دیجیتال مارکتینگ

4 دلیل برای برتری سرور اختصاصی نسبت به سرور اشتراکی

0
(0)

بسیاری از کسانی که به دنبال سرور هستند با مواجه شدن با قیمت بالاتر سرور اختصاصی به نسبت سرور اشتراکی بی‌درنگ اقدام به خرید سرور اشتراکی می‌کنند و به خیال‌شان با این کار هزینه‌ی کم‌تری صرف کرده و نتیجتاً سود کرده‌اند. اما این‌گونه نیست. در این نوشتار می‌خواهم بگویم که چرا سرور اختصاصی بهتر از سرور اشتراکی است، حتی اگر قیمت آن به مراتب بالاتر باشد.

دلایل برتری سرور اختصاصی نسبت به سرور اشتراکی

1- امنیت سرور اختصاصی بالاتر است:

سرورهای اختصاصی از امنیت بسیار بیش‌تری به نسبت سرور اشتراکی برخوردار هستند و به گمان‌ام این امر بدیهی است، چرا که در سرورهای اختصاصی صرفاً یک سایت میزبانی می‌شود و به این ترتیب برخلاف سرورهای اشتراکی کلیت امنیت سرور اختصاصی مختص همان وب‌سایت است. در واقع در سرور اشتراکی اگر یکی از وب‌سایت‌ها از یک باگ امنیتی برخوردار باشند ممکن است سایر وب‌سایت‌ها نیز امنیت‌شان متزلزل شود.

2- سرعت پردازش اطلاعات در سرور اختصاصی بیش‌تر است:

در مقاله‌ی 7 دلیل خروج کاربر از سایت گفته‌ام که سرعت پایین وب‌سایت از جمله عواملی است که می‌تواند موجب خروج کاربر از سایت شود. بنابراین بایستی به سرعت سایت خود توجه زیادی داشته باشید. یکی از عواملی که می‌تواند موجب افزایش سرعت وب‌سایت شود استفاده از سرور اختصاصی است. این نوع سرور صرفاً میزبانی سایت شما را بر عهده دارد و سایت‌هایی دیگر از آن استفاده نمی‌کنند، بدیهی است که سرعت چنین سروری از سرور اشتراکی که مابین چند وب‌سایت مشترک است بالاتر باشد.

سرورهای اختصاصی را می‌توانید از ماهان سرور خریداری کنید

3- قدرت پردازش اطلاعات در سرور اختصاصی بالاتر است:

به دلیل آن که از سرورهای اشتراکی چند وب‌سایت به صورت همزمان استفاده می‌کنند، قدرت پردازشی چنین سرورهایی به نسبت سرورهای اختصاصی که فقط میزبان یک وب‌سایت اند کمتر می‌باشد. بنابراین اگر برای‌تان مهم است که به هنگام حضور داشتن تعداد زیادی از کاربران در وب‌سایت‌تان، سرعت سایت کم نشود و یارای پردازش اطلاعات را به خوبی داشته باشد بایستی از سروراختصاصی استفاده کنید.

4- در سرور اختصاصی دسترسی شما بیش‌تر است:

در سرورهای اختصاصی می‌توانید به Root و سایر دسترسی‌ها به راحتی دسترسی داشته باشید و نرم‌افزارهایی که خود می‌خواهید را نصب کنید. اما در سرورهای اشتراکی چنین دسترسی‌هایی وجود ندارند و ادمین سایت صرفاً به پروفایل خود دسترسی دارد.

سخن آخر

البته که سخن گفتن از برتری‌های سرورهای اختصاصی نسبت به سرورهای اشتراکی به معنای آن نیست که سرورهای اشتراکی به هیچ عنوان خوب نیستند و نباید تحت هیچ شرایطی از آن‌ها استفاده کرد. سخن بر سر این است که اگر وب‌سایت‌تان پر بازدید است یا قرار است پر بازدید شود و اگر می‌خواهید وب‌سایت‌تان سرعت و قدرت بیش‌تری داشته باشد می‌توانید از سرور اختصاصی استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا