آموزش وردپرس

مروری بر پیشخوان وردپرس – نوار ابزار وردپرس

به یکی دیگر از قسمت های مجموعه مقالات آموزش وردپرس از مجله اینترنتی ماهان سرور خوش آمدید. در این قسمت می خواهیم شما را با نوار ابزار وردپرس که یکی از سه بخش اصلی پیشخوان وردپرس است آشنا کنیم. در قسمت قبلی به شما روش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست را یاد دادیم. در پایان آن قسمت و پس از اینکه وردپرس را با موفقیت بر روی لوکال هاست نصب کردید، یادآور شدیم که از این پس برای ورود به صفحه لاگین ادمین سایت وردپرسی با توجه به اینکه فایلهای وردپرس را در فولدر WP ذخیره کرده بودید، باید به آدرس http://localhost/wp/wp-login.php بروید.

همچنان با ماهان سرور ارائه دخنده خدمات هاست وردپرس ، سرور مجازی در ایران و سرور اختصاصی در ایران همراه باشید.

نمای کلی پیشخوان وردپرس

همانگونه که در شکل زیر می بینید، پس از اینکه در وردپرس لاگین کردیم، صفحه اصلی پیشخوان وردپرس به ما نمایش داده شد. این صفحه دارای سه بخش اصلی است که بخش اول نوار ابزار وردپرس است که در بالای صفحه قرار گرفته، بخش دوم منو ادمین است که در وردپرس فارسی در سمت راست صفحه قرار گرفته است، و بخش سوم ناحیه کاربری اصلی است.

پیشخوان وردپرس

نگاهی به نوار ابزار وردپرس

نوار ابزار وردپرس در بالای صفحه قرار گرفته است. شما اگر در صفحه پیشخوان وردپرس اسکرول کنید، همچنان این نوار ابزار در بالای صفحه به صورت ثابت قرار دارد. استفاده از نوار ابزار وردپرس می تواند روند کارهای شما را سریع تر کند. بیایید نگاهی به نوار ابزار وردپرس بیندازیم.

وقتی موس را روی لوگوی وردپرس در بالای صفحه سمت راست ببریم، گزینه های بیشتری به ما نمایش داده می شود که لینک به برخی از صفحات مهم سیستم مدیریت محتوای وردپرس است و فعلا با آنها کاری نداریم. پس از آن یک آیکون خانه می بینیم که در کنار آن عنوان سایت نوشته شده است. عنوان وب سایت ما وب سایت تخصصی آموزش جاوا اسکریپت است. با رفتن به روی این آیکون یک زیر منو تحت عنوان نمایش سایت به ما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی آن به صفحه اصلی وب سایت که در حال حاضر http://localhost/wp است، هدایت می شویم.

نوار ابزار وردپرس

حال که در صفحه اصلی وب سایت هستیم، مشاهده می کنیم که یک آیکون جدید با عنوان سفارشی سازی به نوار ابزار وردپرس اضافه شده است و همچنین آیکون کنار عنوان سایت در نوار ابزار وردپرس تغییر کرده و وقتی موس را روی عنوان سایت ببریم، این بار به جای یک زیر منو، چهار زیر منو مشاهده می کنیم. روی گزینه اول که پیشخوان است کلیک می کنیم و به پیشخوان وردپرس باز می گردیم.

آموزش کار با نوار ابزار وردپرس

دو گزینه بعدی  یکی مربوط به کامنت ها در وردپرس است که فعلا تعدا آن صفر می باشد، و دیگری برای دسترسی سریع به بخش های پر کاربرد مثل نوشته ها، رسانه ها ، برگه ها و کاربران است. این بخش ها را در قسمت های بعدی آموزش وردپرس به شما یاد خواهیم داد.

پیشخوان وردپرس نوار ابزار وردپرس

برای اینکه بخواهید از وردپرس خارج شوید باید روی آیکون سمت چپ نوار ابزار وردپرس که در کنار نام کاربری شما است رفته و روی گزینه بیرون رفتن کلیک کنید.

خروج از وردپرس

در قسمت های بعدی کار با دو بخش دیگر پیشخوان وردپرس را آموزش خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا