آموزش وردپرسسیستم مدیریت محتواطراحی سایت

افزایش سرعت سایت وردپرس با نصب 7 افزونه کاربردی ؟

وب سایت خود را فشرده سازی کرده و حجم آنها را به شدت کاهش دهید. البته همیشه در مورد افزونه هایی که با کدهای سایت شما سر و کار دارند کمی با ملاحظه عمل کنید

0
(0)

قبل از معرفی افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی باید گفت که یکی از شاخص‌های بسیار مهم و تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی سایت، سرعت آن است. به گونه‌ای که امروزه اگر لود و نمایش سایت بیشتر از 3 الی 4 ثانیه طول بکشد، کاربران و بازدیدکنندگان از سایت شما خارج خواهند شد و ترافیک سایت شما به شدت افت خواهد کرد. ما امروز ماهان سرور بهترین افزونه‌‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

البته قبل از اینکه سراغ مخزن وردپرس رفته و یک یا چند افزونه افزایش سرعت را نصب کنید، یک نکته مهم را یادتان باشد: در ابتدایی ترین قدم، شما باید یک افزونه پشتیبانی گیری روی سایت نصب کنید. با توجه به اینکه افزونه های افزایش سرعت به صورت مستقیم با کدهای سایت شما سر و کار دارند، ممکن است گاها فعالیت آنها باعث برهم خوردن کارکرد بخشی از وب سایت شود.

1 – افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس WP Super Minify

WP Super Minify یک افزونه تخصصی برای فشرده سازی کدهای وب سایت است. با کمک این افزونه میتوانید فایل های:

  • CSS،
  • JS،
  • و HTML

وب سایت خود را فشرده سازی کرده و حجم آنها را به شدت کاهش دهید. البته همیشه در مورد افزونه هایی که با کدهای سایت شما سر و کار دارند کمی با ملاحظه عمل کنید. در برخی مواقع ممکن است شروع فعالیت این پلاگین ها باعث ایجاد مشکلات در بقیه بخش های سایت شما شود. بنابراین بعد از ایجاد کوچکترین تغییرات، سریعا بخش های مختلف سایت مثل ظاهر گرافیکی صفحات، عملکرد دکمه های خرید و… را بررسی کنید.

2 – افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس WP Smush

در سلسله مقاله سئو در ماهان سرور بارها به این موضوع اشاره کردیم که حجم عکس ها روی سئو هر صفحه تاثیر دارد. با توجه به اینکه تصاویر بخش جدانشدنی همه وب سایت های امروزی هستند، حجم بالای آنها میتواند روی سرعت همه بخش های سایت و در نتیجه سئو آن تاثیر منفی داشته باشد.

افزونه SMUSH یکی از بهترین افزونه ها در زمینه کاهش حجم تصاویر البته بدون کاهش کیفیت است. سازندگان این پلاگین، سازندگان افزونه راکت هستند. از جمله قابلیت های آن عبارتند از:

  • بهینه سازی حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت،
  • بهینه سازی خودکار تمامی تصاویر قبلی روی وب سایت،
  • بهینه سازی خودکار همه تصاویر جدید بارگذاری شده،

3 – افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس  WP-ROCKET

به جرات میگوییم؛ در حال آشنا شدن با یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس هستید. راکت از جمله کاربردی ترین افزونه های وردپرسی است.

ROCKET افزونه ای با چند کاربرد مختلف است. یعنی بر خلاف اغلب پلاگین ها که هرکدام یک قسمت از وب سایت را تحت تاثیر قرار میدهند، این افزونه چندین بخش را تحت کنترل خود دارد. از جمله کاربردهای راکت عبارتند از:

  • فعال سازی و مدیریت کش (CASH) وب سایت،
  • فعال سازی لود تنبل (LAZY LOAD) برای تصاویر و ویدیوهای سایت،
  • بهینه سازی و کاهش حجم دیتابیس سایت وردپرسی،
  • فشرده سازی کدهای JS و CSS،
  • فشرده سازی کدهای HTML سایت،
  • فعال سازی پیش بارگذاری، (PRERLOADING)
  •  پشتیبانی از CDN

4 – افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس Deactivate Plugins Per Page

افزونه Deactivate Plugins Per Page یا همان DPPP یکی از افزونه های افزایش سرعت وردپرس است که کاربرد بالایی دارد. البته نحوه عملکرد این پلاگین نسبت به بقیه افزونه ها کمی متفاوت است.

زمانی که شما افزونه ای مثل پلاگین فرم ساز را روی سایت خود نصب کرده و سپس به کمک آن چند فرم در صفحه درباره ما، تماس باما و صفحات لندینگ پیج خود میسازید، تصور میکنید که کدهای این افزونه صرفا در همین صفحات وب سایت مورد استفاده قرار میگیرند، اما اینطور نیست! کدهای CSS و JS این پلاگین، در تمامی صفحات شما بارگذاری شده و سرعت سایت را کاهش میدهد.

بنابراین با نصب هر افزونه در اصل در حال سنگین تر کردن وب سایت خود هستید. افزونه افزایش سرعت وردپرس Deactivate Plugins Per Page وظیفه دارد کدِ پلاگین هایی را که در یک صفحه کاربرد ندارد، غیر فعال کند. به این صورت کدهایی که از همان پلاگین فرم ساز در صفحات اصلی، مقالات و… سایت شما بارگذاری شده اند حذف شده و سرعت سایت افزایش پیدا میکند.

با این حال پیشنهاد میکنیم اگر افزونه کش روی سایت خود نصب دارید، بعد از نصب این افزونه کش آن را یک بار کاملا خالی کنید تا برای بارگذاری کش بعدی از کدهایی استفاده کند که توسط افزونه DPPP سبک تر شده اند.

افزایش سرعت سایت با ۱۰ روش کاربردی و آسان ؟

5 – افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس Breeze

افزونه Breeze یک افزونه رایگان افزایش سرعت سایت وردپرسی است. این افزونه هم قابلیت های نسبتا مناسبی دارد که میتوانید با کمک آن سرعت سایت خود را افزایش دهید. از جمله قابلیت هایی که پلاگین گفته شده به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از:

  • فشرده سازی کدهای وب سایت،
  • فشرده سازی با GZIP،
  • فعال سازی قابلیت کش،
  • بهینه سازی دیتابیس،
  • بهینه سازی فایل های استاتیک

6 – افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس Lazy Load

و در نهایت آخرین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی که قصد معرفی آن در این مقاله را داریم، افزونه lazyload است. این افزونه میتواند تعیین کند که به جای بارگذاری همه اجزای صفحه وب شما در زمان ورود کاربر (که بسیار زمان بر است) در ابتدای ورود صرفا بخش های بالایی صفحه بارگذاری شوند.

سپس در صورتی که کاربر اقدام به اسکرول صفحه به پایین کرد، بخش های دیگر هم از سایت دانلود شده و روی دستگاه کاربر نمایش داده شوند. (دقت کنید که افزونه راکت داری قابلیت لود تنبل است و اگر از آن استفاده میکنید نیاز به نصب دوباره افزونه lazyload ندارید.)

تست سرعت سایت با معرفی ۴ سایت مهم و کاربردی ؟

7- افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس Perfmatters

یک پلاگین افزایش سرعت سایت دیگر که با روشی متفاوت عمل میکند. اغلب پلاگین هایی که برای جلوگیری از کاهش سرعت سایت معرفی میشوند، با کمک راهکارهایی مثل فشرده سازی و… به هدف خود میرسند اما Perfmatters افزونه ای است که سعی در کاهش درخواست های سایت شما (ریکوئست یا request) به سرور میکند.

در بسیاری از صفحات، درخواست ها یا همان ریکوئست های نه چندان مهم زیادی از طرف کدهای سایت به سرور ارسال میشوند. این افزونه با بررسی، درخواست های بی مورد را حذف کرده و باعث افزایش سرعت سایت شما خواهد شد. همچنین Perfmatters مثل افزونه دیگری که در بالا معرفی شد، میتواند در حذف کدهای بی موردی که از دیگر افزونه ها در صفحات سایت شما فعال شده اند هم عملکرد خوبی داشته باشد. این افزونه با دیگر پلاگین های کش سایت همخوانی داشته و مشکلی در فعالیت آنها به وجود نمی آورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا