دیجیتال مارکتینگ

روش‌های تبلیغ در تلگرام

امروزه بر روی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تأکید بسیار زیادی می‌شود، چرا که در عین هزینه‌ی کمی که دارد می‌تواند بازدهی مناسبی برای کسب و کار داشته باشد. اما نکته‌ای که بایستی در ارتباط با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن توجه کرد این است که برخی شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و اروپا پرطرفدار اند و در ایران کم‌طرفدار و بالعکس. به عنوان مثال، اسنپ‌چت و فیسبوک در خارج از ایران طرفداران بسیاری دارند، این در حالی است که این دو، خصوصاً اسنپ‌چت، کاربران کمی در ایران دارند. این قضیه برای تلگرام برعکس است. تلگرام در خارج از ایران خیلی طرفدار ندارد، اما در ایران محبوب‌ترین پیام رسان است، به طوری که گفته می‌شود حدود 50 میلیون از 80 میلیون ایرانی از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از بهترین ابزارها برای انجام بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ایران تلگرام است و هر کسب و کاری برای انجام بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به نحو احسن بایستی روی به تبلیغ در تلگرام بیاورد.

البته پیش از این کسب و کارهای زیادی به اهمیت تبلیغ در تلگرام پی برده‌اند، اما هنوز هم برای تبلیغ در تلگرام دیر نیست. من در این نوشتار به معرفی چند روش برای تبلیغ در تلگرام می‌پردازم، با این امید که مفید واقع شوند.

روش‌های تبلیغ در تلگرام

1- استفاده از کانال تلگرام:

قابلیت خوبی که در تلگرام وجود دارد ایجاد کانال است. برای تبلیغ در تلگرام می‌توانید یک کانال در آن ایجاد کرده و اقدام به افزایش اعضای کانال خود کنید. پس از آن می‌توانید محصولات و یا خدمات‌تان را در کانال تبلیغ کنید و از این راه میزان فروش خود را افزایش دهید. این که چگونه می‌توانید اعضای کانال‌تان را افزایش دهید، موضوعی است که به زودی در وبلاگ ماهان‌سرور به آن خواهم پرداخت.

2- استفاده از تبلیغ ساعتی:

روش دیگر برای تبلیغ در تلگرام اصطلاحاً تبلیغات کلیکی نام دارد. برخی کانال‌ها در تلگرام از اعضای بسیار زیادی برخوردار اند. شما می‌توانید آدرس وب‌سایت‌تان، لینک کانال‌تان، محصولات‌تان و یا خدمات‌تان را به‌واسطه‌ی این کانال‌ها تبلیغ کنید. برخی از این کانال‌ها در ازای هر چند ساعتی که تبلیغ شما را نمایش می‌دهند از شما هزینه دریافت می‌کنند. به همین دلیل است که به این نوع تبلیغ در تلگرام تبلیغِ ساعتی گفته می‌شود.

3- استفاده از تبلیغ بازدیدی:

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن آدرس وب‌سایت‌تان و یا محصولات و خدمات‌تان را در کانال‌های پربازدید تبلیغ کنید استفاده از تبلیغ بازدیدی است. در این حالت، شما به ازای تعداد بازدیدی که از پست تبلیغی‌تان در این کانال‌ها شده هزینه پرداخت می‌کنید.

گفتنی است که برخی کانال‌ها از بازدید به اصطلاح فیک استفاده می‌کنند، بنابراین بایستی دقت کنید که کانال تلگرامی که در آن تبلیغ می‌کنید معتبر و قابل اعتماد باشد.

روش‌های تبلیغ در تلگرام

4- استفاده از تبلیغ کلیکی:

برخی تیم‌ها وجود دارند که کارشان تبلیغ در تلگرام است. این تیم‌ها تبلیغ شما را دریافت می‌کنند و آن را در کانال‌های پربازدیدی که با آن‌ها قرارداد دارند درج می‌نمایند. عمدتاً در این حالت شما به ازای تعداد کلیک‌هایی که بر روی لینکی که در تبلیغ‌تان قرار داده‌اید هزینه صرف می‌کنید.

ذکر این نکته لازم است که در این حالت نیز ممکن است شمار کلیک‌ها واقعی نباشد، بنابراین بایستی تبلیغ خود را به یک تیم حرفه‌ای و معتبر بسپارید.

در هر سه روش تبلیغ بازدیدی، ساعتی و کلیکی تعرفه‌ها متفاوت هستند و رقمی ثابت در کار نیست که بتوان در این‌جا عنوان‌اش کرد.

5- طراحی استیکرهای تلگرام:

روش دیگر برای تبلیغ در تلگرام طراحی استیکرهای تلگرام است. اسیکرهای تلگرام از طرفداران زیادی برخوردار اند، بنابراین اگر بتوانید استیکرهایی جذاب و زیبا طراحی کنید و لوگو یا نام برندتان را در گوشه‌ی این استیکرها قرار دهید می‌تونید گامی بلند در افزایش شهرت برند خود بردارید.

سخن آخر

به هیچ وجه نباید تبلیغ در تلگرام را نادیده بگیرید، چرا که_ همان‌طور که در بالا گفتم_ درصد زیادی از ایرانی‌ها از تلگرام استفاده کرده و روزانه میزان نسبتاً زیادی از زمان خود را صرف بازدید از کانال‌های آن می‌کنند.

خبر خوب این است که تیم‌های متعددی در سطح اینترنت وجود دارند که می‌توانند به صورت حرفه‌ای تبلیغات تلگرام شما را بر عهده بگیرند. این تیم‌ها عمدتاً با کانال‌های تلگرامی متعددی در تماس اند و آگهی شما را در بسیاری از کانال‌ها به نمایش می‌گذارند. از این تیم‌ها استفاده کنید تا از مزایای تبلیغ در تلگرام به نحو احسن بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا