طراحی سایت

افزایش سرعت سایت با 10 روش کاربردی و آسان ؟

با افزایش رقابت در زمینه سئو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از طریق موتورهای جستجو، از دست دادن هر فرصتی میتواند شانس شما را برای رسیدن به صفحه اول گوگل کاهش دهد.

قبل از توضیح در خصوص افزایش سرعت سایت با 10 روش کاربردی و آسان باید گفت که سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورها برای سنجش کارایی و سئو سایت است. چرا که گوگل سرعت سایت را بعنوان یکی از 200 فاکتور خود در رنکینگ صفحات و جایگاهشان در نتایج جستجو در نظر می گیرد و سرعت مناسب سایت را نشانگر کاربرپسند بودن آن می داند.

افزایش سرعت سایت با 10 روش کاربردی و آسان ؟

با افزایش رقابت در زمینه سئو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از طریق موتورهای جستجو، از دست دادن هر فرصتی میتواند شانس شما را برای رسیدن به صفحه اول گوگل کاهش دهد.

1- حذف اسلایدرهای غیر ضروری سایت و تاثیر آن بر افزایش سرعت سایت ؟

اسلایدرها باعث زیبایی و جذابیت صفحه اصلی و صفحات داخلی سایت می‌شوند. ولی همین المان‌های جذاب، باعث کاهش سرعت سایت می‌شوند. اسلایدرها از تصاویر با کیفیت و پرحجم ساخته شده‌اند که همین ساختار باعث کُندی بارگذاری صفحات سایت ما می‌شود.

2- حذف فونت‌های گوگل قالب سایت و تاثیر آن بر افزایش سرعت سایت ؟

حذف فونت‌های گوگل یکی دیگر از فاکتورهای بهبود سرعت لود سایت است. وجود قطعه کد فونت‌های گوگل عملاً هیچ کاربردی در سایت‌های فارسی ندارد و فقط باعث افزایش تعداد درخواست‌های سایت می‌شود. پس چه بهتر که این کد را حذف کنیم و با این کار افزایش سرعت سایت خودمان کمک کنیم.

3- آیا استفاده از CDN بر افزایش سرعت سایت موثر است ؟

CDN یا شبکه توزیع محتوا مجموعه سرورهایی هستند که در نقاط مختلف زمین مستقر شده‌اند و وظیفه‌ی آنها ذخیره‌سازی یک نسخه از سایت ما برای کاربران است. به این ترتیب که وقتی کاربر قصد اتصال به سایت ما را دارد، نزدیک‌ترین سرور، اطلاعات ما را برای او ارسال می‌کند. استفاده از CDN برای سایت‌هایی که هاست آنها خارج از کشور است، بشدت کاربردی است، چون به افزایش سرعت سایت کمک می‌کند.

4- افزایش سرعت سایت با خرید هاست پرسرعت ؟

اولین و مهمترین عامل در افزایش سرعت سایت، انتخاب هاست پرسرعت است. هاست تأثیر بسیار زیادی روی کاهش یا افزایش سرعت سایت دارد و متأسفانه اغلب متخصصین سئو از این موضوع آگاه نیستند. برای خرید هاست، حتی ‌الامکان نباید به سراغ هاست‌های اشتراکی برویم، چون در کنار ما چندین سایت دیگر روی یک سرور اختصاصی هستند و استفاده آنها از این منبع، باعث افت سرعت سایت ما می‌شود.

افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت

5- افزایش سرعت سایت با بهینه سازی قالب ؟

بهینه‌سازی قالب سایت، یکی از فاکتورهای بهینه‌سازی سرعت سایت است. در کدنویسی قالب‌ها فاکتورهای متعددی از جمله کدهای قدیمی و غیر استاندارد، وجود کدهای کامنت زیاد، زیاده روی در استفاده از کدهای js، تصاویر سنگین و کدهای css inline وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش سرعت سایت شود. این فاکتورها در قالب‌های اختصاصی قابل اصلاح هستند، ولی در قالب‌های آماده به هیچ عنوان قابل تغییر نیستند و باید قالب سایت را جایگزین کنید.

6- استفاده از کش مرورگر (cache) برای افزایش سرعت سایت ؟

مرورگرهای مختلف اطلاعات زیادی مانند تصاویر، فایل‌های جاوا اسکریپت و… را ذخیره می‌کنند تا در مراجعات بعدی بازدید کننده، مجبور نباشند کل صفحه را مجدداً بارگیری کنند. کش سایت قابلیتی است که باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت می‌شود و به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند. می‌توانیم از افزونه‌های معتبری مانند wp-super-cash یا w3-total-cash برای مدیریت کش سایت‌های وردپرسی استفاده کنیم.

7- فعالسازی LAZY LOAD یا لود تنبل سایت برای افزایش شرعت سایت ؟

در حالت عادی زمانی که ما وارد یک صفحه می‌شویم، مرورگر شروع به دانلود تمام المان‌ها و تصاویر سایت می‌کند. این فرآیند با وجود هزاران کد و تصویر، ممکن است بیش از 5 ثانیه طول بکشد و این موضوع باعث خستگی کاربر و افزایش نرخ پرش سایت می‌شود. LAZY LOAD یا لود تنبل این امکان را به مرورگر می‌دهد که پس از ورود به سایت، فقط بخش‌های قابل مشاهده صفحه را دانلود کند و همزمان با اسکرول کاربر، به مرور قسمت‌های پایین‌تر را هم بارگیری کند.

تست سرعت سایت با معرفی ۴ سایت مهم و کاربردی ؟

8-  افزایش سرعت سایت با بهیمنه سازی تصاویر ؟

شاید باورتان نشود، ولی کاهش سایز تصاویر سایت، تا حد قابل توجهی به افزایش سرعت آن کمک می‌کند. تصاویر حجیم با بارگذاری کند و پر کردن کش مرورگر، از بهینه‌سازی سرعت سایت جلوگیری می‌کنند. برای این کار باید سایز تصاویر صفحات مختلف سایت را بدانیم و تصاویر را متناسب با آن ابعاد طراحی کنیم. همچنین در نرم‌افزار فتوشاپ، حجم تصاویر را به کمترین مقدار ممکن تغییر دهیم. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله نرم افزارهای کاهش حجم تصاویر را مطالعه کنید.

9- افزایش سرعت سایت با بهینه سازی و هدایت صفحات 404 ؟

صفحات 404 با ایجاد ریکوئست‌های اضافی، باعث افت شدید سرعت سایت می‌شوند. ابزارهای مختلفی برای شناسایی این صفحات وجود دارد که بهترین و سریع‌ترین آنها Website Auditor است. بعد از شناسایی این صفحات با کمک افزونه‌های ریدایرکت 301، این صفحات را به مرتبط‌ترین صفحه سایت ریدایرکت می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله ریدایرکت 301 چیست را مطالعه کنید.

10 – افزایش سرعت سایت با بروزرسانی نسخه php ؟

نسخه php سایت را هم از طریق پنل هاست بروز رسانی کنیم. نسخه جدید php می‌تواند آثار بسیار خوبی در بهینه‌سازی سرعت سایت ما داشته باشد. بنابراین چه بهتر که به آن توجه ویژه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا