دیجیتال مارکتینگ

آیا نصب گواهی SSL سرعت وبسایت را کند می کند ؟

گواهی SSL یک مرحله‌ی ضروری برای هر وب سایتی است که می‌خواهد ارتباط امن بین سرور و مشتری را تضمین کند.

گواهی SSL گواهی دیجیتالی است که برای ایمن‌سازی ارتباط بین وب سرور و مرورگر وب استفاده می‌شود. این گواهی امنیتی برای رمزگذاری داده‌هایی که بین دو سیستم یا کاربر و سرور رد و بدل می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که داده‌ها امن و خصوصی نگه‌داشته می‌شوند. گواهی SSL همچنین به احراز هویت وبسایت کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که وبسایت قانونی است و سایتی مخرب نیست. گواهی SSL یک مرحله‌ی ضروری برای هر وب سایتی است که می‌خواهد ارتباط امن بین سرور و مشتری را تضمین کند.

نصب گواهی SSL برای هر وب‌سایتی که می‌خواهد ارتباط امن بین سرور و مشتری را تضمین کند، یک مرحله ضروری است. بسیاری از مالکان وب سایت‌ها متوجه شده‌اند که عملکرد وب سایت آن‌ها پس از نصب گواهی SSL کاهش می‌یابد. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که آیا پس از نصب گواهی SSL سرعت سایت کاهش می‌یابد یا خیر.

چرا وبسایت پس از نصب گواهی SSL کند می‌شود؟

هنگامی که گواهی SSL روی یک وب سایت نصب می‌شود، یک لایه امنیتی دیگر، پیش از ورود به سایت، اضافه می‌شود. به این معنی که هنگام ورود به سایت باید از این لایه امنیتی عبور کنید و اطلاعاتی باید پردازش شوند. علاوه بر این، گواهی SSL باید توسط مرورگر وب تأیید شود، که می تواند باعث کاهش سرعت ورود شما به وبسایت شود. در واقع این کاهش سرعت به وبسایت مربوط نمی‌شود زیرا پیش از ورود شما به وبسایت است.

از این رو هنگامی که سرعت لود سایت شما توسط موتورهای جستجو سنجیده می‌شوند، مدت زمان گذر از لایه امنیتی SSL را حساب نمی‌کنند. پس در نهایت می‌توان گفت که گواهی SSL تاثیری در سرعت لود وبسایت شما نخواهد داشت و تنها زمان نمایش سایت را به مقدار بسیار اندکی کاهش می‌دهد.

گواهی ssl

نحوه بهبود عملکرد سایت پس از نصب گواهی SSL

چندین راه برای بهبود عملکرد سایت وجود دارد که مالکان وبسایت می‌توانند پس از نصب گواهی SSL انجام دهند. اولین قدم این است که مطمئن شوید که گواهی SSL به درستی پیکربندی شده است یا خیر. برای انجام این کار لازم است که به‌روز بودن گواهی و وجود تمامی اقدامات امنیتی را بررسی کنید. علاوه‌بر این، صاحبان وبسایت باید اطمینان حاصل کنند که وب سرور آن‌ها به‌درستی پیکربندی شده است تا اقدامات امنیتی اضافی را انجام دهد. راه دیگر برای بهبود عملکرد، استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) است.

 CDN شبکه‌ای از سرورهایی است که در سرتاسر جهان قرار دارند و برای ارائه محتوا به کاربران استفاده می‌شوند. با استفاده از CDN، مالکان وبسایت می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای آن‌ها بدون توجه به موقعیت مکانی کاربر، در سریع‌ترین زمان ارائه می‌شود. علاوه‌بر این، یک CDN می‌تواند به کاهش بار روی سرور وب کمک کند و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشد.

در نهایت، مالکان وبسایت باید از فایروال (WAF) استفاده کنند. WAF یک اقدام امنیتی است که برای محافظت از وبسایت‌ها در برابر حملات مخرب طراحی شده است. با استفاده از WAF، مالکان وبسایت می‌توانند اطمینان حاصل کنند که وب سایت آن‌ها در برابر حملات مخرب محافظت می‌شود، که این امر می‌تواند به بهبود عملکرد کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا