سرور و شبکه

راهنمای خرید ip ثابت ، 5 کاربرد و مزیت استفاده از آی پی ثابت را بدانید ؟

با این حال این روزها با خرید ip ثابت تقریباً هر محصول الکترونیکی می‌تواند یک آدرس آی‌ پی اختصاصی داشته باشد. و در این میان نیز  بیشتر خرید ip ثابت معمولا برای وب سایت های هاستینگ سرور، سرویس های FTP و پایگاه داده، ارائه دهندگان ایمیل اختصاص ، انجام می شود.

قبل از توضیح در خصوص خرید ip ثایت Buy a static IP بد نیست بدانید که هر کسی که اهل وب گردی و فضای مجازی باسد حتما واژه ip ثابت را شنیده است به عبارتی آدرس آی‌ پی IP Address در واقع شماره‌ای اختصاصی است که به هر دستگاه متصل به اینترنت یا شبکه‌های TCP/IP اختصاص داده می‌شود. که اگر بخواهیم یک مثال ساده بزنیم دقیقا همانند آدرس فیزیکی منزل شما است ، تنها یک آدرس است که به شما میرسد.

قبل از خرید ip ثابت یا آدرس آی ‌پی استاتیک ، کاربردها و مزایای استفاده از آن را بدانید ؟

به عبارتی دیگر آدرس IP که خلاصه شده ی کلمه ی Internet Protocol Address است ، شناسه ای است که به هر سیستمی که به اینترنت متصل شود اختصاص داده می شود. این اختصاص آدرس IP به این دلیل است تا به کمک آن بتوان به کامپیوتر مربوطه دسترسی پیدا کرده و تبادل اطلاعات نمود.

بنابراین این آدرس آی پی برای کامپیوترهایی که حالت سرور دارند و نیز کامپیوترهای کلاینتی که به شبکه وصل هستند، شناسه ای ثابت (Static) و برای دیگران عددی متغیر (Dynamic) است و در هر بار وصل شدن به شبکه این شناسه تغییر می کند.

با این حال آدرس‌های IP به‌ عنوان اعداد ذخیره می‌شوند. درحالی‌که رایانه‌ها تمایل دارند از اعداد استفاده کنند، اما انسان‌ها استفاده از نام را ترجیح می‌دهند. اینترنت از سیستم نام دامنه (DNS) به‌عنوان یک دفترچه آدرس اینترنتی استفاده می‌کند و بنابراین می‌توانید به‌جای اعداد از کلمه‌هایی مثل www.mahanserver.net برای پیشمایش در اینترنت و ارائه‌ی آدرس به دستگاه‌های موجود در شبکه بهره ببرید. این دستگاه‌ها می‌توانند هرچیزی باشند که به فضای آنلاین متصل می‌شوند. رایانه، تلویزیون، بلندگوهای هوشمند و حتی یخچال‌های هوشمند ازجمله این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند.

با این حال این روزها با خرید ip ثابت تقریباً هر محصول الکترونیکی می‌تواند یک آدرس آی‌ پی اختصاصی داشته باشد. و در این میان نیز  بیشتر خرید ip ثابت معمولا برای وب سایت های هاستینگ سرور، سرویس های FTP و پایگاه داده، ارائه دهندگان ایمیل اختصاص ، انجام می شود.

با خرید ip ثابت یا همان آی ‌پی استاتیک، یک آدرس IP به یک دستگاه مشخص تخصیص داده می‌شود و با گذشت زمان ثابت می‌ماند. برخی از دلایل اصلی که کسب‌و‌کارها آی‌پی ثابت را انتخاب می‌کنند، دسترسی آسان از راه دور، ارتباط مطمئن و میزبانی آسان سرور یا وب‌سایت است. با وجود هزینه بالای Static IP، قابلیت‌های اضافی و امکان کنترل آن باعث شده است تا بسیاری از کسب‌وکارها این نوع آدرس IP را انتخاب کنند.

با خرید ip ثابت یا آدرس آی ‌پی استاتیک چه مزایایی دریافت می کنید ؟

1- دریافت ip مطابق لوکیشن محل سکونت کشور یا شهر شما :

با خرید ip ثابت ، سرویس‌ها می‌توانند آدرس IP را با موقعیت فیزیکی آن مطابقت دهند. به‌عنوان مثال، اگر از یک سرویس آب و هوای محلی با آدرس IP ثابت استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد به‌ جای گزارش آب و هوای شهرهای اطراف، گزارش آب و هوای مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد.

2- میزبانی سرور:

اگر میزبان یک وب سرور، سرور ایمیل یا هر نوع سرور دیگری هستید، استفاده از آدرس IP ثابت باعث می‌شود مشتریان با روشی آسان‌تر ازطریق DNS شما را پیدا کنند. این یعنی اگر مشتریان از آدرس IP ثابت استفاده کنند، سرعت دسترسی آن‌ها به وب‌سایت‌ها و خدمات شما افزایش پیدا خواهد کرد.

3- پشتیبانی بهتر DNS:

راه‌اندازی و مدیریت آدرس‌های IP ثابت با سرورهای DNS بسیار آسان‌تر است.

4- دسترسی از راه‌دور راحت:

با خرید ip ثابت کار از راه‌دور را با استفاده از شبکه‌ی خصوصی مجازی (VPN) یا سایر برنامه‌های دسترسی از راه‌دور آسان‌تر می‌کند.

5- ارتباطاتی با قابل اطمینان بالاتر:

آدرس‌های IP ثابت استفاده از پروتکل VoIP را برای کنفرانس تلفنی یا سایر ارتباطات صوتی و تصویری آسان‌تر می‌کند.

خرید ip ثابت برای وی پی ان ؟

فیلتر شکن یا Vpn یک شبکه خصوصی و مجازی است که با کمک آن می‌توان یک اتصال امن و حفاظت شده را به اینترنت تجربه کرد. با استفاده از وی پی ان هویت کاربر ناشناس می‌ماند و تمامی ترافیک اینترنت رمزنگاری می‌شود. این امر موجب می‌شود که ردیابی اطلاعات سخت باشد. یکی از راه‌های دیگری که به واسطه آن می‌توان به آی پی ثابت دست یافت، استفاده از وی پی ان است.

وی پی ان ها به سرورها سازنده خود متصل می‌شوند و یک اتصال خصوصی و رمزنگاری شده را به وجود می‌آورند. با توجه به اینکه وی پی ان نقش یک واسطه را ایفا می‌کند سرعت دانلود و آپلود کاهش می‌یابد و همین امر موجب افت سرعت انتقال داده‌ها می‌شود.

به همین دلیل استفاده از وی پی ان به کسانی که قصد ترید یا گیمینگ دارند، توصیه نمی‌شود. در نهایت لازم است به این نکته اشاره شود که وی پی ان های رایگان همیشه آی پی ثابتی را به کاربران خود نمی‌دهند بنابراین کسانی که به دنبال خرید ip ثابت هستند بهتر است از وی پی ان‌ های پولی استفاده کنند.

خرید خرید ip ثابت برای هاست و سرور مجازی یا اختصاصی ؟

یکی از روش‌های دسترسی داشتن به آی پی ثابت خرید سرور مجازی یا سرور اختصاصی و یا خرید هاست است. سرور مجازی و اختصاصی همان سرور فیزیکی است که با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی به وجود آمده است. از ویژگی‌های این سرور می‌توان به منابع مستقل و جدای آن اشاره کرد. با خرید سرور مجازی و اختصاصی شما دارای آی پی ثابت خواهید بود.

موقع خرید ip ثابت توجه به این نکان الزامی است ؟

1- سرعت اتصال:

در هنگام خرید ip ثابت می‌توان به طیف وسیعی از شرکت‌ها مواجه شد که همگی محصولات متنوعی را عرضه می‌کنند. همین امر منجر به سرگردانی خریداران می‌شود. از این رو قبل از خرید خرید ip ثابت لازم است به نکات زیر توجه ویژه‌ای شود.

 2- پهنای باند ماهانه:

حجم اینترنتی که با خرید آی پی ثابت به کاربر تعلق می‌گیرد از جمله موارد دیگری است که باید مورد بررسی قرار گیرد. برخی از شرکت‌ها برای حجم ارائه شده سقفی تعیین می‌کنند اما برخی دیگر به منظور افزایش اطمینان خاطر کاربران خود، حجم مشخصی را تعیین نمی‌کنند.

3- کیل سوئیچ:

در خرید ip ثابت لازم است حتما به کیل سوئیچ توجه شود. کیل سوئیچ منجر به امن و پایدار ماندن اتصال می‌شود. به طور مثال در صورت نبود کیل سوئیچ اگر اتصال به سرور قطع شود آی پی اصلی کاربر در وب سایت مقصد ثبت می‌شود. همین امر ممکن است موجب تعلیق حساب کاربری و … شود. بنابراین وجود کیل سوئیچ در هنگام قطع سرور خارجی مانع از نشت آی پی و ادامه فعالیت در اینترنت می‌شود.

4- تعدد لوکیشن:

در هنگام خرید ip ثابت بهتر است تعداد لوکیشن‌ها مورد بررسی قرار گیرد زیرا لوکیشن‌های بیشتر به معنای قابلیت استفاده از آی پی ثابت در نقاط بیشتری از جهان است. به بیان دیگر افزایش تعداد لوکیشن‌ها دایره اختیار کاربران را گسترده‌تر می‌کند و آنها می‌توانند دسترسی امن و آزاد بیشتری داشته باشند.

5- کاربران همزمان:

در هنگام خرید ip ثابت باید مشخص شود که چه تعداد کاربر می‌توانند از این آی پی به صورت همزمان استفاده کنند. اصولا تعداد کاربران در نظر گرفته شده بین 2 تا 5 نفر، بسته به نوع شرکت ارائه دهنده خدمات، متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا