دیجیتال مارکتینگ

معرفی 3 ابزار تست سرعت سایت برای وب مسترها ؟

اگر سایت شما بیش‌ازحد کند باشد، متاسفانه  در صفحه نتایج جست‌وجو جایگاه خوبی را به‌دست نمی‌آورد. بنابراین، با توجه به اینکه بهینه‌سازی و افزایش سرعت سایت به بهبود سئو (SEO) نیز کمک می‌کند، نباید آن را نادیده گرفت.

قبلا نیز در ماهان سرور در خصوص ابزار تست سرعت سایت و حتی راهکارهای افزایش سرعت سایت مطالب زیادی منتشر کرده ایم که در این میان امروز نیز به معرفی چند ابزار کاربردی برای تست سرعت سایت خواهیم پرداخت .

معرفی 8 ابزار تست سرعت سایت؟ 

زمانی که در مورد سرعت سایت صحبت می‌کنیم، منظورمان دقیقا چیست؟ این مفهوم، به‌ معنی سرعت بارگذاری صفحات سایت برای بازدیدکنندگان است و براساس میانگین سرعت بارگذاری چند صفحه محاسبه می‌شود. سرعت سایت یا زمان بارگذاری سایت، به مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا عناصری مانند متن و تصاویر در یک صفحه به‌طور کامل بارگذاری شوند، اشاره دارد.

امروزه کاربران معمولا حتی با کوچک‌ترین تاخیر در بارگذاری یک سایت، از آن خارج می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که اگر بارگذاری یک سایت بیش‌تر از 400 میلی‌ثانیه طول بکشد، کاربران آن را ترک می‌کنند.

با این حال همان‌ طور که اشاره کردیم، سرعت سایت سریعا مشخص می‌کند که آیا کاربران در سایت شما می‌مانند یا خیر. اما اهمیت این موضوع، واقعا فراتر از این است. موتورهای جستجو به‌ویژه گوگل، هنگام تعیین رتبه یک سایت در صفحه نتایج جستجو (SERP)، به سرعت سایت اهمیت بسیار زیادی می‌دهند.

اگر سایت شما بیش‌ازحد کند باشد، متاسفانه  در صفحه نتایج جست‌وجو جایگاه خوبی را به‌دست نمی‌آورد. بنابراین، با توجه به اینکه بهینه‌سازی و افزایش سرعت سایت به بهبود سئو (SEO) نیز کمک می‌کند، نباید آن را نادیده گرفت.

1- اولین ابزار تست سرعت سایت با New Relic ؟

قبل از معرفی اولین ابزار تست سرعت سایت اگر مایل هستید برای بهبود سرعت سایت خود هزینه کنید، می‌توانید از New Relic برای چک کردن سرعت سایت خود استفاده کنید. New Relic یک ابزار مفید است که می‌تواند جزئیات زیادی درمورد نحوه عملکرد وب سایت شما ارائه دهد. این ابزار می‌تواند تست‌های سرعت را برای گوشی‌های موبایل انجام دهد و زمان پاسخ‌دهی پلاگین‌ها و قالب‌های سایت شما را مشخص کند.

همچنین، قادر است هنگام کاهش سرعت وب‌سایت، به‌صورت خودکار برای شما اعلان ارسال کند تا بررسی‌های لازم را سریعا انجام دهید و درصورت وجود مشکل، آن را برطرف کنید.

نقاط قوت New Relic برخلاف اکثر ابزارهای دیگری که در این مطلب معرفی کردیم، New Relic یک ابزار پولی است. این ابزار بهترین گزینه برای صاحبان و مدیران باتجربه و حرفه‌ای سایت‌های بزرگ است که به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای نیاز دارند تا کوچک‌ترین تاثیرات منفی برروی عملکرد سایت را شناسایی کنند.

2- دومین ابزار تست سرعت سایت با Uptrends ؟

قبل از معرفی دومین ابزار تست سرعت سایت باید گفت که چک کردن سرعت سایت خود با استفاده از Uptrends بسیار ساده و راحت است. به‌این‌منظور، فقط باید دامنه سایت خود را تایپ کنید و یکی از 11 سرور آن را انتخاب کنید. سپس، به‌راحتی می‌توانید سرعت سایت خود را در مرورگرهای مختلف دسکتاپ و همچنین موبایل بررسی کنید. Uptrends امتیاز Google PageSpeed، زمان بارگذاری، حجم صفحه، Core Web Vitalها و همین‌طور درخواست‌ها را به شما نمایش می‌دهد و برای بهبود عملکرد سایت پیشنهاداتی را ارائه می‌کند.

در این پیشنهادات، هر دسته‌بندی را براساس تاثیر آن بر زمان کلی بارگذاری سایت شما، اولویت‌بندی می‌کند. علاوه‌براین، در Uptrends روش‌های مختلفی برای تصویر‌سازی بارگذاری اجزای مختلف سایت وجود دارد. بااین‌حال، رابط کاربری Uptrends در مقایسه با سایر ابزارهایی که تا اینجا در این مطلب معرفی کرده‌ایم، شامل نکات و دستورالعمل‌های کم‌تری است که باعث می‌شود معنای این معیارها به‌طور کاملا واضح و شفاف مشخص باشد. بنابراین، استفاده از آن را برای افراد مبتدی توصیه نمی‌کنیم.

نقاط قوت Uptrends  این ابزار به شما اجازه می‌دهد عملکرد صفحات سایت خود را به‌راحتی در مرورگرهای محبوب و گوشی‌های موبایل بررسی کنید و حتی اندازه صفحه‌نمایش دسکتاپ شبیه‌سازی‌شده را در حین انجام تست تنظیم کنید.

3- سومین ابزار تست سرعت سایت با DareBoost ؟

قبل از معرفی سومین ابزار تست سرعت سایت یعنی DareBoost باید گفت که این ابزار یک سری خدمات نظارتی و ابزارهای تست سرعت سایت ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کنند سرعت وب سایت خود را بهبود دهید یا حفظ کنید. همچنین، دارای یک ابزار رایگان برای ارزیابی عملکرد وب سایت است که شباهت بسیار زیادی به سایر ابزارهایی که تا اینجا در این مطلب معرفی کرده‌ایم، دارد. اما با این تفاوت که یکسری ویژگی‌های اضافه در آن وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. این ابزار، بسیار کامل است و بیش از 80 نوع داده را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

این یعنی می‌توانید تمام نقاط ضعف سایت خود را سریعا شناسایی کنید و اقدامات لازم را برای بهبود آن‌ها به‌کار بگیرید. طراحی رابط‌کاربری این ابزار کاملا کاربرپسند و ایده‌آل برای ارائه گزارش‌های کاربردی و ساده است. علاوه‌براین، شامل یک لیست دقیق و پرجزئیات از بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی سایت است.

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد DareBoost که آن را از سایر ابزارها متمایز می‌کند، قابلیت پخش ویدیو است. این قابلیت، به شما اجازه می‌دهد مدت زمان بارگذاری سایت خود را در شرایط واقعی مشاهده کنید، تا ببینید چقدر طول می‌کشد تا برای کاربران بارگذاری شود. همچنین، یک اسلایدر نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد این فرایند را به‌صورت فریم‌به‌فریم مشاهده کنید. رابط پخش ویدیوی DareBoost بهترین رابط موجود در ابزارهای تست سرعت سایت است.

نقاط قوت DareBoost یا همان ابزار تست سرعت سایت، این ابزار، با اکثر ابزارهای دیگری که معرفی شد ویژگی‌های مشترک زیادی دارد. اما توصیه‌های دقیق آن برای شناسایی و بهبود نقاط ضعف سایت و پخش ویدیو به‌صورت تعاملی، به برجسته شدن آن کمک بسیار زیادی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا