طراحی سایت و برنامه نویسی

۵ صفحه مهمی که هر وب سایتی باید داشته باشد

صفحات وب سایت به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات مفیدی در مورد وب سایت خود به کاربران ارائه بدهید. برای اینکه با  پنج صفحه از مهم‌ترین صفحاتی که هر وب سایتی باید داشته باشد آشنا شوید، این مطلب از مجله اینترنتی ماهان سرور را مطالعه کنید.

پیش از اینکه بخواهیم موضوع اصلی این مقاله را پیش ببریم، بهتر است که اندکی درباره دو نوع محتوای پیش فرض در وردپرس بگوییم. قالب‌های محتوایی اصلی در وردپرس عبارتند از صفحات (Pages) و نوشته‌ها (Posts). پست‌ها یا نوشته‌ها بیشتر برای قسمت وبلاگ وب سایت‌های وردپرسی استفاده می‌شود، اما صفحات برای محتواهایی همچون درباره ما که ثابت هستند به کار می‌روند.

صفحه درباره ما

می‌توان گفت که صفحه درباره ما باید تقریبا در تمامی وب سایت‌های اینترنتی باشد. شما می‌توانید از این صفحه برای آگاهی کاربران درباره مدیران وب سایت، اهداف و برنامه‌ها استفاده کنید. درباره ما به ایجاد اطمینان در بین مخاطبین سایت شما کمک می‌کند.

تماس با ما

صفحه تماس با ما باعث می‌شود که بازدیدکنندگان به سرعت و به آسانی اطلاعات تماس شما را پیدا کنند و به راحتی با شما در ارتباط باشند. در صفحه تماس با ما می‌توانید علاوه بر فرم تماس و آدرس ایمیل، موقعیت مکانی کسب و کار خود را روی نقشه نمایش دهید. همچنین برای ارتباط بیشتر با کاربران بهتر است که لینک پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را در آن قرار دهید.

سیاست حفظ حریم خصوصی

صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی به کاربران در مورد اطلاعاتی که در وب سایت شما جمع آوری می‌شود و همچنین نحوه استفاده شما یا سایر اشخاص ثالث از این داده‌ها را می‌گوید.

شرایط استفاده از خدمات

اگر به هر نحوی در وب سایت خود به ارائه خدمات می‌پردازید، باید  صفحه‌ای تحت عنوان شرایط استفاده از خدمات ایجاد کنید. شرایط استفاده از خدمات علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان یک سند حقوقی، مسئولیت‌های شما را در خصوص سوء استفاده‌های احتمالی از اطلاعات و خدمات ارائه شده در وب سایت محدود کند، می‌تواند جهت اطلاع رسانی به کاربران در خصوص قوانین کپی رایت، علامت تجاری (برند) و نحوه استفاده از محصولات و خدمات وب سایت استفاده شود.

صفحه ۴۰۴

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، هنگامی که نمی‌توان یک نوشته را پیدا کرد، به صورت خودکار خطای ۴۰۴ نمایش داده می‌شود. از آنجایی که طراحی پیش فرض این صفحه بسیار ساده است، بهتر است که صفحه ۴۰۴ را به صورت سفارشی  طراحی کنید. بدین ترتیب به کاربران خود فرصت و امکان بیشتری برای یافتن محتوای مورد نظر خود و ادامه دادن به مرور وب سایت می‌دهید.

امیدواریم که این مطلب کوتاه برای شما مفید بوده باشد. برای دریافت آموزشهای بیشتر طراحی سایت و برنامه نویسی، می‌توانید به صفحه آکادمی ماهان سرور مراجعه کنید. ماهان سرور ارائه دهنده خدمات هاست و ثبت دامنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا