دیجیتال مارکتینگ

مکان سرور چه تاثیری در سئو سایت دارد ؟

 اگر قصد دارید تا یک سرور برای سایت خود تهیه کنید با بررسی سایت های فروش هاست و سرور با این سوال مواجه خواهید شد که مکان سرور چه تاثیری در سئو سایت دارد ؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

سوالی که اغلب هنگام خرید برای کاربران آشنا با سرور و هاستینگ پیش می آید، اثر هاست بر بهینه سازی سایت می باشد. تاثیر مکان سرور روی سئو سایت یکی از مباحثی است که عموما مطرح می شود و گاه با حالت وسواس گونه ای توسط مشتریان دنبال می گردد. اما به هر حال هنگام خرید هاست و خدمات هاستینگ باید مولفه هایی را در نظر داشته و شرایط را به خوبی بسنجید. آیا موقعیت مکانی میزبانی وب بر اقدامات شما در جهت سئو اثر می گذارد؟ اگر بله، تا چه حد اثر گذار است؟

انتخاب یک میزبانی وب می تواند تا حد زیادی دشواری برایتان به وجود آورد، هزاران شرکت میزبانی وجود دارند که یک محصول مشابه را با قیمت های متفاوت ارائه می دهند. اما تصمیم با شماست که نکات مهم خرید هاست و پارامترهای مهم اثرگذار را تا چه اندازه رعایت کنید. اگر نگران تأثیر مکان سرور روی سئو سایت هستید یا از تاثیر آن روی رتبه بندی خود خبر ندارید، با ماهان سرور همراه شوید. به هر حال جوابی برایتان آماده شده که به شما کمک شایان توجهی خواهد نمود. مکان سرور چه تاثیری در سئو سایت دارد

مکان سرور چه تاثیری در سئو سایت دارد ؟

وب سایت شما باید سریع باشد. گوگل سرعت بارگذاری وب سایت را در نتایج جستجو در اولویت قرار می دهد. نزدیک بودن موقعیت سرور به موقعیت مکانی کاربر سرعت انتقال داده ها را افزایش می دهد، با این حال قدرت سرور در ارسال و دریافت درخواست ها و سازگاری مناسب با ربات های گوگل نیز بسیار تعیین کننده است.

زمان بارگذاری صفحات از عواملی می باشد که می تواند بر تعداد بازدید کنندگان سایت شما اثر بگذارد. در این خصوص حتما مقاله کاهش نرخ Bounce Rate را در بخش آموزش سئو بخوانید! کاربران زمان زیادی را برای دیدن وب سایت شما تلف نخواهند کرد اگر سرعت سایت شما به اندازه کافی نباشد. در حقیقت قدرت رقبا فضا را به این سمت و سو برده و برای اول شدن باید از سد آن ها بگذرید.

مکان سرور چه تاثیری در سئو سایت دارد

تحقیقات متعددی صورت گرفته و تمام آمار نشان می دهند که سایت هایی با بارگذاری کند، برای تجارت آنلاین مناسب نیستند. گوگل در صورت کند بودن شما، امتیاز کمتری را به سایت اختصاص داده و شانس دیده شدن ایده هایتان کاهش پیدا می کند. موقعیت سرور اگرچه بر افزایش بازدیدکنندگان در یک محیط دلخواه اثر گذار است اما باید قدرت سرور در ارتباط با ربات های جستجو را نیز به عنوان پارامتری مهم در نظر داشته باشیم.

متاسفانه تمام سرورهای موجود در جهان از این امتیازات بهره نمی برند، بنابراین سرویس ویژه ی به نام شبکه توزیع محتوا یا همان CDN به کمک مدیران وب شتافت. مکان سرور چه تاثیری در سئو سایت دارد

موتورهای جستجو چگونه موقعیت مکانی سرور را در نظر می گیرند؟

به نقل از Matt Cutts کارشناس سابق کیفیت جستجوی گوگل، تاثیر مکان سرور روی سئو سایت را اینگونه توضیح می دهد:

” ما کاملا سعی می کردیم تا بهترین و مناسب ترین نتایح را به کاربران هر کشور نشان دهیم و موقعیت سرور از نظر IP Address را در نظر می گرفتیم.”

باید اعلام کنیم که این اظهارنظر برای چند سال گذشته است و موتور جستجوی گوگل تغییرات زیادی را جهت بهبود این شرایط انجام داده است.

اخیرا خود گوگل نیز در این باره اظهار نظر نموده و نکات مهمی را اشاره کرده که در زیر آورده ایم:

“محل سرور از طریق IP Address مشخص شده و از نزدیک بودن آن به کاربران استقبال می کنیم. با این حال اگر زیر ساخت های قدرتمندی برای سرور میزبانی وب در نزدیکی محل کاربران نباشد، استفاده از شبکه توزیع محتوا کمک کننده است. با این حال سعی می کنیم تا تنها به محل سرور اعتماد نکنیم.”

گوگل دنبال تغییراتی برای به وجود آوردن شرایط جهانی می باشد و پارامترهای خود را در این مورد بروزرسانی می کند. موتورهای جستجو مانند Bing، Google و Yandex به مدیران وب اجازه ی تعیین کشور هدف را می دهند. در صورتی که از دامنه های ملی مانند ir برای ایران استفاده می کنید، گوگل از لحاظ مکانی موقعیت کشور شما را به دامنه مرتبط می کند. اما پسوندهای جهانی مانند com و غیره نیاز به ثبت کشور هدف دارند که از طریق ابزارهای مدیر وب قابل انجام است. اگر این کار را نکنید، گوگل خود به شخصه دست به کار شده و بر اساس معیارهای دیگری انتخاب می کند.

همانطور که متوجه شدید، با اینکه گوگل تاثیر مکان سرور روی سئو سایت را رد نکرده اما مانند گذشته به آن اهمیت نمی دهد. زیرا شبکه توزیع محتوا توانسته نقش خوبی را در این زمینه بازی کند و مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد CDN حتما به پست شبکه توزیع محتوا سر بزنید!

اگرچه تاثیر مکان سرور روی سئو سایت امر بدیهی به شمار می رود اما بروزرسانی های اخیر گوگل به دنبال سرورهای پرقدرت فارغ از مکان بوده و این قضییه را از طریق CDN به شدت پیگیری می کند. در حقیقت با تعیین کشور هدف خود، استفاده از CDN و سرورهای پرقدرت در ارتباط با ربات های گوگل می توان رقبا را به راحتی پشت سر گذاشت و کاربران زیادی را جذب سایت کرد.

بنابراین بیشتر از این که به این شرایط فکر کنید، مطمئن شوید که کاربران از حضور در سایت شما رضایت دارند و صفحات جذاب و سبکی برای سایت خود به وجود آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا