طراحی سایت

تست سرعت سایت با معرفی 4 سایت مهم و کاربردی ؟

اگر حس می‌کنید که سرعت سایتتان کاهش یافته، بهتر است از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید تا سرعت آن را به‌شکل دقیق بررسی کنید

0
(0)

قبل از معرفی سایت های کاربردی تست سرعت سایت باید گفت که برای یک وب مستر و یا یک کاربر هی چیزی بد تر از سرعت پایین لود سایت نیست چرا که کاربران و با انبوهی از صفحات و تصاویر سنگین با زمان بارگذاری طولانی مواجه شوید. امروزه، حتی کوچک‌ترین تاخیر می‌تواند کاربران را به صفحه جستجو بازگرداند تا وب‌سایت دیگری را با اطلاعات مورد نظر خود پیدا کنند. به‌همین‌دلیل است که آشنایی با ابزارهای تست سرعت سایت و استفاده از آن‌ها، در حفظ بازدیدکنندگان یک سایت اهمیت زیادی دارد.

اگر حس می‌کنید که سرعت سایتتان کاهش یافته، بهتر است از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید تا سرعت آن را به‌شکل دقیق بررسی کنید و اگر مشکل خاصی وجود دارد، بتوانید به موقع نسبت به افزایش سرعت سایت خود اقدام کنید. ما امروز در ماهان سرور، تعدادی از این سایت ها و قابلیت‌هایی را که ارائه می‌دهند به شما معرفی خواهیم کرد.

1- تست سرعت سایت با New Relic

اگر مایل هستید برای بهبود سرعت سایت خود هزینه کنید، می‌توانید از New Relic برای چک کردن سرعت سایت خود استفاده کنید. New Relic یک ابزار مفید است که می‌تواند جزئیات زیادی درمورد نحوه عملکرد وب سایت شما ارائه دهد. این ابزار می‌تواند تست‌های سرعت را برای گوشی‌های موبایل انجام دهد و زمان پاسخ‌دهی پلاگین‌ها و قالب‌های سایت شما را مشخص کند.

همچنین، قادر است هنگام کاهش سرعت وب‌سایت، به‌صورت خودکار برای شما اعلان ارسال کند تا بررسی‌های لازم را سریعا انجام دهید و درصورت وجود مشکل، آن را برطرف کنید.

برخلاف اکثر ابزارهای دیگری که در این مطلب معرفی کردیم، New Relic یک ابزار پولی است. این ابزار بهترین گزینه برای صاحبان و مدیران باتجربه و حرفه‌ای سایت‌های بزرگ است که به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای نیاز دارند تا کوچک‌ترین تاثیرات منفی برروی عملکرد سایت را شناسایی کنند.

2- تست سرعت سایت با DareBoost

DareBoost یک سری خدمات نظارتی و ابزارهای تست سرعت سایت ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کنند سرعت وب سایت خود را بهبود دهید یا حفظ کنید. همچنین، دارای یک ابزار رایگان برای ارزیابی عملکرد وب سایت است که شباهت بسیار زیادی به سایر ابزارهایی که تا اینجا در این مطلب معرفی کرده‌ایم، دارد. اما با این تفاوت که یکسری ویژگی‌های اضافه در آن وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. این ابزار، بسیار کامل است و بیش از ۸۰ نوع داده را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

این یعنی می‌توانید تمام نقاط ضعف سایت خود را سریعا شناسایی کنید و اقدامات لازم را برای بهبود آن‌ها به‌کار بگیرید. طراحی رابط‌کاربری این ابزار کاملا کاربرپسند و ایده‌آل برای ارائه گزارش‌های کاربردی و ساده است. علاوه‌براین، شامل یک لیست دقیق و پرجزئیات از بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی سایت است.

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد DareBoost که آن را از سایر ابزارها متمایز می‌کند، قابلیت پخش ویدیو است. این قابلیت، به شما اجازه می‌دهد مدت زمان بارگذاری سایت خود را در شرایط واقعی مشاهده کنید، تا ببینید چقدر طول می‌کشد تا برای کاربران بارگذاری شود. همچنین، یک اسلایدر نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد این فرایند را به‌صورت فریم‌به‌فریم مشاهده کنید. رابط پخش ویدیوی DareBoost بهترین رابط موجود در ابزارهای تست سرعت سایت است.

این ابزار، با اکثر ابزارهای دیگری که معرفی شد ویژگی‌های مشترک زیادی دارد. اما توصیه‌های دقیق آن برای شناسایی و بهبود نقاط ضعف سایت و پخش ویدیو به‌صورت تعاملی، به برجسته شدن آن کمک بسیار زیادی کرده است.

3- تست سرعت سایت با Uptrends

چک کردن سرعت سایت خود با استفاده از Uptrends بسیار ساده و راحت است. به‌این‌منظور، فقط باید دامنه سایت خود را تایپ کنید و یکی از ۱۱ سرور آن را انتخاب کنید. سپس، به‌راحتی می‌توانید سرعت سایت خود را در مرورگرهای مختلف دسکتاپ و همچنین موبایل بررسی کنید. Uptrends امتیاز Google PageSpeed، زمان بارگذاری، حجم صفحه، Core Web Vitalها و همین‌طور درخواست‌ها را به شما نمایش می‌دهد و برای بهبود عملکرد سایت پیشنهاداتی را ارائه می‌کند.

در این پیشنهادات، هر دسته‌بندی را براساس تاثیر آن بر زمان کلی بارگذاری سایت شما، اولویت‌بندی می‌کند. علاوه‌براین، در Uptrends روش‌های مختلفی برای تصویر‌سازی بارگذاری اجزای مختلف سایت وجود دارد. بااین‌حال، رابط کاربری Uptrends در مقایسه با سایر ابزارهایی که تا اینجا در این مطلب معرفی کرده‌ایم، شامل نکات و دستورالعمل‌های کم‌تری است که باعث می‌شود معنای این معیارها به‌طور کاملا واضح و شفاف مشخص باشد. بنابراین، استفاده از آن را برای افراد مبتدی توصیه نمی‌کنیم.

این ابزار به شما اجازه می‌دهد عملکرد صفحات سایت خود را به‌راحتی در مرورگرهای محبوب و گوشی‌های موبایل بررسی کنید و حتی اندازه صفحه‌نمایش دسکتاپ شبیه‌سازی‌شده را در حین انجام تست تنظیم کنید.

4- تست سرعت سایت با Sematext

Sematext یک ابزار DevOps منحصربه‌فرد برای چک کردن سرعت سایت است که تمام جنبه‌های نظارت بر وب‌سایت را ترکیب کرده است. این ابزار علاوه‌بر ارائه هشدارهای بی‌درنگ و راه‌حل‌های اشکال‌زدایی، پشتیبانی از تمام فریم‌ورک‌های اصلی، قابلیت مشاهده Ent-to-End یا سرتاسری و همین‌طور Sematext Synthetics را نیز ارائه می‌دهد. با ویژگی Sematext Synthetics، می‌توانید سرعت وب‌سایت را در چندین مکان و دستگاه‌های مختلف تست کنید. Sematext یک سری ابزارهای نظارت بر عملکرد وب‌سایت را نیز ارائه می‌دهد.

با استفاده از این ابزارهای نظارت بر عملکرد، می‌توانید Core Web Vitalها و سایر معیارهای کلیدی عملکرد را ردیابی کنید، تشخیص دهید که کدام جنبه‌های سایت شما نیاز به بهبود دارند و حتی یک تست بنچمارک انجام دهید تا بدانید سایت شما در برابر رقبای خود چطور عمل می‌کند.

این ابزار برخلاف سایر ابزارهایی که معرفی کردیم، رایگان نیست. اما پیشنهادات نظارت بر عملکرد و ابزارهای تست آن به‌قدری کامل و بی‌نقص هستند که در بین کاربران بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

5- تست سرعت سایت با GTMetrix

GTMetrix یکی دیگر از ابزارهای پیشرو برای تست سرعت سایت به‌صورت آنلاین است که گزینه ایده‌آلی برای کاربران مبتدی محسوب می‌شود. نسخه رایگان این ابزار که برای عموم کاربران قابل دسترس است، عملکرد فوق‌العاده‌ای در تشریح سرعت سایت به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. زمانی که تست سرعت کامل شد، به دو معیار اصلی امتیاز می‌دهد. اولین معیار، عملکرد است که طبق گفته طراحان ابزار GTMetrix، اساسا امتیاز عملکرد Google Lighthouse به‌همراه برخی از ارزیابی‌هایی است که خودتان انتخاب کرده‌اید. دومین معیار، طرح‌بندی یا Layout است که عملکرد صفحه سایت شما را درجه‌بندی می‌کند.

علاوه‌بر‌این، GTMetrix نتایج تست را به چندین روش دیگر نیز تجزیه‌وتحلیل می‌کند. یکی از این روش‌ها، تصویر سازی سرعت سایت است که مدت‌زمان بارگذاری صفحه سایت شما را به‌صورت یک سری اسکرین‌شات پشت‌سرهم نمایش می‌دهد. این نوع نمایش، عملکرد سایت در هر Core Web Vital را نمایش می‌دهد.

Core Web Vital مجموعه‌ای از سیگنال‌های گوگل است که سرعت بارگذاری صفحات وب، ثبات بصری سایت و سرعت پاسخ‌گویی آن را نشان می‌دهد. یکی دیگر از روش‌های تجزیه‌وتحلیل نتایج تست در GTMetrix، ارزیابی ساختار است که نشان می‌دهد چه بخشی از صفحه باید بهینه‌سازی شود و یک نمودار آبشاری هم نمایش می‌دهد که زمان بارگذاری صفحه را ثبت می‌کند.

اگر قصد دارید چندین تست با مرورگرها، مکان‌ها و اتصالات مختلف انجام دهید، از GTMetrix استفاده کنید. شما با ایجاد یک حساب‌کاربری رایگان، می‌توانید تا سقف ۲۰ تست انجام دهید و نتایج و اطلاعات مرتبط با آن‌ها را نگهداری کنید. در این ابزار، امکان مقایسه اطلاعات تست‌های مختلف با یکدیگر و دانلود نمودارهای آبشاری وجود دارد تا بتوانید هر عاملی که باعث کند شدن سرعت سایت شما شده است را پیدا کنید.

در بین ابزارهای تست سرعت سایت که تا اینجا در این مطلب معرفی کرده‌ایم، GTMetrix گزینه ایده‌آل‌تری برای مدیران وب‌سایت‌های متوسط است. زیرا نسبت به سایر گزینه‌ها معیارهای به‌مراتب بیش‌تری را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا