آموزش سئو

بهترین راهکارها برای افزایش سرعت سایت مطابق با الگوریتم های گوگل

افزایش سرعت سایت یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای بهبود اوضاع سئو سایت خود انجام  دهید. در ادامه بهترین راهکارها برای افزایش سرعت سایت را بررسی خواهیم کرد.

موفقیت در یک کانال رسانه ای مانند جستجوی ارگانیک به محتوا بستگی دارد. مخصوصا در تولید محتوای مفید که قابلیت رنک گیری خوبی دارد. گوگل بروز رسانی های الگوریتمی اخیر خود را تا حد زیادی بر ارتقای مطالب عالی و پیوندهای طبیعی و مجازات محتوای ضعیف با پیوندهای نامشخص متمرکز کرده است مثل الگوریتم های Medic ، BERT، و نسل های قبلی این میراث مانند پاندا ، پنگوئن و مرغ مگس خوار

اما از آنجا که متخصصان سئو محتوای پیشنهادی، تحقیقات کلمه کلیدی و استراتژی های کسب لینک را اولویت بندی می کنند (فوری ترین عوامل در بدست آوردن رتبه ها)، با اینکار باعث کاهش عوامل ارزشمندی مثل سرعت سایت هم می شوند که کاملا بر جذب درآمد مشتریان از مخاطبین ارگانیک موثر است.

هیچ محتوا یا کانال فعالیتی بدون زیرساخت مناسب (مثل یک وب سایت سریع) و تجزیه و تحلیل کار نمی کند. آنها مبانی موفقیت بازاریابی دیجیتال هستند. تاثیر بازاریابی محتوا برای کسب رتبه سایت ها در موتورهای جستجو غیرقابل انکار است، که همین ممکن است حس کنجکاوی مشتری برای آنچه که SEO می تواند برای دیده شدن آنها انجام دهد، تحریک شود. البته شما با تولید محتوای بیشتر باعث کاهش سرعت سایت می شوید و کم توجهی به این عامل سرانجام می تواند باعث گرفتاری شما را در نرخ تبدیل شود.

در کنار مواردی که در زیر به بررسی آنها می پردازیم شرکتی که هاست و سرور سایت نیز در آن قرار دارد نقش بسیار مهمی در میزان سرعت سایت شما خواهد داشت. شرکت ماهان سرور در تمام سالهای فعالیت خود سعی کرده تا بالاترین سرعت و بهترین پشتیانی تجربه کاربری خوبی برای مشتریانش ایحاد کند.

تحقیقی در مورد سرعت سایت

ارسال مشتریان بالقوه ( Prospective Costumer ) به سایت از طریق یک محتوای خوب و خلق یک تجربه خوب می تواند به ثانیه ای اعتماد را در آن ها ایجاد کند. تازه ترین تحقیق ما درباره سرعت سایت ، نگاه تازه ای انداخته به 10 وب سایت در صنایع مختلف و 26000 صفحه مختلف فرود با عملکردی از بسیار کند (9 ثانیه به سمت بالا) تا بسیار سریع (زیر یک ثانیه).

نتایج نشان داد که هر ثانیه که بتوانید سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهید، دارای مزایای نرخ تبدیل شدیدی است که تاثیر چشمگیر در رویکردهای فروش دارد. صفحاتی که در زیر یک ثانیه بارگذاری می شوند حدود 2.5 برابر بیشتر از صفحاتی که کندتر از پنج ثانیه یا بیشتر بارگیری می شوند، نرخ تبدیل دارند.

اما این دستاوردها محدود به صفحات سریع و کند نیستند. تفاوت نرخ تبدیل بین صفحات “سریع” (زمان لود دو ثانیه) و “واقعاً سریع” (لود زیر یک ثانیه) بیش از دو برابر بود و این ما را به نکته بعدی رساند.

افزایش سرعت سایت

امروز کاربران حتی تقاضای سایت سریعتر از این هم دارند

ما برای اولین بار در سال 2014 این نظرسنجی را انجام دادیم و در مقایسه با امروز، تفاوت بین سایت های “سریع” و “بسیار سریع” به اندازه الان آشکار نبود. وقتی دوباره بعد از پنج سال این تحقیق را اجرا کردیم، انتظار می رفت که این اختلاف حتی چشمگیرتر باشد. چرا؟ اینترنت 5جی

طبق یک گزارش در نوامبر سال گذشته پیش بینی شده بود که تا سال 2025 پوشش اینترنت 5جی در دسترس 65% جمعیت جهان قرار می گیرد. مطالعه دیگری که در آوریل سال گذشته انجام شد نشان می دهد، در حالی که مقبولیت اینترنت 3جی در ایالات متحده کند شده است، استفاده سراسری از اینترنت در جهان تا سال 2023 به یک میلیارد خانوار در سراسر جهان برسد. هنگامی که شما هر دو عامل رو مورد سنجش قرار می دهید، تنها چیزی که باعث تجربه متفاوت کاربر موبایل یا کامپیوتر خانگی است، زیرساخت وب ضعیف خواهد بود.

اولویت بندی ها در افزایش سرعت سایت

اگر در این مورد قبلا هم شنیده اید، قبول خواهید کرد که مزایای نرخ تبدیل در یک سایت سریع قابل توجه است و تقاضای بازار برای تجربیات سریع کاربر سریعاً گسترش می یابد. اما چه گام های عملی باید در جهت سرعت بیشتر صفحه برداشته شود و کدام یک از این مراحل را باید در اولویت قرار دهید؟ در اینجا ما 8 راهکار افزایش سرعت سایت را برای شما نام برده و توضیح می دهیم.

  • فعال کردن فشرده سازی
  • حجم فایل های JavaScript ، CSS و HTML را به حداقل برسانید
  • تغییر مسیرها ( Redirect ) را کاهش دهید
  • مسدود کننده رندر در Javascript را حذف کنید
  • استفاده مناسب از حافظه کش در مرورگر
  • زمان پاسخگویی سرور را بهبود دهید
  • استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)
  • تصاویر و فیلم را بهینه کنید

اگر قرار بود این توصیه‌ها را از لحاظ دشواری برای اجرای بازاریابی، جستجو و تأثیر بر سرعت سایت مرتب کنید، احتمالاً چیزی شبیه به این می بود؛ ما این عوامل را از دشواری اجرا و تاثیر کمتر به بیشتر در زیر برایتان می آوریم:

افزایش سرعت سایت

تصاویر و فیلم را بهینه کنید

بازاریابان در هر سطحی می توانند افزونه وردپرس مانند Smush را نصب کنند و به طور خودکار اندازه هر تصویر جدید یا موجود را کاهش دهند. با کاهش حجم هر تصویر در یک صفحه از طریق کاهش اندازه و فشرده سازی، کاهش زمان بسیار شگفت آوری را تجربه می کنید.

حجم فایل های JavaScript، CSS و HTML را به حداقل برسانید

کاهش حجم کدها نیز یک برد دیگر محسوب می شود. ابزارهای زیادی وجود دارند که حجم کد را به حداقل می رسانند. این ابزارها اساساً تمام فضاهای موجود در کد را از بین می برند، که خودش می تواند چند کیلوبایت اندازه را در هرجا ذخیره کند. ممکن است یک توسعه دهنده بتواند برای شما این تغییرات را عملی کند، اما از نظر ما هر کسی می تواند کدها را درون صفحات کوتاه کند و برای اجرا در فایل ها قرار دهد.

مسدود کننده رندر در Javascript را حذف کنید

انتقال تگ ها به یک سیستم عامل مدیریت تگ مانند Google Tag Manager می تواند وزن JavaScript را از صفحات شما کم کند و آنها را در محدوده ای (Container) قرار دهد که در آن بتوانند به همان سرعت تند یا کند مورد نیاز خود، بدون نیاز به آسیب دیدن بقیه مطالب یا عملکردهای صفحه لود شوند. البته استفاده از سیستم مدیریت تگ برای افراد غیر فنی نیز بسیار آسان است!

سه توصیه زیر بسته به اینکه چه کسی CMS یا سرور وب موجود شما را مدیریت می کند، کمی سخت تر خواهد بود. این کار می تواند به آسانی با کلیک کردن روی کادر تأیید باشد، یا به دشواری کدنویسی قوانین تغییر مسیر سفارشی در تنظیمات شما. برای انجام این کارها احتمالاً باید با متخصص کامپیوتر و برنامه نویس وب مشورت کنید.

تغییر مسیرها ( Redirect ) را کاهش دهید

بیشتر نرم افزارهای SEO می توانند نقشه هدایت آدرس URL را به مشتری منتقل کنند تا تغییر مسیرهای سمت سرور با سهولت انجام شوند. اما برخی از سایت ها شامل اسکیمای پیچیده تر جهت هدایت مشتری با استفاده از JavaScript هستند. کار با یک توسعه دهنده وب برای مقابله با تغییر مسیرهای مبتنی بر اسکریپت می تواند روش خوبی باشد، اگر این فایل های JS روی سایر مسیرهای عملکردی سایت اثرگذار باشند.

فعال کردن فشرده سازی

فعال کردن فشرده سازی در Apache یا IIS یک فرایند بسیار ساده است، اما نیاز به دسترسی به سرورها و پرونده های htaccess دارد که معمولا شرکت ها تمایلی به دادن دسترسی و کنترل به خارج ندارند.

افزایش سرعت سایت

استفاده مناسب از حافظه کش در مرورگر

مرورگرها معمولا اطلاعات سایت هایی را که زیاد دستخوش تغییر نمی شوند را ذخیره می کنند و اگر کنترل فایل htaccess را داشته باشید، انجام آن آسان است. اگر دسترسی به آن فایل ندارد، افزونه های ذخیره کننده یا افزونه هایی برای سیستم عامل های مختلف CMS وجود دارد که افراد می توانند برای مدیریت این تنظیمات نصب کنند.

زمان پاسخگویی سرور را بهبود بخشید

روش های متداول برای بهبود زمان پاسخگویی شامل یافتن یک سرویس میزبانی وب قابل اطمینان تر، بهینه سازی پایگاه داده های مرتبط با عملکرد سایت و نظارت بر مصارف PHP می باشد. مجدداً، همه این موارد باید تحت بررسی فناوری اطلاعات قرار گرفته و برای اجرا نیاز به تصمیم همگانه و هزینه های اضافی دارند.

استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)

اتخاذ CDN می تواند بسیار وقت گیر و پرهزینه باشد (صدها یا هزار دلار در هر ماه در هر دامنه بسته به ترافیک سایت) و نیاز به تخصص دارد که یک مشاور معمولی ​​مجبور به فعال کردن آن نباشد. اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، مطالعات نشان می دهد که گوگل زمان بایت اول را به عنوان یک عامل رتبه بندی اندازه گیری می کند و فواید های آن می تواند بسیار زیاد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا