دیجیتال مارکتینگ

راهنمای فعالسازی ssl در cpanel از طریق ابزار Lets Encrypt SSL در 3 مرحله ؟

SSL (لایه سوکت های امن) یکی از مهمترین تکنولوژی‌ها برای افزایش امنیت کاربران است که در حفاظت از اطلاعات کاربران و جلوگیری از حملات نفوذ تاثیر زیادی دارد.

قبل از تشریح نصب و فعالسازی ssl در cpanel باید بدانید که SSL مخفف  Secure Sockets Layer  به معنی  لایه سوکت امن  است که حریم خصوصی، احراز هویت و یکپارچگی ارتباطات در فضای اینترنت برای وبسایت ها را فراهم می‌کند. البته هدف این پروتکل تضمین ارتباط امن و ایجاد یک کانال کاملا مطمئن بین مرورگر وب و سرور وب است.

مزایای فعالسازی ssl در cpanel ؟

مهمترین کاربرد فعالسازی ssl در cpanel تامین امنیت وب سایت و حفظ حریم خصوصی کاربران است، اگر از گواهی SSL برای وب سایت خود استفاده کنید، وب سایت شما از حملاتی همچون فیشینگ در امان می‌ماند. مزایا و معایب و انواع  SSL را در ادامه بررسی می‌کنیم تا بر اساس آن بتوانید از بهترین گواهی SSL برای جلوگیری از سرقت اطلاعات وب سایت خود استفاده کنید. SSL (لایه سوکت های امن) یکی از مهمترین تکنولوژی‌ها برای افزایش امنیت کاربران است که در حفاظت از اطلاعات کاربران و جلوگیری از حملات نفوذ تاثیر زیادی دارد.

گواهینامه SSL چیست و چه کاربردهایی برای سایت دارد؟

با نصب و فعالسازی ssl در cpanel می‌توانید امنیت اطلاعات وب سایت و کاربران خود را از نفوذ و حملات سایبری حفظ کنید به همین دلیل مزایای استفاده از SSL زیاد است و بسیاری از کاربران برای افزایش امنیت وب سایت خود حتما از گواهی SSL استفاده می‌کنند، مهمترین مزیت‌های استفاده از SSL عبارتند از:

1- بالا بردن ارزش و اعتماد سازی بین کاربران: نصب SSL در وب‌ سایت شما باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت شما می‌شود. زیرا آنها احساس امنیت بیشتری در انتقال اطلاعات خواهند کرد و با خیال آسوده اطلاعات هویتی خود را در وب سایت شما وارد می‌کنند.

2- بهبود رتبه سایت و سئو: یکی از مهمترین مزیت‌های SSL بهبود رتبه سایت در سرچ گوگل است، داشتن SSL می‌تواند به بهبود رتبه ‌بندی شما در نتایج جستجو کمک کند.

3- تأمین امنیت و رمزنگاری داده‌ها: از طریق SSL می‌توان اطلاعات بین کاربر و سرور را به صورت رمزنگاری شده ارسال کرد، که این موضوع از تهدیدهای احتمالی هکرها به اطلاعات حساس جلوگیری می‌کند.

4- نشان دادن هویت وب سایت: با استفاده از گواهی SSL می‌توانید به کاربران وب سایت خود اصل بودن سایت را ثابت کنید تا کاربران با اطمینان خاطر از وب سایت شما استفاده کنند.

فعالسازی ssl در cpanel از طریق ابزار Let’s Encrypt™ SSL ؟

1- در اولین قدم وارد هاست سی پنل خود شوید و سپس از بخش SECURITY روی عبارت Let’s Encrypt™ SSL کلیک کنید. تصویر زیر به خوبی این اقدام را نشان می دهد:

فعالسازی ssl در cpanel
فعالسازی ssl در cpanel

2-حال صفحه جدیدی برایتان باز می شود که در آن نام دامنه شما نمایش داده می شود. در قسمت Issue a new certificate می توانید تمام نام های کلیدی سایت خود را مشاهده کنید، حال پیوند Issue را کلیک کنید.

فعالسازی ssl در cpanel

3- در این مرحله به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که دامین های مختلف وابسته به دامنه اصلی را نشان می دهد. شما می توانید با تیک زدن، تمام دامین ها را از لحاظ امنیتی رمزنگاری نمایید. در نهایت مطابق تصویر زیر روی دکمه Issue بزنید تا تغییرات با موفقیت اعمال گردد.

فعالسازی ssl در cpanel

در نهایت پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات به شما نمایش داده خواهد شد.

آموزش نصب SSL در دایرکت ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا