میزبانی وب

به‌هنگام انتخاب مجازی ساز سرور به این 5 نکته دقت کنید

برای کنترل سرور مجازی بایستی یک مجازی ساز مناسب انتخاب کنید تا در این فرآیند اختلالی ایجاد نگردد. من در این نوشتار به 5 نکته برای انتخاب یک مجازی ساز سرور مناسب می‌پردازم، 5 نکته‌ای که در صورت رعایت می‌توانند مانع از ایجاد مشکل در مدیریت سرور مجازی شوند.

نکاتی برای انتخاب مجازی ساز سرور

1- به نوع مدیریت دقت کنید:

بدیهی است که هم مدیران هاستینگ‌ها و هم آنانی که در کار اجاره‌ی سرور مجازی هستند بیش‌تر در پی آن اند که بی آن که نیازی به ورود به سرور اصلی باشد بتوانند سرورهای‌شان را مدیریت کنند، آن هم صرفاً از طریق تمپلیت‌های از پیش تعریف شده. بنابراین بایستی مجازی ساز سروری که می‌تواند چنین امکانی را فراهم کند انتخاب کنید.

2- به قابل اطمینان بودن منابع اشتراک‌گذاری‌شده دقت کنید:

با استفاده از مجازی سازها به دو طریق می‌توان منابع را به اشتراک گذاشت: یک روش این است که منابعی که به کاربران VPS ارائه شده، در صورت عدم استفاده‌ی آن‌ها از این منابع، را می‌توانید با دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارید، اما در روش دوم چنین چیزی میسر نیست. بدیهی است که در روش دوم بهتر می‌توان به منابعی که به کاربران ارائه می‌شود اعتماد کرد.

3- پشتیبانی مجازی ساز از سیستم‌عامل‌ها را مورد توجه قرار دهید:

مهم‌ترین نکته‌ای که برای انتخاب یک مجازی ساز سرور بایستی مورد توجه قرار گیرد، امکان پشتیبانی مجازی ساز مورد نظر از انواع سیستم عامل است. بایستی دقت کنید که مجازی سازی که انتخاب می‌کنید توانایی پشتیبانی از سیستم‌ عامل مورد نظرتان را داشته باشد. مثلاً اگر بخواهید برای VPS ویندوز مجازی ساز انتخاب کنید، مجازی ساز انتخابی شما بایستی توانایی پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز را داشته باشد.

4- به کاربری آن توجه کنید:

مجازی سازی که انتخاب می‌کنید بایستی کاربری راحتی داشته باشد تا به هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید. برخی مجازی سازها برای استفاده دردسرهای زیادی را به همراه دارند، به همین دلیل بهتر است مورد استفاده قرار نگیرند. به عنوان مثال، Hyper-V برای استفاده کانفیگ‌های خاصی را می‌طلبد و در صورت عدم آشنایی با این کانفیگ‌ها کار با آن برای کاربر به شدت دشوار خواهد بود.

5- به شخصی سازی کرنل دقت کنید:

مورد آخری که باید به‌هنگام انتخاب مجازی ساز سرور مورد توجه قرار گیرد امکان شخصی سازی کرنل است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید اقدام به ارائه‌ی تمامی سیستم‌عامل‌ها برای VPS کنید بایستی حتماً به امکان شخصی سازی کرنل مجازی ساز دقت کنید تا در ادامه‌ی کار مشکلی ایجاد نشود.

سخن آخر

این 5 مورد از مهم‌ترین موارد برای انتخاب یک مجازی ساز سرور هستند، اما طبیعتاً ممکن است مواردی دیگر برای انتخاب یک مجازی ساز سرور مناسب وجود داشته باشند که در این نوشتار نیامده‌اند. لطفاً در صورت آشنایی با آن‌ها در قسمت نظرات با ما و کاربران در میان‌شان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا