میزبانی وب

هاست پایتون چیست؟ و چه تفاوتی با وب هاست های دیگر دارد ؟

هاست پایتون چیست؟ به وب هاستی که از زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی کند و پایتون روی وب سرور کاربر نصب شده باشد، هاست پایتون گفته می‌شود. چنین هاستی بیشترین سازگاری را با وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پایتون ارائه می‌دهند.

قبل از توضیح در خصوص هاست پایتون بد نیست بدانید که زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان برنامه‌نویسی است که امروزه رتبه خود را در لیست پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی و خرید هاست پایتون بالاتر برده است. این زبان نکات کلیدی بسیاری دارد که آن را دنیای مجازی شرکت‌ها، هاست لینوکس، و همچنین بسیاری از حوزه‌های دیگر صنعت متمایز می‌کند.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره است، به این معنی که در‌ میزبانی پایتون، برخلاف HTML، CSS و جاوا اسکریپت، علاوه بر توسعه وب، می‌توان از آن برای انواع برنامه‌نویسی و توسعه انواع نرم افزارهای دیگر نیز استفاده کرد.

پایتون را می‌توان برای موارد فوق مورد استفاده قرار داد:

توسعه وب و برنامه تلفن همراه (یا سمت سرور).
توسعه اپلیکیشن و نرم افزار دسکتاپ
پردازش داده‌های بزرگ و انجام محاسبات ریاضی
نوشتن اسکریپت‌های سیستم (ایجاد دستورالعمل‌هایی که به سیستم کامپیوتری بگوید کاری را انجام دهد)
پایتون در سراسر جهان تقریباً در هر صنعتی که تصور کنید استفاده می‌شود، در اواخر دهه 1980 ایجاد شد. سپس برای اولین در سال 1989 توسط Guido van Rossum اجرا شد.

نام پایتون برگرفته از یک سریال کمدی بریتانیایی – “سیرک پرنده مونتی پایتون” است که افسانه شاه آرتور را تقلید می‌کند.

این زبان برنامه‌نویسی از خستگی یک برنامه‌نویس در دهه 1980 سرچشمه می‌گیرد. Guido van Rossum مترجمی برای یک زبان اسکریپت‌نویسی جدید نوشت و سپس آن را Python نامید.

هاست پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا با کدنویسی واضح و مختصر است. پایتون شامل کلمات انگلیسی در کدنویسی خود می‌شود که به سادگی و خوانایی آن کمک می‌کند، به علاوه دارای کتابخانه‌های قدرتمندی است که کار را برای شما آسان می‌کند. فریم ورک های پایتون زیادی وجود دارد، از جمله جنگو، Pyramid، Flask، TurboGears و web2py. استفاده از آن‌ها باعث می‌شود بدون فکر کردن به پروتکل‌ها، مدیریت رشته، فرآیند و غیره، به راحتی برای برنامه‌های کاربردی وب کدنویسی کنید.

همانند بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی دیگر، پایتون هم مدت زیادی وجود داشته است و آزمون زمان را به خوبی پشت سر گذاشته است. در واقع، محبوبیت پایتون همچنان در حال افزایش است. این روند صعودی هیچ نشانه‌ای برای توقف نشان نمی‌دهد و پایتون را به عنوان یک نیروی قابل اعتماد باقی می‌گذارد.

اما اجازه ندهید دامنه وسیع پایتون شما را بترساند. درست مانند زبان‌های دیگر، پایتون یک زبان برنامه نویسی ساده و آسان برای یادگیری است و می‌تواند به طور تصاعدی شانس استخدام و درآمد شما را در عرض چند ماه نیز افزایش دهد.

هاست پایتون چیست؟

مهم نیست که می‌خواهید وب سایت‌های پیچیده یا برنامه‌های کاربردی ساده ایجاد کنید، پایتون با مجموعه ای مناسب از ابزارها برای ایجاد آن‌ها ارائه می‌شود.

اگر وب سایتی دارید که با پایتون طراحی شده است، باید از یک میزبان وب پایتون استفاده کنید تا کار را برای شما آسان کند. برنامه‌ها و ویژگی‌های میزبانی پایتون، نصب ماژول‌های پایتون را برای شما آسان می‌کند. همچنین سرعت و بهره وری را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.‌هاست پایتون یک میزبانی لینوکس است که برای استفاده با برنامه‌های طراحی شده با پایتون با نصب پیش نیازهای مربوطه بر روی سرور بهینه شده است.

اگر وب سایتی دارید که با پایتون طراحی شده است، باید از یک میزبان وب پایتون استفاده کنید تا کار را برای شما آسان کند. برنامه‌ها و ویژگی‌های میزبانی پایتون، نصب ماژول‌های پایتون را برای شما آسان می‌کند. همچنین سرعت و بهره وری را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.‌هاست پایتون یک میزبانی لینوکس است که برای استفاده با برنامه‌های طراحی شده با پایتون با نصب پیش نیازهای مربوطه بر روی سرور بهینه شده است.

هاست پایتون

برای مدیریت هاست پایتون از چه کنترل‌پنلی استفاده می‌کنیم؟

همانطور که پیشتر گفته شد زبان برنامه نویسی پایتون هیچ محدودیتی نداشته و روی انواع سیستم عامل‌ها قابل پیاده سازی می‌باشد. همچنین می‌توان از پایتون در کنترل پنل‌های محبوب سی پنل (جهت اطلاع از این که cpanel چیست اینجا کلیک نمایید.) و دایرکت ادمین نیز استفاده نمود. (جهت اطلاع از این که directadmin چیست اینجا کلیک نمایید.)

چه هاست پایتونی بخرم؟

برنامه پایتون یک اصطلاح رایج برای اکثر برنامه نویسان می‌باشد. برای بهینه سازی حداکثر مزایا با استفاده از این برنامه، باید آن را به درستی شناسایی، نظارت، تسریع و محافظت کنید. با کمک بهترین‌هاست برای پایتون، می‌توان به سرعت و کارآمد این برنامه‌ها را به شیوه ای بسیار ساده تر مدیریت و با آنها کار کرد. در اینجا نگاهی اجمالی در مورد این زبان برنامه نویسی، استفاده از آن و پلتفرم‌های میزبانی وب پایتون برای مدیریت برنامه‌های آن آورده شده است.

هاست پایتون وب رمز، علاوه بر مزایایی که دارد، مشکلات متعددی مانند منابع و دسترسی محدود را برطرف نموده است. اما اگر برنامه یا سایت شما با تکنولوژی پایتون نوشته شده است، بهتر است از‌هاست پایتون استفاده کنید.

البته فراموش نشود که نقش پایتون در توسعه وب می‌تواند شامل ارسال داده‌ها به و از سرورها، پردازش داده‌ها و برقراری ارتباط با پایگاه‌های داده، مسیریابی URL و تضمین امنیت باشد. پایتون چندین چارچوب برای توسعه وب ارائه می‌دهد. با استفاده از پایتون میتوان انواع وب سایتها را اعم از وبلاگ‌ها، سایتهای شخصی و شرکتی و یا انواع فروشگاه‌های آنلاین بزرگ و کوچک پیاده سازی نمود.

خرید هاست پایتون را در ماهان سرور به شما پیشنهاد می کنیم

مزایای استفاده از هاست پایتون چیست ؟

همه‌گیری و مشهور شدن یک زبان برنامه نویسی، منوط به داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی است که باعث شده افراد زیادی به استفاده از آن روی بیاورند. اما مزایای عمده استفاده از هاست پایتون چیست ؟ در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم.

استفاده راحت از هاست پایتون در صورت داشتن سایتی با زبان پایتون
با داشتن یک هاست پایتون ، می‌توانید هر نوع سایتی با ترافیک ورودی نامحدود داشته باشید.
پایتون (Python) یکی از سه زبان برنامه نویسی برتر در جهان بعد از جاوا (Java) و سی (C) است.
با استفاده از هاست پایتون می‌توان از گواهی نامه SSL رایگان استفاده کرد.
معمولاً در هاست پایتون، از کنترل پنل سی پنل استفاده می‌شود که در بین بقیه کنترل پنل‌ها سریع‌تر و محبوب‌تر است.
مقیاس پذیر بودن کدنویسی و استفاده بهینه از منابع مورد استفاده در طراحی
ارتباط از راه دور با دیتابیس و محیط توسعه سایت
پشتیبانی آسان توسط ادمین و همین‌طور شرکت‌های ارائه دهنده هاست
پایتون نه تنها برای برنامه نویسان حرفه‌ای، بلکه برای برنامه نویسان، بازی سازی و یادگیری ماشین نیز کاربرد دارد. تعداد کتابخانه‌های متعدد و در دسترس این زبان به ساخت نمونه‌ها و سمپل‌های آماده برای استفاده، کمک بسیاری می‌کند. به طور مثال کتابخانه PyGame یک پکیج همه چیز تمام برای ساخت بازی است.

نکته دیگری که درباره زبان پایتون وجود دارد، جامعه بزرگ توسعه دهندگانی است که از این زبان استفاده می‌کنند. هرچه اندازه این جامعه و تعداد طرفداران بزرگ‌تر باشد، پشتیبانی از مسائل مربوط به آن بهتر شده و در فروم‌ها و سایت‌های انجمی،‌ افراد زیادی هستند که به یکدیگر کمک کنند. همچنین برنامه‌های از پیش نوشته شده و پیکربندی شده متعددی وجود دارد که می‌توانید به سادگی در پروژه‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

هاست پایتون

هاست پایتون باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در هنگام خرید یک هاست پایتون باید به مواردی دقت کنید که فقط مختص هاست‌های پایتون بوده و در ادامه روال نگهداری از سایت شما،‌ بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین این موارد اشاره کرده‌ایم:

هاست پایتون باید امکان دسترسی به SSH را به شما بدهد.
باید از دیتابیس‌های محبوبی مانند relational و non-relational پشتیبانی کند.
امنیت هاست‌های پایتونی بسیار مهم است. باید خدمات دهنده‌ای را انتخاب کنید که بتواند در برابر حملات پیشرفته نیز مقاومت داشته باشد.
سرعت بالا در این نوع کد نویسی بسیار مهم است.
برای داشتن command line و رابط کاربری وب مناسب جهت مدیریت مناسب فایل‌ها، پشتیبانی مناسبی داشته باشد.
امکان استقرار، مدیریت و مقیاس‌بندی اپلیکیشن‌های پایتون از طریق کاربران را داشته باشد.
امکان بررسی سریع ارورهای و مشکلات مدیریتی در سرور
بکاپ گیری منظم از سرور

موارد استفاده از هاست پایتون

مهم‌ترین استفاده‌ای که در دنیا از هاست پایتون می‌شود، پشتیبانی از سایت‌های طراحی شده با زبان برنامه نویسی پایتون است. استفاده از این هاست باعث می‌شود بین سایت و هاست شما سازگاری بیشتری پدید آید و این کار روی سرعت و کارکرد سایت شما اثر مستقیمی دارد.

از دیگر کاربردهای هاست پایتون می‌توان به میزبانی سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و توسعه برنامه‌های پایتون اشاره کرد. نکته جالب اینجاست که در هاست پایتون، از تمامی نسخه‌های برنامه پایتون پشتیبانی شده و علاوه بر این موارد، هاست پایتون دارای فریم‌ورک‌های محبوب پایتون مانند جنگو (Django)، فلسک (Flask) و موارد دیگر است که باعث می‌شود تمام کدهای پایتون روی این هاست اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا