میزبانی وب

جلوگیری از ایمیل‌های اسپم در سی پنل با ابزار SPAMASSASSIN

امروز در مجله اینترنتی ماهان سرور قصد داریم شما را با ابزار SPAMASSASSIN در کنترل پنل CPanel آشنا کنیم. با این ابزار میتوانید ایمیل‌های اسپم را شناسایی کرده و اقدامات لازم را در قبال آنها انجام دهید. پس از لاگین کردن به سیپنل، در قسمت EMAILS گزینه Apache SPAMASSASIN را انتخاب کنید. پس از آن وارد صفحه مربوط به این ابزار می شوید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که این ابزار را فعال کنید. برای این کار باید ابتدا روی دکمه Enable Apache SpamAssassin کلیک کنیم. سپس به پایین صفحه آمده و روی دکمه Go Back کلیک می‌کنیم.

تنظیمات SPAMASSASSIN

حال که ابزار SPAMASSASSIN فعال شده است، باید تنظیمات لازم را برای آن انجام بدهیم. گزینه های این ابزار به شرح زیر هستند.

Score : مقدار این گزینه به صورت پیش فرض روی عدد 5 تنظیم شده است. در صورتی که این عدد را به 1 تغییر دهید، این ابزار بیشترین سخت گیری را برای شناسایی ایمیل های اسپم اعمال می‌کند. در صورتی که مقدار Score را روی 10 قرار دهیم این میزان سختگیری به پایین‌ترین حد می‌رسد. در صورتی که Auto-Delete Spam را فعال کنیم، هر ایمیلی که به عنوان ایمیل اسپم شناخته شود بلافاصله حذف خواهد شد.

Spam Box : در صورتی که در قسمت Score امکان حذف اتوماتیک ایمیل‌های اسپم غیر فعال باشد، و از طرفی با کلیک روی دکمه Enable Spam Box ، این گزینه را فعال کنیم، به جای حذف شدن سریع ایمیل های اسپم، آنها به Spam Box میروند. در چنین حالتی با انتخاب گزینه Clear Spam Box می‌توانیم ایمیل‌هایی را که به عنوان ایمیل اسپم شناسایی شده‌اند و در Spam Box هستند، حذف کنیم.

امیدواریم که این مطلب برای شما خوانندگان عزیز مجله اینترنتی ماهان سرور مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا