دیجیتال مارکتینگ

آموزش دانلود از یوتیوب با معرفی 8 سایر برتر و رایگان

آموزش دانلود از یوتیوب به معنای کاهش مصرف داده‌های اینترنتی است که برای افرادی که محدودیت ترافیک اینترنتی دارند، اهمیت دارد.

نیاز به آموزش دانلود از یوتیوب How to download from YouTube به دلایل متعددی ممکن است وجود داشته باشد. افراد ممکن است مایل باشند ویدئوهای مورد علاقه‌شان را ذخیره و نگهداری کنند تا بتوانند بعداً به آنها دسترسی داشته باشند. این می‌تواند برای آموزش‌ها، موزیک‌ها، ویدئوهای آموزشی، ویدئوهای تفریحی و غیره مفید باشد

دانلود ویدئوها و موسیقی‌ها از یوتیوب یکی از کاربردهای مهم و پرکاربرد این سایت معروف ویدئو است. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدئوها و موسیقی‌ها را به‌صورت آفلاین در دستگاه‌های خود ذخیره کرده و به‌راحتی بدون اتصال به اینترنت مشاهده کنند یا گوش بدهند. این قابلیت ویژه به کاربران اجازه می‌دهد تا وقتی که دسترسی به اینترنت محدود است یا نیاز به ذخیره‌سازی محتوای موردعلاقه خود دارند، از آن بهره برند. علاوه بر این، دانلود از یوتیوب به‌ویژه برای آموزش، مطالعه و پژوهش‌های آکادمیک بسیار مفید است، زیرا به افراد این امکان را می‌دهد تا ویدئوها و محتوای آموزشی را به‌راحتی در دسترس داشته باشند و آنها را به‌صورت مستقل بررسی کنند. البته که برای دانلود رایگان نیاز به یک ترفند خاص، استفاده از اپلیکیشن دانلود از یوتیوب یا سایت دارید.

همیشه سایت‌ها و روش‌های زیادی به‌عنوان تکنیک و تریک دانلود از یوتیوب معرفی می‌شوند و برخی از آن‌ها به‌خوبی کار می‌کنند و تعدادی نیز محدودیت دارند. در این آموزش و راهنما از ماهان سرور، قصد داریم 8 مورد از بهترین سایت‌ها برای انجام این کار را به شما معرفی کنیم که در سال 2023 به‌خوبی کار می‌کنند.

یوتیوب و دغدغه دانلود فیلم از آن

یوتیوب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین وب‌سایت‌های ویدئویی در جهان شناخته می‌شود؛ در واقع یوتیوب از مرجعیت قابل‌توجهی در حوزه ویدئوهای آنلاین برخوردار است و انواع مختلفی از محتواها را ارائه می‌دهد.

کاربران می‌توانند ویدئوهای خود را بارگذاری کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا تجربیات، مهارت‌ها، دانش و خلاقیت خود را با دنیا به اشتراک بگذارند. از محتوای تفریحی و موسیقی گرفته تا ویدئوهای آموزشی، خبری، و محتوای آموزشی، یوتیوب پلتفرمی گسترده است که همه نوع سلیقه و علاقه‌ها را تأمین می‌کند.

همچنین، اشتراک Premium یوتیوب امکانات ویژه‌ای از جمله دانلود ویدئوها برای تماشای آفلاین، پخش بدون تبلیغات و دسترسی به خدمات موسیقی یوتیوب موزیک را فراهم می‌کند. این اشتراک ارزشمند برای افرادی است که می‌خواهند از تجربه بهتری در مشاهده ویدئوها و شنیدن موسیقی بر روی یوتیوب بهره برند.

بااین‌حال، باید به حفظ حقوق نشر و مالکیت معنوی در محتوای ارائه شده در یوتیوب توجه داشت و همچنین از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در این پلتفرم مراقبت کرد.

آموزش دانلود از یوتیوب
آموزش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از یوتیوب با 8 سایت معرف ؟

درصورتی‌که قصد دانلود از یوتیوب را دارید و نرم‌افزارها و روش‌های مختلفی را برای انجام این کار تست کرده‌اید، در این راهنما جدیدترین تکنیک‌ها و سایت‌های دانلود از یوتیوب با کیفیت بالا را به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا زمان‌نگارش این مقاله به‌خوبی کار می‌کنند.

8 روش برای دانلود از سایت یوتیوب
آموزش دانلود از یوتیوب

1- وب‌سایت دانلود از یوتیوب savefrom.net

در آموزش دانلود از یوتیوب به سایت سایت “savefrom.net” مراجعه خواهیم کرد که این سایت یکی از سرویس‌های معروف برای دانلود ویدئوها و موسیقی‌ها از یوتیوب و سایت‌های مشابه است. این سایت به کاربران این امکان را می‌دهد تا با واردکردن لینک ویدئو موردنظر، ویدئو را به‌سادگی دانلود کنند.

  • ابتدا باید به سایت یوتیوب بروید و ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید را پیدا کنید.
  • در آدرس وب مرورگر خود، لینک ویدئو را کپی کنید.
  • سپس به سایت “net” بروید.
  • در صفحه اصلی سایت “net”، در جعبه مربوطه لینک ویدئو را وارد کرده و بر روی دکمه “دانلود” یا معادل آن کلیک کنید.
  • سایت “net” لینک ویدئو را تجزیه کرده و به شما گزینه‌های دانلود با کیفیت‌های مختلف را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید کیفیت موردنظر خود را انتخاب کنید و فایل را دانلود کنید.

2- Y2mate

در ادامه آموزش دانلود از یوتیوب ماهان سرور، به سراغ یک وب‌سایت دیگر می‌رویم؛ “Y2mate” یکی از وب‌سایت‌های معروف برای دانلود ویدئوها و موسیقی‌ها از یوتیوب و سایت‌های مشابه است. این وب‌سایت به کاربران این امکان را می‌دهد تا با واردکردن لینک ویدئو موردنظر، ویدئو را به‌سادگی دانلود کنند. یکی از ویژگی‌های معروف Y2mate این است که به شما انتخاب کیفیت موردنظر برای دانلود ویدئوها را می‌دهد.

در زیر مراحل دانلود از “Y2mate” را می‌توانید ببینید:

  • ابتدا باید به سایت یوتیوب یا سایت موردنظر بروید و ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید را پیدا کنید.
  • در آدرس وب مرورگر خود، لینک ویدئو را کپی کنید.
  • سپس به سایت “Y2mate” بروید.
  • در صفحه اصلی سایت “Y2mate”، در جعبه مربوطه لینک ویدئو را وارد کرده و بر روی دکمه “شروع” یا معادل آن کلیک کنید.
  • “Y2mate” لینک ویدئو را تجزیه کرده و به شما گزینه‌های دانلود با کیفیت‌های مختلف را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید کیفیت موردنظر خود را انتخاب کنید و فایل را دانلود کنید.

3- Video Grabber

سومین سایت در آموزش دانلود از یوتیوب ، سایت “Video Grabber” است که یک ابزار آنلاین کاربردی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدئوها و موسیقی‌ها را از انواع سایت‌ها و پلتفرم‌های ویدئویی دانلود کنند. این ابزار دارای ویژگی‌های متعددی برای دانلود و تبدیل ویدئوها به انواع فرمت‌های مختلف است.

  • دانلود از انواع سایت‌ها: Video Grabber قابلیت دانلود ویدئوها از سایت‌های معروف مانند YouTube، Vimeo، Facebook، Dailymotion و بسیاری از سایت‌های دیگر را دارد.
  • دانلود با کیفیت‌های مختلف: شما می‌توانید کیفیت دانلود موردنظر خود را انتخاب کرده و ویدئوها را با کیفیت‌های مختلف دانلود کنید.
  • تبدیل فرمت: Video Grabber به شما اجازه تبدیل ویدئوها به انواع فرمت‌های مختلف مانند MP4، AVI، WMV، MOV و غیره را می‌دهد. این ویژگی مفید است اگر نیاز به تغییر فرمت ویدئو دانلود شده دارید.
  • ضبط ویدئو از صفحه‌نمایش: Video Grabber امکان ضبط ویدئو از صفحه‌نمایش را دارد. شما می‌توانید فیلم‌ها و ویدئوهایی که در حین مرور وب مشاهده می‌کنید را ضبط کرده و به‌عنوان ویدئوهای مستقل ذخیره کنید.
  • ویرایش ویدئو: این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا ویدئوها را ویرایش کرده و عناصری مانند آهنگ‌های پس‌زمینه، عناوین، زیرنویس و غیره را اضافه کنید.
  • جستجو و دسته‌بندی ویدئوها: Video Grabber دارای ویژگی‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا ویدئوها را بر اساس موضوعات و دسته‌بندی‌های مختلف جستجو کنید و مشاهده کنید.

Video Grabber به‌عنوان یک ابزار آنلاین رایگان و مفید برای دانلود و مدیریت ویدئوها مورداستفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که استفاده از این ابزار باید با قوانین حق تکثیر و کپی‌رایت مطابقت داشته باشد و از آن به‌منظور دانلود محتوای مجاز استفاده کنید.

برای استفاده از Video Grabber به‌عنوان یک ابزار دانلود و مدیریت ویدئوها، شما می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- باز کردن وب‌سایت Video Grabber:

ابتدا وارد وب‌سایت Video Grabber شوید. شما می‌توانید با جستجو در موتورهای جستجوی اینترنتی نام Video Grabber را پیدا کنید و وارد سایت شوید.

2- دانلود ویدئو:

برای دانلود ویدئو از یوتیوب یا سایت دیگر، روی گزینه ” Download” یا معادل آن کلیک کنید.

سپس لینک ویدئوی موردنظر خود را در جعبه مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه “Download” کلیک کنید.

3- انتخاب کیفیت دانلود:

Video Grabber به شما انتخاب کیفیت موردنظر برای دانلود ویدئو را می‌دهد. شما می‌توانید کیفیت موردنظر خود را انتخاب کرده و دانلود را آغاز کنید.

4- دانلود فایل:

پس از انتخاب کیفیت، فایل ویدئویی دانلود خواهد شد. فایل دانلود شده را در محل موردنظر ذخیره کنید.

5- تبدیل فرمت:

اگر نیاز به تغییر فرمت ویدئو دانلود شده دارید، Video Grabber به شما این امکان را می‌دهد. با استفاده از ابزار تبدیل فرمت، می‌توانید ویدئو را به فرمت دلخواه تبدیل کنید.

6- ویرایش ویدئو (در صورت نیاز):

اگر نیاز به ویرایش ویدئو دانلود شده دارید، می‌توانید از ویژگی‌های ویرایشی Video Grabber استفاده کنید.

7- ضبط ویدئو:

Video Grabber به شما امکان ضبط ویدئو از صفحه‌نمایش را نیز می‌دهد. اگر نیاز به ضبط ویدئوهای آنلاین دارید، از این ویژگی می‌توانید استفاده کنید.

8- جستجو و دسته‌بندی ویدئوها (اختیاری):

Video Grabber امکان جستجو و دسته‌بندی ویدئوها را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا ویدئوهای موردعلاقه خود را پیدا کرده و مشاهده کنید.

4- Converto.io

چهارمین سایت در آموزش دانلود از یوتیوب سایت Converto.io است  مطابق انتظار و در ادامه آموزش دانلود از یوتیوب با گوشی و کامپیوتر، Converto.io یک وب‌سایت و خدمات آنلاین رایگان و بسیار سریع و جذاب در سال 2023 است که به کاربران امکان تبدیل ویدئوها به فرمت‌های مختلف و با کیفیت مختلف را می‌دهد. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوهایی که دارید را از فرمت یکی به دیگری تبدیل کنید. معمولاً Converto.io از ویدئوهای YouTube و دیگر وبسایت‌ها به‌عنوان منبع استفاده می‌شود.

ویژگی‌های اصلی Converto.io:

  • تبدیل به فرمت‌های مختلف: شما می‌توانید ویدئوها را به فرمت‌های مختلفی مانند MP4، AVI، MP3 و غیره تبدیل کنید.
  • کیفیت ویدئو: Converto.io به شما امکان انتخاب کیفیت ویدئوی خروجی را می‌دهد، به این ترتیب می‌توانید کیفیت مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • دانلود ویدئوها: شما می‌توانید ویدئوهای تبدیل شده را به‌راحتی دانلود کرده و به دستگاه‌های خود انتقال دهید.
  • سادگی استفاده: این سرویس به‌صورت آنلاین قابل دسترسی است و برای استفاده از آن به نیازی به نصب نرم‌افزارهای ویژه ندارید. تنها کافیست URL ویدئوی مورد نظرتان را وارد کنید و تنظیمات موردنظر خود را انجام دهید.

با استفاده از Converto.io نیز می‌توانید ویدئوهای YouTube را دانلود کنید.

آموزش دانلود

  • برای دسترسی به io، وارد مرورگر خود شوید: https://www.converto.io/
  • بر روی صفحه اصلی io، شما یک جعبه متنی خواهید دید که به شما امکان می‌دهد URL ویدئوی YouTube موردنظر خود را وارد کنید.
  • رفتن به وب‌سایت YouTube به‌منظور پیداکردن ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید.
  • وقتی که ویدئو را پیدا کردید، کلیک راست کرده و URL ویدئو را کپی کنید.
  • پس از کپی‌کردن URL ویدئو از YouTube، به وب‌سایت io بازگردید و URL را در جعبه متنی که مشخص شده است وارد کنید.
  • بر روی “تبدیل به MP3” یا “تبدیل به MP4” کلیک کنید، بسته به فرمت موردنظرتان.
  • io شروع به پردازش ویدئو می‌کند و در نهایت شما لینک دانلود ویدئو را برای شما نمایش می‌دهد.
  • کلیک راست کنید و گزینه “ذخیره لینک به‌عنوان… ” را انتخاب کنید تا ویدئو را دانلود کنید. سپس مکان ذخیره‌سازی را انتخاب کرده و دانلود را آغاز کنید.

5- Catchvideo

درصورتی‌که به دنبال یک گزینه دیگر برای دانلود از سایت یوتیوب هستید، می‌توانید از کچ ویدئو استفاده کنید.

Catchvideo سرویس جذاب بوده که به کاربران و بازدیدکنندگان معمول سایت یوتیوب امکان دانلود ویدئوها از وب‌سایت‌های مختلف و لینک‌های پخش و استریم، از جمله YouTube، فراهم می‌کند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوها را از این وب‌سایت‌ها دانلود کرده و به دستگاه خود ذخیره کنید.

  • ورود به سایت Catchvideo: برای شروع، وارد وب‌سایت Catchvideo شوید: https://catchvideo.net/
  • پیداکردن ویدئوی موردنظر: بر روی “دانلود ویدئو” یا “Catch Video” کلیک کنید. سپس وارد وب‌سایت YouTube شوید و ویدئویی که می‌خواهید دانلود کنید را پیدا کنید.
  • کپی‌کردن URL ویدئو: بعد از پیداکردن ویدئو، کپی کنید URL ویدئو از نوار آدرس مرورگر خود.
  • واردکردن URL در Catchvideo: به وب‌سایت Catchvideo بازگردید و URL ویدئو را در جعبه متنی مشخص شده وارد کنید.
  • انتخاب فرمت و کیفیت: Catchvideo به شما امکان انتخاب فرمت و کیفیت دانلود را می‌دهد. شما می‌توانید فرمت و کیفیت موردنظرتان را انتخاب کنید.
  • دانلود ویدئو: بر روی گزینه “دانلود” یا “Download” کلیک کنید تا ویدئو دانلود شود. سپس مکان ذخیره‌سازی را انتخاب کرده و دانلود را آغاز کنید.

Catchvideo ابزاری مفید برای دانلود ویدئوها از وب‌سایت‌های مختلف است.

6- VidPaw

و در ادامه لیست بهترین سایت‌ها برای دانلود از یوتیوب، VidPaw نیز مانند تمامی موارد لیست آموزش دانلود از یوتیوب یک سرویس و وب‌سایت بزرگ آنلاین است که به کاربران امکان دانلود ویدئوها و صداها از وب‌سایت‌های مختلف، از جمله YouTube، Facebook، Instagram و بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر، را فراهم می‌کند. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا محتوای ویدئویی اینترنت را به‌سادگی دانلود کنید و بر روی دستگاه خود ذخیره کنید.

ویژگی‌های اصلی VidPaw:

  • پشتیبانی از وب‌سایت‌های متعدد: VidPaw از بسیاری از وب‌سایت‌های محبوب ویدئویی، از جمله YouTube، Vimeo، Facebook، Instagram، و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.
  • تبدیل به فرمت‌های مختلف: شما می‌توانید ویدئوها را به فرمت‌های مختلفی مانند MP4، MP3، WEBM و غیره تبدیل کنید.
  • کیفیت ویدئو: VidPaw به شما امکان انتخاب کیفیت دانلود را می‌دهد، به این ترتیب می‌توانید کیفیت مطلوبتان را انتخاب کنید.
  • دانلود زیرنویس: این پلتفرم همچنین به شما امکان دانلود زیرنویس‌ها برای ویدئوها را فراهم می‌کند.
  • بدون نیاز به نصب نرم‌افزار: VidPaw یک سرویس آنلاین است و نیازی به نصب نرم‌افزارهای ویژه برای استفاده از آن ندارید. شما می‌توانید از مرورگر خود از آن استفاده کنید.

7- YouTubNow

اگر گزینه‌های آموزش دانلود از یوتیوب برای شما کافی نبود؛ YouTubNow یک وبسایت یا خدمات آنلاین خواهد بود که اساساً برای دانلود از سایت‌ها ساخته شده است، کاری که به‌صورت مستقیم در یوتیوب نمی‌توانید انجام دهید؛ این خدمات به کاربران اجازه می‌دهند تا ویدئوها را به فرمت‌های مختلف مثل MP4 یا MP3 دانلود کنند و آنها را بر روی دستگاه‌های خود ذخیره کنند تا بتوانند آنها را بدون نیاز به اتصال به اینترنت تماشا یا گوش دهند.

نحوه کار YouTubNow:

  • وارد وبسایت YouTubNow شوید.
  • در قسمت مربوط به واردکردن URL ویدئو، آدرس وبسایت موردنظر خود را وارد کنید (مثل YouTube).
  • بر روی دکمه “شروع دانلود” یا معادل آن کلیک کنید.
  • اکنون از بین فرمت‌های مختلفی که برای دانلود ویدئوها در دسترس هستند، یکی را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید ویدئو را به فرمت MP4 یا MP3 دانلود کنید.
  • پس از انتخاب فرمت، دکمه دانلود را بزنید و فرآیند دانلود شروع می‌شود.
  • وقتی دانلود به پایان رسید، می‌توانید ویدئو را بر روی دستگاه خود مشاهده یا گوش دهید.

8. خرید اکانت یوتیوب برای دانلود مستقیم

بخشی از افراد ترجیح می‌دهند از اکانت پریمیوم یا اشتراک ویژه برای دانلود ویدئوها از YouTube استفاده کنند، زیرا این اشتراک‌ها به امکانات ویژه‌ای نظیر دانلود آفلاین و بدون تبلیغات دسترسی دارند. برای خرید اشتراک پریمیوم YouTube می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب گوگل شوید: وارد حساب Google خود شده و عملیات تایید حساب را انجام دهید.
  • اشتراک YouTube Premium: به صفحه YouTube Premium بروید و برنامه اشتراک مناسب برای شما را انتخاب کنید. YouTube Premium شامل ویژگی‌هایی نظیر دانلود ویدئوها برای تماشا آفلاین، پخش بدون تبلیغات، و دسترسی به YouTube Music می‌شود.
  • پرداخت: معمولاً شما باید مشخصات پرداخت خود را وارد کرده و اشتراک را تأیید کنید. البته که در ایران شما امکان خرید مستقیم را ندارید.
  • استفاده از اشتراک: بعد از خرید اشتراک، شما می‌توانید ویدئوها را دانلود کرده و از ویژگی‌های دیگر اشتراک Premium بهره ببرید. برای انجام این کار در ایران و سپس دانلود از یوتیوب، می توانید از طریق وب سایت‌ها و فروشگاه های واسط، اکانت پریمیوم تهیه کنید.

فراموش نکنید که محدودیت‌هایی در مورداستفاده از آی پی و… کاربران نیز وجود دارد و عموماً پیشنهاد نمی‌شود که صرفاً برای دانلود که به‌راحتی توسط این‌سایت‌ها ممکن است به سراغ اکانت پریمیوم و پولی یوتیوب بروید. در نتیجه می‌توانید نیازهای خود را با استفاده از این‌سایت‌ها که در این راهنمای دانلود از سایت یوتیوب در موبایل و PC معرفی شد حل کنید.

آموزش دانلود از یوتیوب
آموزش دانلود از یوتیوب

سخن پایانی

در این مقاله و آموزش ماهان سرور، در مورد آموزش دانلود از یوتیوب 2023 و بر اساس آخرین روش‌های موجود که واقعا کار می‌کنند گفتیم؛ یوتیوب به‌عنوان یک پلتفرم معتبر برای انتشار محتوای ویدئویی شناخته می‌شود، اما باید توجه داشت که استفاده از محتوای دیگران باید با رعایت قوانین حقوق نشر و حقوق مالکیت معنوی انجام شود. همچنین، به گفته تیم بررسی محتوای یوتیوب، انتظار می رود کاربران از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در هنگام استفاده از این وب‌سایت مراقبت کنند. درصورتی‌که قوانین دانلود  از این سایت هر روز پیچیده تر می شود، وب‌سایت هایی برای دانلود رایگان از یوتیوب وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا