آموزش سئو

بک لینک چیست و یک بک لینک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

احتمالاً تا کنون به هنگام مطالعه‌ی مواردی که اصطلاحاً به اصول سئو مربوط اند، نام بک لینک را دیده باشید. اگر با این اصطلاح خیلی آشنایی ندارید این نوشتار برای شماست. در ادامه به توضیح اصطلاح بک لینک خواهیم پرداخت و پس از آن خواهیم گفت که کدام بک لینک‌ها مناسب اند و کدام‌یک نا مناسب.  با مجله اینترنتی ماهان سرور ارائه دهنده خدمات خرید هاست و دامنه ، سرور مجازی و سرور اختصاصی در ایران همراه شوید.

بک لینک چیست؟

بک لینک [= BackLink] به طور ساده به معنی لینکی است که یک سایت به سایتی دیگر می‌دهد. به عنوان مثال انکر تکست هاست ایران یک بک لینک برای سایت ماهان سرور به حساب می‌آید.

پیش‌تر هر اندازه بک لینک یک سایت بیش‌تر بود فایده‌ی بیش‌تری برای آن سایت داشت. اما مدتی است که گوگل پی برده که بسیاری از سایت‌ها بک لینک‌هایی تقلبی دارند و به همین دلیل اولاً از آن همه اهمیت بک‌لینک اندکی کاسته شده و هم‌چنین میزان دقت گوگل برای تشخیص بک لینک‌های خوب و مناسب افزایش یافته است. بنابراین برای بهره بردن از فواید بک لینک بایستی دقت بیش‌تری به نسبت قبل داشت و به دنبال هر گونه بک‌لینک نبود. اما بک لینک خوب  و مناسب کدام است و برای بهره بردن از فواید بک لینک در سئو سایت بایستی از چه نوع بک لینکی استفاده کرد؟

در ادامه پاسخ این پرسش را خواهیم داد.

بک لینک

ویژگی‌های بک لینک خوب و مناسب

گفته شد که گوگل دقت خود را برای تشخیص بک لینک‌های خوب افزایش داده و صرفاً آن‌ها را به عنوان مواردی که در سئو سایت مفید اند می‌شناسد. این بک لینک‌ها عبارت اند از:

1- لینکی که از یک سایت مرتبط به سایت شما داده شده است. منظور از سایت مرتبط سایتی است که موضوع محتواهای آن با موضوع محتواهای شما مشابه است.

2- لینکی که در درونِ متنِ محتوا وجود داشته و نه در قسمت‌های دیگر از جمله قسمت کامنت، فوتر و یا سایدبار.

3- لینکی که از یک وب‌سایت معتبر و با بازدید مناسب به سایت شما داده شده.

4- لینکی که به طور صحیح در وسط یک متن قرار گرفته، یعنی نویسنده خیلی طبیعی اقدام به لینک‌دهی به سایتی دیگر کرده است، و نه آن که به یک‌باره لینکی در مرکز متن قرار گرفته باشد که هیچ‌گونه ارتباطی با جملات و پاراگراف‌های پیشین و پسین خود نداشته باشد.

5- لینکی که از وب‌سایتی با آی‌پی کشور وب‌سایت شما گرفته شده باشد.

ویژگی‌های بک لینک بد و نامناسب

بک لینک‌های بد و نامناسب نه تنها سودی در پی ندارند بلکه حتی موجب افت رتبه‌ی وب‌سایت می‌شوند. با معرفی بک لینک‌های خوب مشخص شده که بک لینک‌های وب‌سایت‌های نامعتبر، بک‌لینک‌هایی که درون متن نیستند، بک لینک‌های انجمن‌ها و هم‌چنین بک لینک‌هایی که میان follow و nofollow بودن آن‌ها تناسبی وجود ندارد از جمله بک لینک‌های بد به حساب می‌آیند.

سخن آخر

سعی کنید برای بهره بردن از مزایای بک‌لینک نه به کمیت آن‌ها بلکه به کیفیت آن‌ها توجه کنید. همواره به خاطر داشته باشید که صد بک‌لینک از وب‌سایت‌های نامعتبر، کم بازدید و اسپمر برابر با یک بک لینک صحیح و مناسب از وب‌سایتی پر بازدید و معتبر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا