دیجیتال مارکتینگ

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

در دهه گذشته، شبکه‌های اجتماعی به ابزار اصلی بازاریابی تبدیل شده‌اند. با این حال اینکه در این شبکه‌ها فقط به اشتراک مطالب بپردازیم، به تنهایی برای پیشبرد اهداف بازاریابی ما کافی نیست. نکته مهم این است که بدانیم در چه زمان‌هایی محتوای شبکه‌های اجتماعی را منتشر کنیم، تا بیشتر دیده و خوانده شود. به این ترتیب می‌توانیم امیدوار باشیم که از این راه، مخاطبین و مشتریان بیشتری جذب کسب و کار ما شوند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر موبایل، توانسته است که مخاطبین فراوانی را در رده‌های سنی مختلف به خود جلب کند. کاربران زیادی امروزه بیشتر وقتی را که در اینترنت سپری می‌کنند، به گشت و گذار در اینستاگرام اختصاص می‌دهند. به همین دلیل در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟

ویژگی‌هایی که اینستاگرام را متمایز می‌کنند

هر شبکه اجتماعی نسب به دیگر پلتفرم‌های مشابه خود، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که باعث می‌شود طیف مشخصی از کاربران به آن جذب شوند. به همین علت فعالیت در چندین شبکه اجتماعی به صورت همزمان، می‌تواند گستره بیشتری از افراد را جذب کسب و کار شما کند. پس بیایید پیش از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است، به این موضوع بپردازیم که اینستاگرام چه ویژگی‌هایی دارد که تا این اندازه در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مهم شده است؟

اولین ویژگی اینستاگرام این است که از همان ابتدا برای موبایل طراحی شده است. نسخه‌های وب و دسکتاپ این اپلیکیشن نسبت به نسخه موبایل محدودتر هستند. کاربرانی هم که از موبایل برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند از کاربران دسکتاپ پیشی گرفته‌اند.

ویژگی دیگر اینستاگرام این است که جمعیت جوانی دارد. در واقع اکثر کاربران اینستاگرام بین 18 تا 29 سال دارند. این بازه سنی و این جمعیت گسترده کاربران، اینستاگرام را به ایده‌آل ترین شبکه برای بازاریابان در میان شبکه‌های اجتماعی دیگر تبدیل کرده است. علاوه بر این 53 درصد از نوجوانان نیز گفته‌اند که اینستاگرام بهترین پلتفرم برای کسب اطلاعات لازم در خصوص محصولات جدید است. در واقع این نوجوانان همگی اکانت برندها را فالو می‌کنند.

حواستان به الگوریتم اینستاگرام باشد

در میان تمام ویژگی‌های خوبی که اینستاگرام برای بازاریابی دارد، یک ویژگی آن تا حدودی موجب نارضایتی کسب و کار‌ها شده است. الگوریتم اینستاگرام بر اساس پارامترهایی کار می‌کند که ممکن است پست‌های شما را از دید بسیاری از فالورهایتان دور نگه دارد. الگوریتم اینستاگرام بررسی می‌کند که پستی را که شما ارسال کرده‌اید، تا چه اندازه شبیه پست‌های دیگری است که یک کاربر خاص دیده است (شباهت). همچنین میزان تعامل این کاربر خاص را با شما به عنوان پست کننده محتوا در نظر می‌گیرد (ارتباط).

اگر بتوانید بر اساس این دو پارامتر مهم (و دیگر پارامترهای الگوریتم) عمل کنید، همواره در مرکز توجه کاربران بیشتری قرار خواهید گرفت. البته روی دیگر سکه نیز این است که کمتر از آن چیزی که مد نظر شماست دیده شوید.

می‌توان گفت که این پارامترها تا حدودی خارج از کنترل ما هستند. اما پارامتر مهمی که در اختیار ماست، زمان است. همچنان همراه مجله اینترنتی ماهان سرور باشید تا بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را مطابق با نوع کسب و کار و محتوایی که منتشر می‌کنید، به دست بیاورید.

نکات کلیدی برای مشخص کردن بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

اینکه دقیقا چه زمان‌هایی برای پست گذاشتن در مناسب‌تر است، از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است. به این ترتیب نمی‌توان یک فرمول مشخص برای آن ارائه داد. اما می‌توانیم با در نظر گرفتن نکاتی، بهترین زمان را برای پست گذاشتن در اینستاگرام، متناسب با محتوا و مخاطبین خود پیدا کنیم. در ادامه چند نکته مهم را به شما خواهیم گفت.

اینستاگرام امکانی با نام Insights دارد که آمارهای مربوط به پستهای شما را نشان می‌دهد. با استفاده از این امکان می‌توانید میزان تعامل کاربران با هر پست را اندازه گیری کنید. اینکه چند نفر پست را دیده‌اند، پست شما چند بار لایک شده است، چند کامنت گرفته است و توسط چند نفر ذخیره شده است و چه تعداد از بازدیدکنندگان پست شما، آن را برای دیگران به صورت پیام دایرکت ارسال کرده‌اند، همه و همه در این بخش برای شما به نمایش در می‌آید.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

شما باید پستهایی را در ساعات  مختلف روز منتشر کنید و پس از آن از طریق Insights بررسی کنید که کدام یک از این پست‌ها بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سعی کنید در ساعاتی که کاربران بیشترین فعالیت را در شبکه‌های اجتماعی دارند، پست خود را منتشر کنید. بسیاری از افراد بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب شروع به بررسی گوشی موبایل خود می‌کنند. پس ساعات اولیه روز برای پست گذاشتن می‌تواند خوب باشد. همچنین ساعاتی که برای صرف نهار است نیز زمان مناسبی است.

در پایان به این نکته دقت کنید که برای رسیدن به اهداف خود در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید فعال و پویا باشید. با مخاطبین خود در تعامل باشید و نحوه فعالیت رقبای خود را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا