود جی اس Node.js را تسهیل می‌کند. این محیط معمولاً شامل یک ران تایم (runtime) Node.js از پیش نصب شده است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را بدون نیاز به نصب Node.js و صرف زمان اضافه اجرا کنند.

با این حال این سرویس هاست از ابزارها و خدمات زیادی در برنامه نویسی پشتیبانی می کند که به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را گسترش داده و مقیاس‌پذیری آن‌ها را تا حد زیادی آن‌ها را افزایش دهند. همچنین این فناوری مدیریت برنامه‌ها را نیز تسهیل می‌کند.

اگر چه پیدا کردن یک بستر امن و مطمئن برای هاست نود جی اس Node JS (در مقایسه با وردپرس و سیستم‌های تحت PHP) کمی سخت‌ تر به نظر می‌رسد. اما شما می‌توانید برای اجرای اسکریپت‌های مدنظر خود یک هاست خریداری کنید، اما این نکته را یادتان باشد که امکانات و منابع هاست اشتراکی محدود است و در این خصوص نیاز هست که با کارشناسان ماهان سرور مشورت کنید.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم هاست Node.JS وجود ویژگی نظارت بر برنامه است. ارائه دهندگان هاست نود جی اس معمولا ابزارها و خدماتی را ارائه می‌دهند که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد عملکرد برنامه‌های خود را به صورت زنده نظارت کنند. این شامل نظارت بر زمان کارکرد سرور، زمان پاسخگویی و استفاده از منابع است. با نظارت بر برنامه‌های خود، توسعه دهندگان می‌توانند مشکلات عملکردی را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی را انجام دهند. در نتیجه می‌توانند مطمئن شوند که برنامه‌های آن‌ها همیشه بدون مشکل اجرا می‌شود.

و البته یکی از مزایای دیگر و البته کلیدی هاست نود جی اس این است که مقیاس پذیری بالایی دارد. Node.js برای رسیدگی به حجم زیادی از ترافیک و درخواست‌ها طراحی شده است. همین ویژگی آن را برای برنامه‌هایی که نیاز به مدیریت حجم بالایی از ترافیک دارند ایده آل می‌کند. ارائه‌دهندگان هاست نود جی اس معمولا مقیاس‌ پذیری خودکار و متعادل‌سازی بار را ارائه می‌کنند.
با این حال این ویژگی‌ها به برنامه‌ها اجازه می‌دهد بر اساس تقاضا انعطاف پذیر باشند. در نتیجه اطمینان حاصل می‌شود که برنامه‌ها همیشه در دسترس هستند و به درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهند.

هاست نود جی اس یا میزبانی NOD.JS روی سرور مجازی؟

در VPS یا همان سرور مجازی، منابع به‌ صورت اختصاصی و جداگانه در اختیار کاربران مختلف قرار می‌گیرد. که البته یکی از نقاط قوت سرور مجازی انعطاف پذیری آن است، به طوری که می‌توانید تنظیمات سرور را پس از مدتی تغییر داده و منابع بیشتری را در اختیار بگیرید. دلیل دیگری که بسیاری از کاربران در حال حاضر به سوی سرورهای مجازی روی آورده‌اند، محدودیت‌های هاست اشتراکی است.

در واقع شما در هاست اشتراکی مجاز به اعمال تغییرات و دستورات در سطح بالا نیستید؛ اما در سرورهای مجازی می‌توانید به راحتی، سریع و به‌سادگی این کار را انجام دهید.

قبلا گفتیم محدودیت‌هایی روی هاست‌ های اشتراکی برای اجرای دستورات و تغییرات وجود دارد که زبان برنامه‌نویسی NODJS برای اجرا به آنها نیاز دارد. به همین دلیل برای میزبانی برنامه‌های نود جی اس نیازمند سرور مجازی هستید.

آشنایی با مزایای هاست نود جی اس ؟

1- مقیاس پذیری:

ارائه دهندگان هاست نود جی اس قابلیت‌های مقیاس پذیری خودکار و تعادل بار را ارائه می‌دهند. این قابلیت‌ها به برنامه‌ها اجازه می‌دهد بر اساس تقاضا عملکرد منعطف‌تری نشان دهند. این مسئله کمک می‌کند تا توسعه دهنده مطمئن شود که برنامه‌ها همیشه در دسترس هستند و به درخواست‌های کاربران پاسخ داده می‌شود.

2- کارایی بالا:

نود جی اس به گونه‌ای طراحی شده است که سریع و کارآمد باشد. همچنین برای توسعه برنامه‌های کاربردی با کارایی بالا نیز ایده آل است. ارائه‌دهندگان هاست نود جی اس محیط‌های میزبانی را ارائه می‌کنند که برای اجرای برنامه‌های نود جی اس بهینه‌سازی شده‌اند. این محیط‌ها کمک می‌کند تا مدیران و توسعه دهندگان مطمئن شوند که برنامه‌های توسعه داده شده با این زبان همیشه در بهترین حالت خود اجرا می‌شوند.

3- امنیت:

 ارائه دهندگان هاست نود جی اس Node.js معمولاً طیف وسیعی از ویژگی‌ها و خدمات امنیتی را ارائه می‌دهند که به محافظت از برنامه‌ها در برابر تهدیدات امنیتی کمک می‌کند. این شامل به روز رسانی‌های امنیتی منظم، فایروال‌ها، و سیستم‌های تشخیص نفوذ است.

4- پیاده سازی آسان:

 ارائه دهندگان هاست نود جی اس ابزارها و خدماتی را ارائه می‌دهند که استقرار و مدیریت برنامه‌های Node.js را تسهیل می‌کند. این موضوع شامل ران‌تیام Node.js از پیش نصب شده، پشتیبانی از فریمورک‌های محبوب Node.js و ابزارهای نظارت بر برنامه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا