میزبانی وب

خرید هاست ایران برای وبسایت ها چه مزیتی نسبت به هاست خارج دارد ؟

یکی از وظایف مهم هاست تضمین امنیت اطلاعات است. تفاوتی ندارد که هاست ایرانی یا خارجی داشته باشید، در هر صورت اگر شرکت ارائه دهنده به صورت منظم از اطلاعات روی سایت شما نسخۀ پشتیبان بگیرید،

خرید هاست ایران برای یک وبسایت آن هم در شرایط کنونی، حتما بهترین انتخاب یک شرکت ، یک وب مستر و یک مشاور و طراح وبسایت است چرا که با انتخاب هاست ایران ( ip ایران ) دیگر با مشکلاتی از قبیل  فیلترینگ، ایندکس مطالب ، سرعت لود سایت و … مواجهه نخواهد شد. امروز در ماهان سرور می خواهمی در خصوص مزایا استفاده از هاست ایران را با هم مرور کنیم ، با ما همراه شوید.

البته باید گفت که قبل از انتخاب هاست ایران برای وبسایت خود باید در درجه اول با ویژگی‌های این هاست‌ ها آشنا شوید تا براساس نیاز سایت خود بهترین هاست ایران را به لحاظ مشخصات فنی آن انتخاب کنید .

بنابراین باید بگوییم که منظور از خرید هاست ایران برای وبسایت این است که سرور و امکانات سرویس دهی آن هاست در داخل ایران است و منظور از هاست خارجی اینست که این سرور و امکانات سرویس دهی در خارج از ایران می باشد.

با این اوصاف فراموش نشود که تا چند سال گذشته بدون شک انتخاب بیشتر سایت‌ها هاست خارجی بود؛ اما پیشرفت شرکت‌های داخلی از یک طرف و شدت گرفتن تحریم‌ها از سوی دیگر شرایط را کاملا تغییر داد. با این وجود انتخاب و خرید هاست ایران در اولویت مالکین سایت ها قرار گرفت.

بنابراین در توضیحی علمی باید گفت در انتخاب محل قرارگیری سرور یعنی فاصله بین سروریس دهنده ( هاست ایران ) و سرویس گیرنده ( مالک سایت ) از اهمیت خاصی برخوردار است. هرچقدر این فاصله بیشتر باشد سرعت لود سایت کندتر می شود و حتی در برخی موارد باعث کاهش کیفیت لود و ایندکش مطالب سایت می شود. و بر عکس هرچه فاصله محل قرارگیری فیزیکی سرور به سرویس گیرنده نزدیک باشد، کیفیت لود سایت هم بهتر و عالی خواهد بود.

یعنی اگر شما اگر انتخابتان هاست داخلی یا هاست ایران ماهان سرور باشد، مخاطبین شما هم در داخل ایران  سایت شما را با سرعت لود بالا و کیفیتی بهتر رصد می کنند بنابراین انتخاب هاست باید طوری باشد که در بهبود روند رشد سایت کمک کند.

هاست ایران

توضیح بیشتر در خصوص خرید هاست ایران برای وب سایت این است که مسئله فاصله و در نتیجه ی آن سرعت بارگذاری، بر موتور های جستجوگر از جمله گوگل تأثیر گذارند. به این صورت که هرچه فاصله بیشتر و سرعت بارگذاری وب سایت ها کمتر باشد، گوگل توجه کمتری به این وب سایت ها می کند و در نتیجه رنکینگ اینگونه سایت ها افت می کند. زیرا از عوامل مؤثر بر سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر سرعت بارگذاری می باشد و هر چه این سرعت بالاتر باشد، کاربران زمان کمتری معطل می مانند و در نتیجه هم تجربه کاربر مثبت تر خواهد بود و همچنین گوگل توجه بیشتری به این وب سایت ها می کند.

با این حال اولین سوالی که هنگام خرید هاست ایران یا هاست خارج باید از خود بپرسید این است که آیا این هاست سرعت بالایی دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پینگ از مهمترین اصطلاحاتی است که شرکت‌های هاستینگ از آن استفاده می‌کنند. اما پینگ چیست؟ به زبان ساده منظور از پینگ میزان سرعت دستیابی مشتریان به سرور میزبان آن وب‌سایت است.

اما سوال مهمی که برای ما مطرح می‌شود این است که این سرعت در ایران بالاتر است یا در خارج از کشور ؟ در پاسخ باید گفت که  این روزها کشور ما در شرایط تحریم با سایر کشورهای دیگر به سر می‌برد. حتماً شما هم هنگام استفاده از بعضی از اپلیکیشن‌ها و یا امکانات از فیلترشکن استفاده می‌کنید. به همین دلیل هاست ایران انتخاب مناسب‌تری برای سایت یا فروشگاه شما است. زیرا سرورهای هاست ایران در داخل ایران قرار دارد و دیگر با هیچ نوع تحریم مواجه نیستید و در مقابل نیز کاربران شما نیز با سرعت بیشتری می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند.

خرید هاست وردپرس ایران

بهترین هاست وردپرس ایران با سرعت بالا، گارانتی بازگشت وجه و بکاپ‌گیری روزانه

مزایای خرید هاست ایران

  • اتصال سریع‌تر برای کاربران ایرانی؛ مهم‌ترین برتری هاست ایران نسبت به هاست خارج است

اگر بیشتر کاربران سایت شما ایرانی هستند، انتخاب هاست ایرانی باعث دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها به سایت خواهد شد. چرا که هم دستگاه کاربران و هم دستگاه هاست در فاصله کمی از هم قرار دارند و این باعث می‌شود که در مدت زمان کوتاه‌تری اتصال بین آن‌ها برقرار شود. به همین دلیل است که سایت‌های ایرانی که با هاست داخلی پشتیبانی می‌شوند، در مقایسه با سایت‌های مشابه که از هاست خارجی استفاده می‌کنند، سرعت بارگذاری اولیه بالاتری دارند. البته اشتباه نشود؛ این اختلاف سرعت بسیار کم است.

به علاوه، سایر درخواست‌های کاربر هم در زمان کوتاه‌تری به دست هاست می‌رسد و کاربر پاسخ سریع‌تری هم دریافت می‌کند. افزون بر این، اگر به هر دلیلی سرعت اینترنت بین‌المللی در کشور کاهش پیدا کند، باز هم هاست‌های داخلی هستند که می‌توانند سایت‌ها را سرپا نگه‌دارند. در صورتی که با قطع اینترنتی بین‌المللی هاست‌های خارجی با مشکلات بیشتری روبرو می‌شوند که نه تنها برای کاربران؛ بلکه از نظر گوگل هم ناخوشایند است و روی سئو سایت فروشگاهی و غیرفروشگاهی اثر منفی می‌گذارد.

  • خرید هاست ایران به صرفه تر است

برخلاف گذشته که استفاده از خدمات شرکت‌های هاستینگ داخلی به صرفه نبود؛ امروزه انتخاب هاست‌ ایران هزینه‌های کمتری روی دست مدیران سایت‌ها می‌گذارند. چرا که در سال‌های گذشته شرکت‌ های کمی در داخل هاست ایران ارائه می‌دادند و به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری، پشتیبانی و هم‌چنین رقابت کمتر، قیمت‌های بالایی هم پیشنهاد می‌کردند؛ اما پس از مدتی با پیشرفت شرکت‌های داخلی و هم‌زمان افزایش بی‌سابقه نرخ ارز شرایط کاملا تغییر کرد.

با این حال شما باید هزینه‌های اولیه استفاده از هاست خارجی را به صورت ارزی پرداخت کنید که با توجه به قیمت بالای ارزها در کمترین حالت هم گران‌تر از هاست‌های داخلی تمام می‌شود؛ اما در عوض هزینه‌های اتصال به اینترنت و پهنای باند در ایران بیشتر است. اگر بخواهیم یک نتیجه کلی بگیریم خرید اولیه هاست داخلی با توجه به نوسانات ارز در ایران به صرفه‌تر است؛ اما در دراز مدت کیفیت بالا قیمت زیاد هاست خارجی را توجیه می‌کند.

هاست ایران ارزان

  • رتبه بندی سئو سایت؛ آیا انتخاب هاست ایران یا خارج از کشور روی سئو اثر می‌گذارد؟

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که روی رتبه بندی سایت شما اثر می‌گذارد. از این رو برای سایت‌های داخلی که کاربران ایرانی دارند، استفاده از هاست ایران توصیه می‌شود. این انتخاب باعث افزایش سرعت سایت می‌شود و رضایت گوگل را هم به همراه دارد. جالب است بدانید که خود گوگل هم فاصله مکانی بین کاربران و هاست را ارزیابی می‌کند.

خرید هاست پربازدید

هاست پربازدید ماهان سرور با سخت افزار های قدرتمند مناسب سایت های با ترافیک بالا

  • تضمین امنیت اطلاعات، هاست ایران بهتر است یا خارج؟

یکی از وظایف مهم هاست تضمین امنیت اطلاعات است. تفاوتی ندارد که هاست ایرانی یا خارجی داشته باشید، در هر صورت اگر شرکت ارائه دهنده به صورت منظم از اطلاعات روی سایت شما نسخۀ پشتیبان بگیرید، احتمال حذف و از دست دادن اطلاعات سایت شما بسیار کم خواهد شد.

مسئله؛ اما برای سایت‌های ایرانی به همین بکاپ‌گیری ختم نمی‌شود. ما در ایران با مشکل جدی تحریم‌ها روبرو هستیم که می‌تواند برای ما استفاده از هاست‌های خارجی را ناامن کند. این خطر به ویژه سایت‌های دولتی و سازمانی را بیشتر تهدید می‌کند. به بیان ساده‌تر، اگر تحریم نبودیم، هیچ تفاوتی از نظر حفظ اطلاعات بین هاست داخلی یا خارجی نبود؛ اما با توجه به شرایط کنونی کشور صلاح در این است که از سرورهای ایرانی استفاده کنید. به خصوص اگر یک سایت دولتی، دانشگاهی، سازمانی و غیره دارید.

  • ارتباط سریع‌تر با درگاه‌های پرداخت داخلی؛ بهترین هاست برای سایت فروشگاهی

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، بهتر است فکر هاست‌های خارجی را از سر خود بیرون کنید. چرا که شما باید سایت خود را به درگاه‌های پرداخت الکترونیک متصل کنید که خدمات آن‌ها را از شرکت‌های داخلی دریافت می‌کنید. از این رو در صورت استفاده از هاست ایرانی اتصال بین هاست و درگاه پرداخت سریع‌تر برقرار می‌شود و در نتیجه کاربر می‌تواند با کمترین اختلال فرایند خرید خود را تکمیل کند.

این موضوع شامل حال فروشگاه‌های آنلاینی هم می‌شود که محصولات غیرفیزیکی مثل انواع فایل‌ها و دوره‌های آموزشی را عرضه می‌کنند. چرا که در صورت استفاده از هاست ایران، کاربران با سرعت بیشتری قادر به دانلود فایل‌ها خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا