آموزش سئو

8 مورد از اشتباهات سئو که حتی متخصصان نیز مرتکب آن می‌شوند

اشتباهات سئو موضوع اصلی این مقاله است. موضوعی که شاید کمتر به آن پرداخته میشود. بازاریابی دیجیتال همانند بازی درام است. همه فکر می‌کنند می‌توانند آن را انجام دهند. در این شرایط افراد تازه کار و مبتدی، محتوای خود را با پر کردن کلمات کلیدی هدف می‌نویسند و صفحات خود را با استفاده از 5 کلمه کلیدی  یکسانی که مدنظر دارند دچار مشکل می‌کنند. با اینکه همه ما فکر می‌کنیم در این حوزه‌ها تخصص کافی داریم اما ممکن است اشتباهات بزرگی را مرتکب شویم.  گاهی از اوقات بهترین روش برای پیشرفت در مسیر، برگشتن به عقب و بررسی اصول سئو است. از آنجایی‌که الگوریتم‌های گوگل و بینگ به طور مداوم در حال تکامل هستند و از فناوری‌های جدید برای بهبود جستجو استفاده می‌کنند، استراتژی های ما نیز باید بهبود پیدا کنند. بین بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی، بازدیدکنندگان دسکتاپی، کاربران موبایلی و فالورهای رسانه های اجتماعی، رسیدن به این وظایف می‌تواند خسته کننده و غیر ممکن باشد. نگران نباشید شما تنها نیستید. با اینکه رسانه‌ها ممکن است دستخوش تغییراتی شوند اما برخی از اصول پایه همچنان ثابت مانده‌اند و ممکن است کاربران خطاهای پایه‌ای را مرتکب شوند. در این مقاله از مجله اینترنتی ماهان سرور سعی می‌کنیم 8 مورد از رایج‌ترین اشتباهات سئو که حتی متخصصان نیز با آن درگیر هستند را با هم مرور کنیم. ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور اختصاصی و سرور مجازی .

  1. نمایش ساختار ضعیف برای لینک های داخلی

بیایید اولین اشتباه سئو را با هم بررسی کنیم. زمانی که اندازه سایت شما به کمک محتوای عالی که تولید می‌کنید افزایش پیدا می‌کند، ممکن است با برخی از خطاهای رایج لینک دهی داخلی مواجه شوید. این خطاها در برگیرنده تولید حجم زیادی از محتوای تکراری یا تولید صفحاتی با خطای 404 است. فکر می‌کنم ساختار لینک دهی داخلی به طور قابل توجهی توسط وب مسترها نادیده گرفته می‌شود اما هنوز هم می‌تواند نقش ارزشمندی در تجربه کاربری و استراتژی های سئو داشته باشد. لینک های داخلی 5 عملکرد ارزشمند برای سایت شما خواهند داشت:

  • فراهم آوردن مسیر واضح برای صفحات تبدیل
  • توسعه و انتشار authority به صفحاتی که در قسمت های عمیق‌تر سایت پنهان شده‌اند
  • فراهم آوردن عناصر خوانایی و تعاملی بیشتر برای کاربرانی که از سایت استفاده می‌کنند
  • طبقه بندی صفحات سایت بر اساس anchor text های بهینه شده با کلمات کلیدی
  • ارتباط برقرار کردن صفحات مهم سایت با خزندگان موتورهای جستجو

ثبت دوباره نقشه سایت XML در موتورهای جستجو می‌تواند یک روش عالی برای باز کردن مسیر خزش این موتورها برای سایت‌های بدون لینک باشد. در همین مسیر، باید از فایل robots.txt و تگ  noindex به طور هوشمندانه‌ای استفاده شود تا به طور تصادفی صفحات سایت از دید مشتریان پنهان نگردد. به عنوان یک قانون کلی، هیچ صفحه‌ای از سایت نباید بیش از دو کلیک از صفحه اصلی یا صفحه ای که call to action دارد فاصله داشته باشد. معماری سایت خود را با استفاده از پژوهش جدید بر روی کلمات کلیدی ارزیابی کنید تا بتوانید صفحات را بر اساس موضوعاتی که دارید سازماندهی نمایید.

سایت HubSpot راهنمای عالی برای ایجاد موضوعات بر روی سایت دارد  و به شما کمک می کند صفحات سایت خود را بر اساس موضوعات، به کمک کلمات کلیدی معنایی و سلسله مراتب مفاهیم به اشتراک گذاشته  مرتب کنید.

  1. ایجاد محتوا به منظور پر کردن محتوای سایت

این مورد را نمی‌توان به طور کامل یک اشتباه سئو دانست. بهترین کار این است که محتوا را به طور مستمر برای افزایش آگاهی از برند و authority آن و افزایش نرخ ایندکس شدن سایت منتشر کنید.  اما زمانی که سایت شما توسعه پیدا می‌کند، ممکن است یافتن کلیدواژه های منحصر به فرد برای هر صفحه و پایبند بودن به یک استراتژی منسجم بسیار دشوار گردد. برخی از اوقات افراد فکر می‌کنند برای پر کردن وبلاگ خود باید محتوای بیشتری تولید کنند. این کار می‌تواند به تولید محتوای بی ارزش و کم جان منجر شود و منابع موجود را به هدر بدهد. محتوا را بدون پژوهش بر روی کلمات کلیدی رقابتی ننویسید. مطمئن شوید که محتوای شما به کلمات کلیدی هدف مرتبط است و از این کلمات در تگ‌های H2 و پاراگراف های موجود در متن استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود بافت کلی محتوای شما به موتورهای جستجو منتقل شود و بتواند در سطوح مختلف نیت کاربران را برآورده سازد.  زمانی را برای نوشتن محتوای طولانی اختصاص دهید. این نوع محتوا همیشه سبز و کاربردی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که ما بازاریابان محتوا و متخصصان سئو هستیم نه روزنامه نگار. محتوای بهینه شده برای رسیدن به نتایج صفحه اول چندین ماه زمان نیاز دارند. پس برای اینکه مرتکب اشتباهات سئو نشوید مطمئن شوید محتوای شما به صنعتی که در آن کار می‌کنید مرتبط است.

  1. سرمایه گذاری نکردن بر روی محتوایی که ارزش لینک دهی دارد

سرمایه گذاری نکردن بر روی محتوایی که ارزش لینک دهی دارد، یکی دیگر از اشتباهات سئو است. همانطور که می‌دانید، کیفیت و کمیت دامنه‌های ارجاعی منحصر به فرد به سایت یکی از سه فاکتور اصلی رتبه بندی در گوگل است. لینک بیلدینگ صنعت بزرگی است و برای آژانس‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما به خاطر داشته باشید که به دست آوردن حجم زیادی از لینک‌ها از طریق پست نویسی مهمان و بازاریابی اینفلوئنسرها می‌تواند هزینه بر و از بین برنده منابع باشد. بهترین روش برای کسب لینک‌های طبیعی، استفاده از محتوای عالی است که افراد را به لینک دادن به آن تشویق کند. به جای صرف زمان برای پژوهش دستی و ایجاد هزاران پست مهمان در سال، چرا بر روی محتوایی که بتواند لینک را به طور طبیعی به دست آورد سرمایه گذاری نمی‌کنید؟ به عنوان مثال سایت HubSpot را مدنظر قرار دهید. این سایت سالانه فهرستی از آمارهای موجود در صنایع را که از اینترنت رتبه بندی شده‌اند فراهم می‌کند. این مقالات می‌تواند برای افرادی که در حوزه بازاریابی دیجیتال کار می‌کنند بسیار مفید باشد.  بر روی ایجاد محتوای طولانی تمرکز کنید که می‌تواند ارزشی را به صنعت شما بیفزاید. شما می‌توانید از اشکال مختلف محتوا استفاده کنید. می‌توانید از صفحات منبع، اینفوگرافیک، مسابقات تعاملی یا حتی راهنمای همیشه سبز استفاده نمایید. بخشی از زمان دسترسی خود را برای ترویج محتوای منتشر شده بر روی سایت اختصاص دهید.

  1. شکست در رسیدن به مشتریان از طریق محتوا

شما باید استراتژی که افراد را به بازدید از سایت ترغیب کند داشته باشید. من معتقدم بیشتر صنایع و کسب وکارها منابع کافی برای ترویج محتوا اختصاص نمی‌دهند.

بله شما محتوای خود را بر روی رسانه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید اما چقدر از زمان خود را صرف رسیدن به مشتریان بدون استفاده از تبلیغات پولی می نمایید؟

پست و انتشار مقاله در وبلاگ، کانال رسانه اجتماعی و خبرنامه های الکترونیکی دسترسی شما را به درصد اندکی از مخاطبین فعلی محدود می‌کند. اگر به دنبال کسب سرنخ های جدید برای کسب وکار خود هستید، باید بر روی منابع بیشتری برای تاکتیک های ترویجی سرمایه گذاری کنید. برخی از این استراتژی ها عبارتند از:

  • کمپین های اجتماعی پولی
  • اشتراک گذاری هدفمند به کمک هشتگ های بهینه شده با کلمات کلیدی
  • ترویج محتوا از طریق کانال افراد تاثیرگذار
  • لینک بیلدینگ

شما باید محتوایی ایجاد کنید که افراد به لینک دادن به آن ترغیب شوند. تنها به این روش می‌توانید بک لینک های طبیعی کسب کنید.

  1. بهینه سازی برای کلمات کلیدی نادرست

از رایج‌ترین اشتباهات سئو می‌توان به این مورد اشاره کرد. خوب فرض کنید شما زمان کافی برای تولید محتوای طولانی اختصاص داده‌اید اما نمی‌توانید ترافیک زیادی به سمت سایت خود جذب کنید. بازدیدکنندگان زمان اندکی روی سایت می‌مانند و به مشتری تبدیل نمی‌شوند. در این شرایط ممکن است برای کلمات کلیدی نادرستی صفحات خود را بهینه سازی کرده باشید. با اینکه همه ما اهمیت کلمات کلیدی طولانی برای کوئری‌های آموزنده را به خوبی می‌دانیم اما برخی از اوقات مرتکب اشتباهات سئو رایجی می شویم:

  • شکست برای بخش بندی حجم جستجو و رقابت بر اساس جغرافیا
  • تکیه کردن بر روی عباراتی که حجم جستجوی زیادی دارند اما باعث تبدیل نمی‌شوند
  • تمرکز بیش از حد منابع به کلمات کلیدی گسترده
  • نادیده گرفتن نرخ کلیک
  • تلاش برای قرار دادن عباراتی با انطباق دقیق در محتوا
  • نادیده گرفتن ارزش adwords
  • اختصاص کلمات کلیدی هدف به محتوای نامرتبط
  • انتخاب کلمات کلیدی که به مخاطبان مرتبط نیست

باید عبارت‌های جستجویی را به دست آورید که هم در جستجوهای محلی و هم ملی در بخش های بالایی نتایج جستجو ظاهر می شود. با مشتریان خود صحبت کنید تا ببینید برای توصیف صنعت شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند. حالا می‌توانید فهرست کلمات خود را بخش بندی کنید. از ابزارهای مرتبط با کلمات کلیدی همچون Google Keyword Planner برای تولید ایده‌های مرتبط با کلمات کلیدی استفاده کنید. فراموش نکنید محتوای خود را برای کوئری های آموزنده و تجاری هم بهینه سازی کنید.

  1. استفاده نکردن از رسانه های پولی

یکی دیگر از اشتباهات سئو  این است که بیشتر سئوکاران بر روی کسب و پرورش سر نخ تمرکز می‌کنند. این در حالیست که رسانه‌های اجتماعی بر روی کسب و تبدیل سرنخ ها تمرکز دارند. اما اگر بتوانید این بخش ها را تقسیم بندی کنید تا بتوانید پیام های منسجمی تولید نمایید که خریدار را در مسیر سفر خود هدف قرار می‌دهد چه اتفاقی می افتد؟  به عنوان سئوکار می‌دانید  پیام تبلیغاتی مشتریان شما چه چیزی است و از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟  محصولات یا خدماتی را با همان کلمات کلیدی در دپارتمان رسانه‌های اجتماعی ترویج می‌کنند؟  سئوکاران می‌توانند با بررسی PPC بینش زیادی در مورد کلمات کلیدی به دست آورند و از آن برای بهبود عملکرد صفحات فرود خود استفاده نمایند. علاوه بر این، پلتفرم‌های تبلیغاتی فیس بوک و توییتر ابزارهای تجزیه و تحلیلی قدرتمندی برای مخاطبان دارند که سئوکاران می‌توانند از آن برای درک مشتریان خود استفاده کنند. با تمرکز بر روی پیام‌های یکپارچه و  استفاده از سایر پژوهش‌ها سئوکاران می‌توانند کلمات کلیدی را بیابند که به مشتری تبدیل می‌شود و می‌تواند در نتایج جستجو کلیک‌های بیشتری به خود جذب کند.

  1. فراموش کردن جستجوهای محلی

بروزرسانی الگوریتم کبوتر گوگل به طور کامل دری را به سوی حوزه جدید در سئوی محلی باز کرد. بین بررسی های دایرکتوری محلی، سفارشی سازی برای Google My Business و جستجوهای محلی، سئوی محلی بسیار هدفمند و تبدیل کننده است. آمارهای زیر را در نظر بگیرید

50 درصد از  جستجوهای انجام شده از طریق دستگاه های موبایلی به بازدید از فروشگاه منجر می‌شوند.

نیمی از جستجوهای موبایلی و محلی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد کسب وکارهای محلی است.

80 الی 90 درصد افراد قبل از تصمیم گیری برای خرید، نظرات آنلاین مشتریان دیگر را مطالعه می‌کنند.

85 درصد از افراد  نظرات مشتریان را به اندازه توصیه‌های شخصی مفید می‌دانند. به همین خاطر بخش بندی پژوهش کلمات کلیدی برای اهداف محلی و ملی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر خدمات محلی را فراهم می‌کنید مطمئن شوید که محتوای تولید شده می‌تواند نیت محلی را منعکس کند. به عنوان مثال می توانید نام شهر خود را در کلیدواژه و بدنه متن بگنجانید. با اینکه بیشتر افراد بر روی توسعه و رشد کسب وکارهای خود در مقیاس ملی تمرکز می‌کنند اما اهمیت سئوی محلی نباید نادیده گرفته شود.

  1. بررسی نکردن منظم سایت

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بیشتر سئوکاران مرتکب می‌شوند بهینه سازی نکردن سایت و برطرف نکردن خطاهای آن در فواصل زمانی مختلف است. این مورد در میان اشتباهات سئو یکی از رایج‌ترین آنهاست. بررسی سایت بعد از مهاجرت سایت یا به کار بردن ابزار و افزونه جدید مهم است. برخی از مشکلات فنی که با گذشت زمان ایجاد می‌شود عبارت است از :

  • محتوای تکراری
  • لینک های شکسته
  • سرعت اندک سایت به خاطر تصاویر بزرگ یا اجرای نادرست جاوااسکرپیت
  • متا تگ بهینه نشده
  • محتوای تکراری که می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد

هر گونه خطا بر روی پارامترهای URL یا محتوای تکراری از کوکی ها را با قرار دادن تگ canonical بر روی سایت حل کنید. این کار به همه سیگنال های موجود از صفحات تکراری اجازه می‌دهد به یک منبع واحد اشاره کنند. لینک های شکسته غیر قابل اجتناب هستند. به همین خاطر قرار دادن ریدایرکت 301 بر روی صفحات مرتبطی که حذف می‌شوند بسیار مهم است. مطمئن شوید که ریدایرکت های 302 را برطرف می‌کنید زیرا این‌ها ریدایرکت‌های موقتی هستند. بررسی سایت برای جستجوی موبایلی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. داشتن طراحی واکنشگرا یا استفاده از AMP کافی نیست. مطمئن شوید فایل های CSS و جاوا اسکریپت را بر روی طراحی موبایل به حداقل می‌رسانید و تصاویر را کوچک‌تر می‌کنید. یکی از بخش‌های بررسی سایت که اغلب نادیده گرفته می شود، ارزیابی مجدد استراتژی تولید محتواست. بیشتر صنایع پویا هستند و این موضوع بدین معنی است که ابداعات و خدمات جدیدی وارد آن می‌شوند. مدل سایت خود را تغییر دهید تا بتواند محصولات جدید را به خوبی منعکس کند. محتوایی را در مورد این موضوعات تولید کنید تا اهمیت آن را به کاربر و موتورهای جستجو نشان دهد.

به طور مداوم پژوهش بر روی کلمات کلیدی و مخاطب را ادامه دهید تا بتوانید فرصت‌های جدیدی برای مقیاس بندی پیدا کنید.

 سخن نهایی درباره اشتباهات سئو

هر فردی در هر صنعتی که باشد می‌تواند دچار برخی از اشتباهات شود و بهترین روش برای اصلاح چنین اشتباهاتی، استفاده از بهترین تمرینات موجود است.  همیشه یک قدم به عقب بازگردید  و کارهایی که انجام داده‌اید را ارزیابی کنید و ببینید توانسته‌اید مشتریان خود را راضی نگه دارید یا خیر. امیدواریم شما به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ، اشتباهات سئو را مرتکب نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا