دیجیتال مارکتینگ

توجه به این 7 نکته مهم هنگام خرید سرور اختصاصی ایران الزامی است ؟

قبل از توضیح در خصوص مزیت های خرید سرور اختصاصی ایران باید گفت که سرور اختصاصی یا ددیکیت dedicated server میزبانی است که با تهیه‌ی آن امکان کنترل تمامی بخش های سخت افزاری و نرم افزاری سرور به صورت کاملا اختصاصی متعلق به دارنده‌ی آن می‌شود. که در این میان تمامی وب‌سایت‌ها و هر آنچه در فضای مجازی قابل مشاهده هستند، برای نمایش به یک سرور نیاز دارند تا اطلاعات روی آن قرار گرفته و نمایش پیدا کند.

چرا برای بعضی از سایت ها خرید سرور اختصاصی ایران الزامی است ؟

برای اینکه بتوانید سایتی با سرعت بارگذاری بسیار بالا و کاربر پسند داشته باشید یکی از الزامات اولیه آن دارا بودن سروری پر سرعت و ویژه است. سرور اختصاصی یکی از بهترین گزینه ها برای دستیابی به این هدف است اما از مهم ترین مواردی که سبب می شود تا سرور اختصاصی بسیار کارآمد باشد ویژگی هایی نظیر پشتیبانی شرکت ارائه دهنده سرور، تجهیزات مناسب و بستر پرسرعت برای ارائه سرور و … می باشد.

در این میان ماهان سرور در زمینه ارائه بهترین سرورهای اختصاصی همواره پیشتاز بوده و شما می توانید با انتخاب ویژگی های سرور دلخواه خود نظیر رم و پردازنده و انواع المان های دیگر سرور اختصاصی خود را داشته باشید. با خرید سرور اختصاصی ایران می توانید از پینگ پایین، سرعت بالا و ارتباطات خود را برقرار و کسب و کار خود را بر بستر اینترنت بهبود ببخشید.

مشاهده ی قیمت های

سرور اختصاصی در ماهان سرور
مانیتورینگ دائمی ارائه انواع لایسنس قیمت مناسب و به صرفه

نکات مهم در هنگام خرید سرور اختصاصی

با توجه به مواردی که تا این بخش از راهنمای خرید سرور اختصاصی بیان شد با ویژگی‌های کلی این سرور آشنا شدیم اما در هنگام خرید باید دقیقا به چه مواردی توجه کرده و آنها را در نظر بگیریم؟

1-سرور اختصاصی ایران یا خارج

سرورها به دو صورت ایران و خارج عرضه می‌شوند. اگر سرور ددیکیت خارج را خریداری کنید شما همواره یک سرور فعال در کشور مد نظر خود خواهید داشت. در ماهان سرور انواع سرورهای اختصاصی در کشورهای اروپایی، امریکایی و آسیایی قابل سفارش هستند. سرور اختصاصی ایران نیز از نام آنها مشخص است و در دیتاسنترهای ایران مانند برج میلاد، آسیاتک، زیرساخت و پارس آنلاین با بهترین پرفورمنس و منابع ارائه می‌شوند.

2-پردازنده‌ی سرور

هنگام خرید سرور اختصاصی ایران پردازنده یا cpu باید متناسب و با توجه به هدف فرد یا سازمان از خرید سرور انتخاب شود. هرچه وب‌سایت یا اپلیکیشن شما دارای خدماتی مانند پخش ویدئوی زیاد یا کلاس آنلاین و مواردی از این قبیل باشد نیاز به پردازنده‌ی قوی‌تر خواهید داشت. در وب‌سایت ماهان سرور اطلاعات دقیق پردازنده‌های هر سرور در منوی سرور اختصاصی بیان شده است و در نهایت نیز در صورت وجود هرگونه شک در رابطه با انتخاب پلن‌های سرور ددیکیت تیم ماهان سرور با مشاوره‌ی رایگان همراه شما خواهد بود.

3-پهنای باند

پهنای باند bandwidth باید به گونه‌ای انتخاب شود که پاسخ‌گوی میزان نیازهای شما باشد به این معنا که اگر پیش‌بینی می‌کنید که بازدیدکنندگان زیادی خواهید داشت یا قصد دارید حجم بالایی از ویدئو یا تصاویر را پشتیبانی کنید باید از میزان پهنای باند مطمئن باشید. در رابطه با انتخاب پهنای باند مناسب با کسب و کار خود نیز می‌توانید از مشاوره‌ی تیم ماهان سرور بهره‌مند شوید.

4-میزان حافظه

سرور نیز مانند هر کامپیوتر یا حتی گوشی تلفن همراهی هر مقدار که رم و هارد بیشتری داشته باشد، امکان میزبانی اطلاعات بیشتری را داشته و با سرعت بالاتری کار می‌کند. سرعت زیاد که در نتیجه‌ی حافظه مناسب به دست می‌آید تاثیر مستقیمی بر تجربه‌ی کاربر از سیستم شما و سئو  SEO خواهد داشت؛ بنابراین حافظه‌ی سرور را فراموش نکنید.

5-سیستم عامل

اگر قصد استفاده‌ی حرفه‌ای از سرور اختصاصی ایران را دارید شاید سیستم عامل نیز برای شما مهم باشد که این موضوع بیشتر وابسته به زبان برنامه نویسی مورد نیاز شماست. سرورهای ماهان سرور قابلیت نصب انواع توزیع های ویندوز سرور و انواع توزیع‌های لینوکس را دارند. در ماهان سرور طیف گوناگونی از سیستم عامل‌ها را ارائه می‌دهد که امکان انتخاب از میان آنها را خواهید داشت. لطفا توجه داشته باشید که توجه به نوع سیستم عامل برای تمامی خریداران ضروری نیست.

6-افزایش سرعت سایت با خرید سرور اختصاصی ایران

در سرور اختصاصی ایران با در دسترس بودن منابع بیشتر، فایل‌ها می‌توانند سریعتر بارگیری شوند و سرعت پردازش نیز بالا خواهد رفت. این ویژگی، اصلی ترین دلیل افزایش سرعت سایت به شمار می‌رود. علاوه بر این، سرعت سایت چندین مزیت دیگر نیز به همراه دارد. تقریبا همه سئوکاران اتفاق نظر دارند که سرعت سایت، یکی از عوامل رتبه‌بندی در گوگل است و گوگل سرعت سایت را یکی مهم‌ترین عوامل در رتبه بندی‌های خود می‌شناسد.

در برخی موارد گزارش شده که گوگل برای رتبه‌بندی خود مقدار b/s را به عنوان یک عدد برای رتبه بندی در نظر می‌گیرد. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

در پاسخ باید گفت که هر چه سرعت وبسایت شما بالا باشد کاربران سریع‌تر می‌توانند محتویات داخل سایت شما را مطالعه کنند و همین باعث افزایش زمان ماندن کاربر در وبسایت شما به حساب می‌آید.

7- تسلط و دسترسی کامل به سرور اختصاصی ایران
آخرین دلیلی که ممکن است باعث شود یک مالک سایت سرور اختصاصی ایران را به سایر طرح‌های میزبانی اهمیت دهد بسیار ساده است؛ کنترل کامل روی سرور در یک هاست اختصاصی، کاربر می‌تواند نحوه استفاده از سرور را خود تعیین کند. مالک سایت می‌تواند نرم‌افزارها و سیستم عامل نصب‌شده روی سرور را انتخاب کند. این ویژگی می‌تواند برای توسعه‌دهندگان باتجربه وب کاملا جذاب و متقاعدکننده باشد.

6 ویژگی مهم خرید سرور اختصاسی ایران از ماهان سرور

1- تنوع لوکشین سرورها 

2- استفاده از هاردهای پر سرعت NVme و SSD

3- استفاده از انواع سیستم‌عاملهای محبوب در ایران مثل لینکوس، ویندوز

4- امکان فضای بکاپ گیری رایگان

5- استفاده از فایروالهای امنیتی تاثیرگذار مثل cisco و juniper

6- دسترسی به پنل سرور: ارائه پنل ابری پیشرفته با امکانات متنوع برای مدیریت سرورهای ویندوز یا لینوکس

سرور مجازی ایران  با سرور اختصاصی ایران چه تفاوتی دارد؟

سرور اختصاصی ایران به سیستمی می‌گویند که طراحی و پیکربندی شده تا تبدیل به سرور شود. این سیستم امکانات سخت‌افزاری مشخصی که مناسب نگهداری از وبسایت‌های بزرگ با بازدید چند میلیونی است. سرور اختصاصی ایران نیاز به مراقبت فیزیکی و مدیریت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد. همچنین، برای تهیه و حفظ این نوع سرور به توان فنی نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا